Ujedinjeno kraljevstvo industriala

    1229

    Ministry

    Relapse

    Datum izdanja: 23.03.2012.

    Izdavač: 13th Planet-AFM Records / Trolik

    Žanr: Industrial Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ghouldiggers
    2. Double Tap
    3. Freefall
    4. Kleptocracy
    5. United Forces
    6. 99 Percenters
    7. Relapse
    8. Weekend Warrior
    9. Git Up Get Out ‘N Vote
    10. Bloodlust

    Pet godina od posljednjeg albuma “The Last Sucker” i nešto manje od četiri nakon ‘umirovljenja’, Ministry se vraća sa svojim dvanaestim albumom u karijeri, nakon kojeg će “Psalm 69” i dalje ostati nešto najbolje što je napravio.

    “Relapse” je izuzetno dinamičan, energičan, steroidan i razoran album
    koji u svom eksperimentalnom opredjeljenju kombinira industrial, thrash,
    crossover i groove metal, prog-psycho rock, no usprkos tome ostavlja
    dojam nedorečenosti, neizrađenosti, ponekad čak i izlizanosti i
    jednostavnosti.

    Album je to s urnebesnim pjesmama koje imaju i konstantno održavaju visoke tenzije, nabrijane, uglavnom ubrzane ritmove, industrijalizirano-kaotično-predapokaliptičnu atmosferu s izrazito glasnim, malo ‘zamućenim’ riffovima, snažnim, razbješnjenim pjevanjima sa značajnom back potporom i brojnim naracijama, sampleovima i razbijajućim, ali nekako presintetičnim bubnjevima, poglavito u ‘double-bass’ varijantama.Jedna od razornijih, najubojitijih pjesama je “Double Tap” koja govori o Osami Bin Ladenu, konstantno je brzog ritma, razbijajućeg sounda, ultra-razjarenih vokala sa ambijentalno-orijentalno umirujućim ‘umetkom’, obrada S.O.D.-a “United Forces” u svom je moderniziranom izdanju doživjela industrial-thrash redizajn s proklizavajućim soliranjima i jako glasnim ritam/riff gitarama, a “99 Percenters” u akustičnoj je ljušturi ponudila brz groove-thrash naslov.

    Nešto više melodija čuje se u refrenskim dijelovima “Kleptocracy“, no njih konstantno razbijaju preljuti vokali, a iz reda zanimljivijih pjesama izdvajamo i srednjeritmičnu “Relapse“, u prvom dijelu mirniju i staloženiju, a u drugom razulareniju i gitarski snažnu, te uvodnu, najmračniju “Ghouldiggers“, s uvodnim riffovima u kojima će mnogi prepoznati AC/DC, svađalačke kombinacije glavnih i back vokala, mnogo brzih i glasnih ritmova, te umontiranih asocijacija na muško-ženske telefonske razgovore, dok “Bloodlost” ima najviše melodija u svom srednjem ritmu, najviše atmosfere i djeluje najodmjerenije i najumjerenije.

    Vrijednost ostalih pjesama kontinuirana je snaga, glasnoća, održavanje razine brzih ritmova, no sve su tek – tu negdje. Ništa posebno. No Ministry, točnije Al Jourgensen, ima ‘zaštićeni’ status ‘kuma industriala’, kredit kakav ima rijeko koji glazbenik i teško da će ga ovim albumom izgubiti. I da je lošiji, a nije, jer radi se o sasvim solidnom djelu.

    Muziku podržava