Princeza zacementirala kultni status

    2047

    Parov Stelar

    The Princess

    Datum izdanja: 20.04.2012.

    Izdavač: Etage Noir Recordings

    Žanr: Elektronika, House, Swing

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Milla’s Dream
    2. All Night
    3. Nobody’s Fool (feat. Cleo Panther)
    4. The Princess
    5. Silent Shuffle (feat. Jerry Di Monza)
    6. This Game (feat. Anduze)
    7. You Got Me There
    8. Dust In The Summer Rain (feat. Lilja Bloom)
    9. Requiem For Annie
    10. With You (feat. Lilja Bloom)
    11. The Beach
    12. Song For The Crickets
    13. Beautiful Morning
    14. The Fog (feat. Jerry Di Monza)
    15. True Romance Part 2 (feat. Lilja Bloom) (bonus track)
    1. Jimmy’s Gang
    2. Sally’s Dance (feat. Cleo Panther)
    3. Booty Swing
    4. Baska Brother
    5. The Phantom (1930 Version)
    6. The Snake
    7. Wanna Fete
    8. Oh Yeah
    9. The Vamp (feat. Max the Sax)
    10. The Paris Swing Box
    11. All Night (Extended Club Version)
    12. A Song For You (feat. Jerry Di Monza)
    13. Jimmy’s Gang (Enzo Siffredi Remix) (bonus track)

    Dvostruki album “The Princess” Parova Stelara, zaljubljenika u glazbu ’40-ih. i ’50-ih., dobitnika ovogodišnje austrijske glazbene nagrade Amadeus, pandana našem Porinu, sadrži sve elemente koji se očekuju od glazbenika koji je u isto vrijeme kompozitor, producent, DJ, frontmen vrsnog live benda i vlasnik izdavačke kuće, a iza sebe ima i dugogodišnje glazbeno iskustvo u vidu cijelog niza LP-a i EP-a.

    Glazbenu slobodu osigurao je osnovavši vlastitu producentsko-izdavačku kuću Etage Noir. To znači da je album mogao biti upravo onakav kakvim ga je i zamislio. Razvijajući svoj glazbeni izričaj unutar electro swinga uspio je stvoriti jedinstveni stil koji sa svakim novim albumom nadograđuje. Svatko tko imalo poznaje njegov rad lako će u elektronskoj glazbi prepoznati njegove pjesme, kao što će se i lako odgonetnuti što je novo na tim albumima.

    Imajući prilike prije godinu i pol čuti radni materijal ovog albuma pretpostavila sam da su dominantni klavirski dijelovi pjesama, iako odlični, upravo to – radni, i da će se negdje tijekom dodatne obrade taj zvukovni dio naći u pozadini, na tragu dosadašnjih Stelarovih glazbenih ekspedicija, no objavljivanje albuma “The Princess” tako je za mene postalo iznenađenje. Ovdje naravno govorim o prvom CD-u albuma koji se temelji na chill outu, s tim da je svaka pjesma osebujna priča za sebe. Taj CD ujedno je i onaj pretežito umjetnički, dok je drugi primarno utilitaran jer je namijenjen plesnom podiju i dobrom koncertnom partiju u režiji Parov Stelar Banda ili Parov Stelar Trio DJ seta.Prvi CD otvara “Milla’s Dream“, nastala na prošloj jesenskoj turneji, u backstageu i tourbusu, ambijentalna i sanjiva, a počinje s klavirom u ritmičkoj ulozi preko kojeg se potom razlijevaju gudačka melodija i sampleovi ženskog čeznutljivog vokala u stilu “Vrapčića”, da bi ulogu provodnog motiva potom preuzeli truba i saksofon. “You Got Me There” temeljena je također na gudačkoj melodijskoj osnovi i uz gornju pjesmu predstavlja potvrdu Stelarove kompetencije za stvaranje filmske glazbe.S primjetnom ulogom klavira još su četiri pjesme, od kojih je prva “The Princess” strastven duet vokala presvučen energičnim ritmom bubnjeva koji kao da se trude slijediti razljućeni klavir u razrješavanju ljubavnog nesporazuma. “Requiem For Annie” kratki je klavirski interludij dopunjen sampleom dječje graje i zvuka okretanja stare ploče. “Beautiful Morning” ambijentalna je igra gitare i flaute, koja asocira na svježinu jutra u imaginarnom kontinentalnom području, igra kojom mantrički tjeraju ostatke noćne magle da se rasprši i otkrije poznati krajolik.

    The Beach” je još jedna melankolična pjesma koja nakon zvuka s udaljene plaže počinje suigrom klavira i gudačke melodije, ubrzava se u instrumentalni chill out sa ženskim scat sampleom da bi se potom usporila i vratila na početak. “The Fog” je nastala u suradnji s trubačem Jerryem Di Monzom iz stalne postave Parov Stelar Banda, mali nu jazz biser za ranojutarnje neprospavane sate u kojem je dim cigarete u noćnom klubu bolji izbor od magle koja nas prati na povratku kući.

    Muziku podržava

    Jerry je sustvaratelj i electro swinga “Silent Shuffle” u kojem dominira njegova zavodnička truba, da bi se u konačnici povukla ostavivši bubnjeve i vibrafon nasamo. Od ambijentalnog koncepta na tom CD-u odudaraju još tri pjesme. “All Night” je energičan electro swing čiji je jednostavan ritam na mahove kontrastiran Cleinim scatom, a živahnost prema kraju smiruju truba, te potom saksofon.

    Na “This Game” suradnik je soul glazbenik Anduze, pa je pjesma zanimljiv spoj tipičnog Stelarovog zvuka i soula, živahna i osvježavajuća. U soul je Stelar dirnuo još jednom, stvorivši s Cleo Panter, pjevačicom svog live Parov Stelar Banda, vrlo posebnu “Nobody’s Fool” koja je u potpunosti potvrdila njezin pjevački integritet.

    Otkako su započeli suradnju na albumu “Shine”, Lilja Bloom postala je Stelarova redovita suradnica na albumima pa se i na ovom albumu nalaze tri pjesme koje je supotpisala. “Dust In The Summer Rain” izvedena je kao njihov duet, pri čemu je u drugom dijelu pjesme Stelarov glas izmoduliran potencirajući tako udaljavanje nakon raskida o kojem govori tekst pjesme. Visoki i odrješiti tonovi provodnog glazbenog motiva ostvarenog kombinacijom klavira s violinom u “With You” odlično se slažu s Liljinim svilenkastim glasom pri propitkivanju emotivnih očekivanja o kojima govori tekst.

    True Romance Part 2“, kao što naziv kaže, nastavak je motiva o kojem govori “True Romance” s albuma “Coco”. Tema je opsesivna ljubav, s time da je melodija ovdje sporija nego u prvoj pjesmi, a i Liljina izvedba naglašava djetinju tvrdoglavost u inzistiranju na nepostojećem, bolje reći upitnom odnosu. Ove pjesme karakterizira implementacija pop zvuka, no on i odgovara Lilji, čiji ćemo samostalan uspon u glazbenoj karijeri morati još dodatno čekati, s obzirom na njezine brojne interese i skorašnje majčinstvo. Lilja je također slikarica i autorica slike “Sia” koja je uzeta za cover albuma.

    Song For The Crickets” priča je za sebe. Ona je himna glazbenicima. Izmjena cvrčkovog pjeva, simbola osobe sposobne posvetiti svoj život samo glazbi bez obzira na sve, s melankoličnim Cleinim glasom, Maxovim i Jerryevim nježnim solo dionicama koje savršeno vremenski tempirano nadopunjavaju vibrafon, bubnjevi, klavir i violina ugošćujući izričaj koji ima sposobnost uvući nam se, stopljen sa zrakom, pod kožu.

    Na drugom se CD-u nalaze na jednom mjestu probrane plesne pjesme s kojima su se ljubitelji Stelarove glazbe već ranije mogli upoznati jer su se našle na nekom od EP-a koje je objavio od 2010. do danas. S EP-a “The Phantom” odabrana je “The Phantom (1930 Version)”, najbolja od tri koje se na njemu nalaze. “The Paris Swing Box” zastupljen je sa čak četiri od pet pjesama: “Booty Swing”, “Baska Brother”, “The Snake” i “The Paris Swing Box”, što ne čudi obzirom na popularnost koju je EP uspio postići. “Wanna Fete” naslovna je pjesma na “La Fete”, a s EP-a “Jimmy’s Gang” preuzet je original te kao bonus remiks Enza Siffredija. Na popisu je i dulja klupska verzija “All Night”.

    Osim tih pjesama na CD-u se još nalaze četiri pjesme koje su također svirane na turneji benda započetoj mjesec dana prije objavljivanja albuma “The Princess”. Na rave podlozi razvijena je jazz melodija “Oh Yeah” i tako je stvoren mali brzi nu jazz impuls za putovanje glazbenim svemirom. Max The Sax oplemenio je svojim saksofonom “The Vamp”, dok je trubačko poliranje “A Song For You” pripalo Jerryu Di Monzi. Obje su nu jazz vokacije. Swing prodorne glasovne izvedbe “Sally’s Dance” supotpisuje Cleo.

    Što još reći? Parov Stelar nema uzalud kultni status među ljubiteljima malo drugačije plesne glazbe. On intuitivno prepoznaje njezin živi dah i oslobađa je da ispuni svoj bitak. Album je tematski podijeljen, ali zaokružen. Prvi dio nabijen je emocijama, raspoloženjima, drugi energijom. Vidljiv je pomak u glazbenom izričaju u odnosu na elemente preuzete iz klasične glazbe, ovaj put. Što nije čudno, s obzirom da je Austrijanac.

    U procesu stvaranja pretražuje stare glazbene forme, raščlanjuje ih i ponovno komponira u jednako kvalitetne, a i bolje kombinacije. Ako svaki CD slušamo odvojeno, kao što je i zamišljeno, neće doći do zamora. Prepoznatljiv Stelarov potpis na plesnom CD-u ovog albuma neki će zamjeriti kao ponavljanje, no ta prepoznatljivost upravo je ono što njegovi obožavatelji cijene. Prostora za poboljšanje bilo bi jedino u segmentu tekstova tamo gdje je on važan. Bilo kako, smatram da je uspio još jednom potvrditi status vrsnog glazbenog umjetnika.

    Muziku podržava