Punk-rock-etno ograničen na regiju

    2825

    Kultur Shock

    Integration

    Datum izdanja: 23.06.2009.

    Izdavač: Kultur Shock Records

    Žanr: Etno, Gypsy, Punk, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. King
    2. Build a Wall
    3. Guerilla
    4. Balcchanalia
    5. Country Mohammed
    6. Holy Day
    7. Rose
    8. Lazy
    9. Agribusiness
    10. Gore Gore
    11. Words

    Moram reći da već dugo vremena nisam vidio ovako odličan spoj imena benda i albuma sa samom glazbom na njemu.

    Bend se zove Kultur Shock, album “Integration“, a baš tako sve to i zvuči, kao spoj različitih kultura i nacija izmiksanih u jedno audio-izdanje.

    Već duži niz godina su velika atrakcija na našim prostorima jer su prvim albumima i nastupima skrenuli pažnju na sebe, dok posljednjih godina ipak malo posustaju, ali su i dalje dosljedni sebi. Frontmen im je nekad pjevao pod imenom Gino Banana, da bi u ratno vrijeme emigrirao u Ameriku gdje je, totalno zaluđen romskom glazbom, osnovao bend Kultur Shock u koji je uklopio ekipu iz cijelog svijeta.

    Na prvi pogled, Kultur Shock ima velike sličnosti s Gogol Bordellom. Prvenstveno to mislim za sam zvuk benda koji bi se mogao svrstati u gypsy-punk s dodatkom svega i svačega plus što su oba benda sačinjena od ljudi različitih nacionalnosti, rasa i kultura. Baš ta raznolikost je i najjača karika oba benda s time da je Gogol Bordello ipak značajniji, veći i interesantniji nego Kultur Shock.

    Muziku podržava

    “Integration” je integrirala u svoj sadržaj romsku glazbu pomiješanu s punk-ritmovima koji su često obogaćeni rockerskim i metalnim riffovima gitara i bubnjeva uz vrlo često ‘ubijanje’ violina i puhačkih instrumenata, te urlikanjem umjesto pjevanja. Sve zajedno čini vrlo zanimljiv sklop kojeg je teško odbaciti.

    Možda najslabija karika u cijeloj priči o Kultur Shocku su tekstovi, ali ne zato što su loši (iako ima niz ‘briljantnih’ stihova kojima bi bilo bolje da su se izgubili negdje po putu), već iz tog razloga što su nedefinirani, niti ‘naši’, niti engleski, iako engleski prevladava na većini “Integration”. Možda baš u tome leži relativan neuspjeh na globalnoj sceni pa su se više orijentirali na regionalnu scenu gdje su uspjeli postići svoj status svojevrsnih zvijezda/zabavljača.

    Početak albuma je vrlo nabrijan, pravi punk-rock s nizom etno-elemenata (možemo to nazvati folkom ili world-musicom) te vjerujem da te pjesme u live-izvedbama zvuče još žešće i brutalnije, taman da se publika zagrije i raspleše kako spada.

    Prvo i ujedno najveće iznenađenje na albumu dolazi negdje na pola puta kada se iz bržih ritmova malo ‘spuste’ (prvenstveno s nešto manje žešćim riffovima) u pjesmi “Country Mohammed” do gotovo irish-punk bluegrassa, da bi potom ponovno zabrijali kao na nekoj balkanskoj veselici.

    Skup različitih kultura gotovo uvijek ponudi nešto unikatno pa je tako i “Integration” zanimljiv produkt jer spaja mnogo toga u jednu cjelinu kojom bi se najlakše mogla opisati balkanska glazba kada ona ne bi bila toliko zatrovana turbo-folkom, već gypsy-punkom.

    Što se tiče samog Kultur Shocka, bend je imao i boljih izdanja što nikako ne umanjuje prodornost i zanimljivost ovog, ali dojma sam da je “Integration” morao pružiti još više, posebno ako ih se uspoređuje s radovima Gogol Bordella koji su definitivno najbolji multietnički gypsy-punk bend, a ujedno su i prepoznatljivi svugdje u svijetu, dok je Kultur Shock ipak regionaliziran za Balkan.

    Muziku podržava