Olovni ples
Sloboda
Datum izdanja: 12.11.2011.
Izdavač: Slušaj najglasnije! / Croatia Records
Žanr: Blues, Country, Folk-Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nakon godina snimanja, koncertiranja i pokušavanja nalaženja nekog ‘poznatijeg’ izdavača, četiri momka u najboljim godinama s bazom u gradu koji se prikladno zove Dugo Selo izdali su kompilacijski album “Sloboda” na kojem su sabrali najbolje trenutke iz stvaralačke faze koja pokriva razdoblje između 2007. i 2009.
Spajanjem hrvatske literarne prošlosti (uglazbljeni stihovi Šenoe, Ivana Rogića Nehajeva, Matoša, Sudete, kao i najomiljenijeg Hercegovca svih vremena, A.B. Šimića) sa glazbenom sadašnjošću (prvenstveno konglomerat outlaw americana), Olovni ples se nameću kao budućnost hrvatskog rocka.
Iako je rock’n’roll uvijek bila i ostala glazba grada, u angloameričkom opusu nalazi se zamjetan broj djela koja su se bavila tematikom odrastanja na selu ili gradićima čija je hermetičnost znala ugušiti slobodarski duh mladih ljudi (Simon and Garfunkel “My Little Town”, Richard & Linda Thompson “Shoot out the Lights”). Takva perspektiva rijetko se pojavljivala u hrvatskoj rock muzici (s izuzetkom grupe Majke, čiji je razorni nihilizam bio opće intoniran i ne toliko vezan za ‘male sredine’).
Zatim, pjesma broj osam: pjevač grmi o aktualnim problemima, demokratskim fićfirićima i propalim aristokratima (samo meni padaju na pamet posrnuli tajkuni?), i svemu što nas okružuje, pogled na naslov otkriva da ju je napisao Matoš. “Jesenje veče” donosi malo (nehotičnog) posuđivanja Hladnog piva (“Trening za umiranje”), odnosno Azre (“Užas je moja furka”).
Inače, u šezdesetim, sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog stoljeća bili su popularni projekti “Pjeva pjesnike” tijekom kojih su Arsen Dedić, Hrvoje Hegedušić i ostali uglazbljivali antologijske stihove starih majstora pera. Baš su Dedić i Hegedušić s muzičke strane uboli u sridu s “Odlaskom” i “Baladom iz predgrađa”, a Dedićev album “Pjeva pjesnike” ubraja se u vrh njegovog opusa. Olovni ples ponosno nastavlja tu tradiciju.
U nekom fleksibilnijem obrazovnom sustavu, glazba Olovnog plesa koristila bi se kao pomoć pri obradi hrvatske poezije. Nešto slično se, više spletom okolnosti, dogodilo krajem osamdesetih u Sloveniji gdje su rockeri predvođeni Zoranom Predinom obradili Prešernovu “Zdravljicu”, koja se u slovenskim školama obavezno uči napamet (dotična je pjesma poslije proglašena himnom). Prosvjetni radnici bili su zahvalni Predinu i društvu jer su im olakšali posao, a sada je prilika da proaktivniji nastavnici književnosti zainteresiraju nevinu hrvatsku mladež buntovnijim dijelom hrvatskog književnog korpusa. Nakon uspješno uglazbljenih Šenoe, Matoša, Sudete i ostalih, jedva čekam da se netko primi Kamova. Kakav bi to bio punk rock…
Što se Olovnog plesa tiče, velika je vjerojatnost da će odgovorne u diskografskim kućama boljeti glava što ih nisu angažirali. Osim što imaju sjajne pjesme, što su vrsni svirači i interpretatori, imaju sjajno ime za reklamnu kampanju. Recimo: “Tko ne voli Olovni ples, zaslužuje olovo u čelo“.