The National
Sleep Well Beast
Datum izdanja: 08.09.2017.
Izdavač: 4AD
Žanr: Indie Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Za dvije godine The National slave 20. obljetnicu svoga osnutka, a sudeći prema ritmu izdavanja albuma, mogli bismo tada dobiti i njihovo osmo izdanje. “Sleep Well Beast” sedmi je album benda koji je na početku milenija bio u sjeni The Strokesa i Interpola, no The National se s vremenom pokazao kao stabilniji, zreliji i ozbiljniji bend. Iako je rad na nekim albumima donosio nesporazume među članovima, ljubav prema glazbi bila je jača, a s njom i odgovornost i ozbiljnost pristupa istoj. Konstanta koju The National čuva od prvog albuma pa sve do aktualnog privrženost je određenom stilu glazbe koji su njegovali. Tek se opetovanim slušanjem albuma čuju razlike i nijanse koje na prvi pogled zvuče jednako, no uglavnom se radi o teksturama koje sa svakim novim albumom postaju sve istančanije i elegantnije.
Prva je važna stvar pisanje Matta Berningera. Već je na prvom albumu, “The National”, pokazao zrelost i zakučastost svoga izraza, da bi taj izraz sa svakim novim izdanjem dobivao na dinamici, metaforičnosti i spretnosti snalaženja u jeziku. Uvijek je njegovo pisanje bilo praćeno osobnim i intimnim pitanjima, pa uostalom i Carin Besser još je jedna konstanta benda koja fizički piše pjesme, a i Matt kao da piše nju i njihov život. “Sleep Well Beast” Berningerov je obračun sa njim samim i svim njegovim ulogama – oca, supruga, člana benda, građanina SAD-a.
Druga stvar, to je ujedno i obračun ostalih članova benda s njihovim ulogama, kako u The Nationalu tako i u ostalim sferama. Stoga nije ni čudno što je naslovnica albuma kuća u Long Pondu kroz prozor koje se vide članovi benda. Ta je kuća ujedno i studio u kojem je nastao album. Kuća na naslovnici metonimija je za život benda, za brak i za državu.
Prvi single s albuma morao je biti “The System Only Dreams In Total Darkness”. Svaki sistem, svaka zajednica, pa konačno i svaki individuum kao sistem tek u svojim kriznim vremenima dobiva najveću snagu. Snovi nastali u mraku sjaje najjače. To ne znači nužno da je “Sleep Well Beast” najbolji uradak The Nationala. No, o tome nije nužno raspravljati. Sigurno je da su The National napravili još jedan kvalitetan album koji secira duhovnu i političku situaciju vremena u kojem je nastao i države u kojoj je nastao. Zvijer iz naslova odnosi se na bend, na obitelj, na državu pa sve dalje i šire koliko se može ići.
Otvaranje albuma tipično je melankolično-nationalovski s Mattovim baritonom, da bi sljedeća “Day I Die” okrenula u drugom smjeru zvukom, dok tekstom ostaje na starom terenu Berningerova autodestruktivnog analiziranja i poigravanja riječima. Već spomenuta “The System Only Dreams In Total Darkness” samo je na prvi pogled ključna jer kada se zagrebe ispod slojeva, nalazimo “Turtleneck”, prvu vrišteću pjesmu nakon “Alligatora” na kojoj se čuje sva prigušena energija benda koju su pretočili u umjerene numere po kojima su poznati. Za ovu numeru ključni su braća Davendorf, Scott na basu i Bryan na bubnjevima, dok Berningerov bariton vrišti tako da je šteta što ne vrišti češće na albumima, a ne samo na koncertima.
“I’ll Still Destroy You” još je jedan indikator spomenute metonimije koju sablasna elektronika još više naglašava. Poigravanje elektronikom kod The Nationala nije agresivno kao kod drugih indie rockera koji su zastranili i to pokazuje veličinu benda – tek ovlaš okrznuti trend, dok u isto vrijeme autentičnost ostaje na prvom mjestu. “Guilty Party” još je jedan primjer za to, a ujedno i numera koja zvuči kao tipična nationalovska balada, no kulise i slojevi zvukova sa svakim slušanjem postaju sve kompleksniji, što je vjerojatno zasluga Aarona Dessnera.
“Carin at the Liquor Store” zanimljiva je igra zamjene uloge s obzirom da je dobro poznata činjenica ljubav Matta i alkohola. “Dark Side of the Gym” najemotivnija je numera u kojoj je vidljiva sva ranjivost oca i supruga – “I’m gonna keep you in love with me for a while”. Zatvaranje albuma s naslovnom numerom daje potpunu zaokruženost konceptu i priči albuma. Mumljanje i prigušenost instrumenata nisu slučajno ostavljeni za kraj jer je tijekom pisanja Matt morao tiho pjevati u mikrofon da ne bi probudio kćer.
“Sleep Well Beast” ujedno je i uspavanka i budnica, ovisno je li riječ o osobnom ili političkom, no kako je Matt izjavio da su sve njihove ljubavne pjesme ujedno i političke, zaključak je da su zvijeri posvuda oko nas.