Ruže prije apokalipse

    895

    Draconian

    A Rose For The Apocalypse

    Datum izdanja: 24.06.2011.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Gothic, Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Drowning Age
    2. The Last Hour Ancient Sunlight
    3. End Of The Rope
    4. Elysian Night
    5. Deadlight
    6. Dead World Assembly
    7. A Phantom Dissonance
    8. The Quiet Storm
    9. The Death Of Hours
    10. Wall Of Sighs

    Švedsku skupinu Draconian mogli bismo doživljavati kao jednog od posljednjih ‘stjegonoša’ polako izumirućeg gothic metala, barem kakav je zamišljen početkom, a svoj zenit doživljavao je krajem devedesetih godina prošlog stoljeća. Nekoliko godina nakon što je Draconian, inače osnovan 1994. godine, objavio svoj prvi album “Where Lovers Mourn” (2003.).

    Masivne gitare i bubnjevi, često u ‘dodiru’ s teškim ritmovima dooma, niski basevi, melankolične melodije s romantičarskim klavijaturističkim pasažima, depresivni tekstovi i suprotstavljanje nježnih soprana (Lisa Johansson) dubokim, grubim muškim pjevanjima (Anders Jacobsson), nešto je što je Draconian zadržao u svojem opusu.

    Simbioza gothic, heavy i doom metala se, dakle, nastavlja. Oslonac albuma su heavy/doom gitarski riffovi, koji u svakom momentu naglašavaju svoju snagu i disponiranost, ‘love/hate’ vokali, izrazito mračna, depresivna atmosfera isto je jedna od čelnih karakteristika, a pjesme u svojoj strukturi imaju naglašene progresivne karakteristike.

    Naime, većina ih je dosta dugačka, što za ‘posljedicu’ ima i veću unutarstrukturalnu izgrađenost uz jača instrumentalna izražavanja, promjene ritmova, koji doduše, ne idu previše u širinu (brzinu), interludije s tugaljivim romantičarskim ‘izljevima’ klavijatura ili kontrasta u raspoloženjima. Tekstualna je tematika ‘opterećena’ apokalipsom, a produkcijski je album jako dobro posložen, pa se jasno razlučuju i raspoznaju svi instrumenti, kao i vokalne sekcije. Bilo da ih ‘seciramo’ ili doživljavamo kroz sveukupnu izvedbu.

    Muziku podržava

    Zamjetno je također da većina pjesama započinje laganijim ritmovima, često akustikama i nježnim Lisinim pjevanjima, na koje se u pravilu nadovezuju agresivne gitare, vokali i bubnjevi. Iz tog ‘reda’ izdvajamo “The Drowning Age” i “The Last Hour Ancient Sunlight“, dakle uvodne naslove, a iz središnjeg, ritmički usporenijeg, baladnog dijela, “Deadlight“, pjesmu s najviše melodija i ženskih vokala, te energičniju “Dead World Assembly“, s naglaskom na dramatično-romantičarske klavijature i interludij s violinama koji totalizira darkerski ugođaj.

    Iz finalnog dijela albuma, koji opet donosi više agresije, “The Death Of Hours” i “Wall Of Sighs“, koja okončava priču o skoroj apokalipsi, ulaze u uži izbor za najbolji komad. Priču koja, budimo realni, nije donijela ništa novo u odnosu na ranije albume Draconiana, no nešto takvo i nije previše nužno i prijeko potrebno. Ima bendova koji znaju snimiti album držeći se svojih resursa, a Draconian se ubraja među njih. To je i ovoga puta dokazao.

    Muziku podržava