Prisjećanje na heavy metal fudbalerke

    891

    Jack Starr featuring Rhett Forrester

    Out Of The Darkness (reissue)

    Datum izdanja: 08.11.2013.

    Izdavač: Limb Music

    Žanr: Heavy Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Concrete Warrior
    2. False Messiah
    3. Scorcher
    4. Wild In the Streets
    5. Can’t Let You Walk Away
    6. Chains of Love
    7. Eyes of Fire
    8. Odile
    9. Let’s Get Crazy Again
    10. Amazing Grace

    Rođen u Parizu, po majci Francuz, po ocu Amerikanac, glazbenu karijeru započeo u Francuskoj s bendom Les Variations, a poznat postao u Americi, kasnije i šire, zahvaljujući Virgin Steelu.

    Bila bi to najkraća moguća biografija heavy metal/rock/blues gitariste
    Jacka Starra, kojeg najviše pamtimo kao sukreatora prvih dvaju albuma
    Virgin Steela, iz kojeg je otišao zbog, kako se to obično kaže,
    glazbenih razlika između njega i Davida DeFeisa.Proteklih je trideset godina radio razne projekte, okušao se i kao metalac i kao blueser, no s nijednim nije ostavio tako upečatljiv trag kao s prvim solo albumom “Out Of The Darkness”, izašlim 1984. godine. Pjevač na tom albumu bio je Rhett Forrester, član Riota na dva njegova izdanja (“Restless Breed” (1982.) i “Born In America” (1983.)), a ubijen početkom 1994. u uličnom obračunu prilikom pokušaja krađe auta. To je izdanja bilo pohvaljeno u mnogim medijima, no nije se baš probilo među širu metal publiku, jer ipak su to bila vremena u kojima je suvereno vladao britanski heavy metal i godina s nekoliko antologisjkih izdanja.

    Gledajući ga s današnje vremenske distance, teško se opetovano oteti dojmu da se radi o kvalitetnom albumu, koji je na neki način povezivao američki i europski način heavy metal razmišljanja. Snagu i melodiju, kao dvije glavne karakteristike. Primamljive Iron Madein/Judas Priest melodije, ukusne ritmike, prije svega spontanosti u izvedbama basa i bubnja, pa probojne, zavijajuće/klizeće solaže i kontinuirana, uzvišena W.A.S.P.-ovska himničnost s refrenima izbočenim poput svjetionika i kombinacijom granitnih, s nešto mekšim, glamerskijim riffovima, karakteriziraju ovaj albumu.

    Muziku podržava

    Koji traje, za ono vrijeme uobičajenih 35 minuta i donosi šarolik spektar tonova i ritmova, gdje dominiraju snažne i direktne gitarske izvedbe, te Rhettovi vokali, u kojima će mnogi, ili možda čak svi ljubitelji heavy metala prepoznati mnoge sličnosti s Blackie Lawlessom. R. D. Liapakis (Mystic Prophecy, Devil’s Train, Valley’s Eve) radio je mastering albuma, i to na način da nije ‘ubio’ autentičnost zvuka, ostao je surov i hrapav, no svakako se trebao malo bolje pozabaviti s vokalima, koji često ostaju pretanki, nekako previše u pozadini.

    “Out Of The Darkness” donosi kombinaciju brzih heavy himni s obiljem gitarskih vratolomija tipa “Concrete Warrior“, “False Messiah” ili “Chains Of Love” i naslove srednjih ritmova kao što su “Wild On The Streets”, stvar s najviše glammy dodira i vokala koji idu u smjeru Stephena Pearcya iz Ratta ili “Eyes of Fire” po uzoru na W.A.S.P., sa zborskim back-upovima. Tu je i neizostavna, emocijama nakrcana balada, “Can’t Let You Walk Away“, izraženo gitaristički instrumental “Scorcher”, dva s više atmosferičnosti, “Odile” i “Amazing Grace”, te mekanija i sofisticiranija rockerska stvar “Let’s Get Crazy Again” s blues obrisima.

    Ovo je još jedan album u nizu koji je debelo i duboko podcjenjen i nije dobio pozornost kakvu je zaslužio, a to, na žalost, vrlo vjerojatno neće promijeniti niti njegovo reizdanje. Tek poslužiti za podsjetnik na period kada su i slični, uvjetno rečeno neoriginalni albumi znali biti itekako zanimljivi. I kada se jako dobar heavy metal svirao i izvan NWOBHM okvira.

    Muziku podržava