Sarkazam ispred svog vremena

    941

    Sarcasm

    Sarcasm Anthology 1987-1994: Crematory

    Datum izdanja: 17.06.2013.

    Izdavač: On Parole Productions

    Žanr: Thrash Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Road Warriors
    2. Crematory
    3. Sarcastic Reborn
    4. Thrash Tonight
    5. Love At First Sight
    6. The Krüger Story
    7. Fate
    8. Runaway
    9. The Krüger Story (demo) (bonus)
    10. Fate (demo) (bonus)
    11. Runaway (demo) (bonus)
    12. Eclipse (bonus)
    13. Don’t Care If They Know (bonus)

    U eri najveće popularnosti thrash metala u svjetskim okvirima, Slovenija je u Sarcasmu dobila ime koje se s mnogima od njih moglo ravnopravno nositi.

    No koliko god da je to bilo plodno razdoblje za thrash metal u svijetu,
    toliko je u tadašnjoj Jugoslaviji metal, općenito, i dalje bio
    podcjenjivan, marginaliziran, posramljivan, totalno bačen u underground i
    bila je hrabrost uopće se uhvatiti u koštac s kojekakvim stručnjacima,
    mediokritetima i braniteljima morala pristojnog naroda. A kamoli
    osnovati bend koji bi izražavao svoje slobodarske stavove koji bi
    privukli određeni broj sljedbenika. Ne samo hrabro, već i riskantno.Ipak, situacija u Sloveniji bila je, hmmm, pa možda je teško reći puno, ali barem malo drukčija i ta je tadašnja jugoslavenska republika tijekom ’80-ih izbacila dosta zanimljivih metal bendova koji su pjevali na engleskom. Koji bi sigurno daleko više postigli da je u tim vremenima bila drukčija klima i da se na miroljubive ljude, koji su se od ostalih razlikovali samo po dužoj kosi, kožnim jaknama, traperima s našitcima i visokim tenisicama gledalo kao na nešto ravnopravno i normalno, a ne doživljavalo ih kao prijetnju širem društvenom poretku. Jedan od tih slovenskih bendova bio je spomenuti Sarcasm, koji je osnovan 1987. godine od strane nekolicine momaka iz Škofje Loke i Kranja, i iza sebe ostavio jednu od boljih kolekcija thrash metal pjesama tog razdoblja, pa i šire, objedinjenih na albumu “Crematory“, izašlom 1989. godine.

    Kompletna edicija kaseta je rasprodana, bend je nastupao diljem tadašnje države, poglavito se pamti support Motorheadu 1989. u Ljubljani, a potpora publike je sve više i više rasla. Rat na njezinom većem teritoriju, te kasniji raspad Jugoslavije nesumnjivo je odmogao i Sarcasmu, čija je rastuća popularnost s početka devedesetih naprasno prekinuta tim događanjima, samim tim i sužavanjem potencijalnog tržišta, pa i manjak publike koja je bila u mogućnosti pratiti njegov rad i progresiju.

    Muziku podržava

    Koju godinu kasnije i Sarcasm se raspao, ali je iza sebe ostavio odličnu kolekciju pjesama, brzih, konkretnih, možemo slobodno reći thrash metal naslova na, minimalno, europskoj razini. Osam pjesama objavljenih na albumu “Crematory”, plus tri dema iz 1988. i dvije pjesme iz 1992., objavljene pod nazivom “Sarcasm Anthology 1987-1994“, doživjele su svoje reizdanje.

    Brze i agresivne, s melodičnom podlogom, ubrzanim riffovima, čistim, proklizavajućim solodijelovima, snažnim bubnjevima, hrapavim vokalima i noseće-himničnim refrenima mamac su za svakog ljubitelja thrash metala. Kako to volimo reći, kada ovako nešto slušamo, stječe se dojam kao da ne dolazi s nama bliskih prostora. Ali da, dolazi.

    Dakako, problem produkcije ostaje nazočan, iako se u odnosu na originalne snimke dosta popravilo, nivelacija instrumenata je kvalitetna, ali za thrash standarde ipak je sve to malo pretiho. No ne opet toliko, a da se svaki thrash fan ne bi u potpunosti uspio uživjeti u njih. U prvom se to redu odnosi na naslove tipa “Road Warriors“, “Crematory” ili slojevitiji “The Krüger Story“, a da Sarcasm ni u kom slučaju nije bio ograničen bend, dokaz su hevijanerizirani, atmosferični naslov “Sarcastic Reborn“, te izraženo melodijski, čak dijelom i glamerski nastrojen “Love At First Sight“.

    Šteta je da se u tim vremenima, prije eetvrt stoljeća, gledalo i razmišljalo toliko usko, praktieki su se ogranieavale slobode djelovanja, pa i razmišljanja, pa su bendovi tipa Sarcasm ostali uskraaeni za respekt i za uspjeh kojeg su svakako zaslužili. Stoga ne preostaje drugo nego im u današnjim vremenima zahvaliti na trudu i kuražu i priznati da su tada bili – ispred vremena.

    Muziku podržava