Slavensko-romanska ljubav

    1444

    Anna Netrebko & Rolando Villazon

    Duets

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Deutsche Grammophon / Aquarius Records

    Žanr: Opera

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. G. Puccini: La bohéme – O soave fanciulla
    2. G. Donizetti: Lucia di Lammermoor – Lucia, perdona – Sulla tomba che rinserra
    3. G. Verdi: Rigoletto – Giovanna, ho dei rimorsi – E il sol dell’anima
    4. C. Gounod: Roméo and Juliette – Va! Je t’ai pardonné – Nuit d’hyménée
    5. G. Bizet: Les Pecheurs de perles – De mon amie – Leila!/Dieu puissant, le voila!
    6. J. Massenet: Manon – Toi!Vous!/Oui, c’est moi! – N’est-ce plus ma main
    7. P.I.Tchaikovsky: Iolanta – Tvoyo molčan’ye neponyatno
    8. F.M.Torroba: Luisa Fernanda – Cállate corazón!

    Neiscrpna tema velikih romana, filmova, pjesama i opera uvijek je bila i bit će – ljubav. Bilo da je sretna, ili najčešće nesretna, uvijek je glavni pokretač radnje. Da bi se manifestirala, potrebne su osobe.

    U operi se ljubavna priča posebno dramatizira, a pjevanjem se postižu emocionalne ekstaze. Nema značajnijih kombinacija od pjevanja ljubavnika, glavnih uloga u duetu. Takve suradnje su vrlo česte i mnogi pjevači zajedno snimaju albume ljubavnih dueta.

    Nazvan jednostavno “Duets“, Deutsche Grammophon je producirao album svojih velikih, mladih zvijezda. Mnogi kritičari su ih proglasili novim ‘zlatnim parom’ opere. Bolje rečeno, oni su novi ‘dream team’ na opernoj sceni.

    Zajedno su izvodili Verdievu “Traviatu” 2005. godine na Salzburg Festivalu. Glazbeno su se pronašli, osjetili ‘kemiju’ koja ih međusobno pokreće na odlično muziciranje, a otada su zajedno izvodili duete na velikim svjetskim pozornicama: “Romeo and Juliet” u Los Angelesu, a “Rigoletto” u Metropolitan Operi u New Yorku, čak pod ravnanjem Placida Domninga.

    Muziku podržava

    Neki čak uspoređuju Villazóna s velikim Domingom. Iako su velike razlike u godinama, iskustvu i karijeri, usporedba je vrlo dobra i realna. Villazónov glas je visoke kvalitete, a izražajnost interpretacije doista podsjeća na slavnog Dominga.

    Netrebko i Villazón pjevaju duete iz opera “La Boheme“, “Lucia di Lammermoor“, “Rigoletto”, “Roméo et Juliette”, “Les Pêcheurs de Perles”, “Manon”, “Luisa Fernanda” i “Iolanta”.

    Ova rusko-meksička kombinacija glasova, temperamenata i ekspresivnosti odlično se snalazi u interpretaciji velikih ljubavnika. Kao da jedan drugoga svakim svojim nastupom podipiru, ohrabruju i guraju sve više do krajnjih emocionalnih granica u kojima su izvedbe pune osjetilne strasti i energije koju šire pjevanjem.

    Dueti koje izvode nastali su uglavnom u razdoblju romantizma, velikih romantičara koji ‘do bola’ žele izraziti svoje osjećaje. To je vidljivo iz stihova koje pjevaju; puni su ljubavnog žara i čežnje.

    Sjajni glasovi nisu razočarali ni na ovom albumu. Posebno dojmljiva izvedba mi je pjesma “De mon amie” iz “Les Pêcheurs de perles”, u kojoj na početku Nadir prekrasno pjeva iz prikrajka, nježno opisujući svoju voljenu. Poseban čar je i u španjolskom štihu pjesme, koja je za Villazona potpuno prirodna, ipak i on ima u sebu ‘španjolsku krv’, veliku strast u izražavanju osjećaja.

    Romeo et Juliette” su poznati mladi tragični junaci, a upravo tako i zvuče u ovoj nježnoj izvedbi.

    Kako zvuči kada Meksikanac pjeva na ruskom, a Ruskinja na španjolskom jeziku, svakako je zgodno za poslušati. Naime, kako su objasnili u izdavačkoj kući, na poklon su međusobno pjevali svaki na materinjom jeziku ovog drugog, u operama “Luisa Fernanda” i “Iolanta“, čije likove inače samostalno tumače na pozornicama.

    Produkcija Deutsche Grammophona ni ovoga puta nije razočarala popratnim sadržajima. U bukletu se nalaze tekstovi svih dueta; na originalnom jeziku, na engleskom i francuskom.

    Uz sjajne pjevače orkestrom ravna talijanski pjevač i dirigent Nicola Luisotti. Veliki je stručnjak za glazbu romantizma, posebno talijanske skladatelje. Sjećam ga se još otkako je u Zagrebu ravnao izvedbom Verdievog Requiema, koji je Zboru Muzičke akademije u kojemu sam pjevala postao jedan od najvećih glazbeno-emocionalnih događaja ikada. Vidjeli smo što znači biti pravi Talijan i visokim naporima glazbu svojih skladatelja dovoditi do savršenstva. Luisotti je takav i na ovom albumu, orkestar sjajno zvuči i dočarava radnju.

    Iako je izbor repertoara beskrajno romantičan i ponegdje patetičan, glazba je sjajno izvedena i odličan izbor za ljubitelje opere.

    Muziku podržava