Pozdravimo još jednu zakašnjelu revoluciju na ovim prostorima, ali nikako običnu revoluciju

    1860

    Popay

    Ovdje i sada

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Kingstoned Sound

    Žanr: Reggae

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Uvod
    2. Bachment danas
    3. Možeš ti bježati
    4. Hrpa mc-ja
    5. Bum!
    6. Chillum yoga skit
    7. Koke linija
    8. To smo mi
    9. Vacka vlada
    10. Politički hit
    11. Šta to gori
    12. Gori babilon
    13. Beatboxxx skit
    14. Dancehall svaki dan
    15. Mijenja se klima
    16. Glava gore
    17. Na životnoj pisti
    18. Neke djevojke
    19. Šta to gori (remix)
    20. Izvod

    Popay, kao dječak zdravih svjetonazora i stvaralačkih ambicija, dolazi nam iz Slavonskog Broda. Njegov put se, kao u većine intelektualno gladnih Hrvata, prije kojih desetak godina zaustavlja u Zagrebu, gdje uz aktivno studiranje koristi svoj dar da diferencira dobru od loše klupske glazbe, bio to funk, break-beat, drum ‘n’ bass ili kakav jamajkanski rub.

    S vremenom gradi okruženje sebi sličnih, profilira ukus i sazrijeva u mladog čovjeka oštrog i nadasve unikatnog vokalnog izričaja.

    Godine 2003. pronalazi svoje gnijezdo u Kingston vinyl i CD shopu u Zagrebu, koji upravo ovim izdanjem polučuje svoj debi na diskografskom planu. Nakon dva promotivna singla “Rege Zika” i “Mijenja se klima“, od kojih “Zika”, nažalost, nije pronašla svoje mjesto na albumu, rodila se ideja za dugometražno izdanje rukovođena entuzijazmom Jin-Sana, hrvatskog reggae gurua, DJ-a i naposlijetku, ali nimalo manje važno, poslovnog čovjeka.

    U traganju za istomišljenicima koji su ujedno kadri okušati se u nečem novom, od prvog singla do albuma kao producenti ritmova izredali su se Milo Stavros (Promili), T_Live (Dirty Beatz) i drugi, da bi konačni karakter glazbenih podloga na “Ovdje i sada” dali prokušani Koolade, Egoboo.bits ‘pozer’ Sleepgolfer, ‘vanjski suradnik’ Tricky D te Silvio Pasarić, Pionear, Klasick i Labosh.

    Muziku podržava

    Od gostujućih MC-a mikrofonima ordiniraju M.I.S.T.E. u “Političkom hitu“, hrpa MC-a iz Broda Nightmare & Blunter, Ink & Target te Edo Maajka u optimističnoj “To smo mi“.

    Elementi jamajkanske glazbene kulture udaraju krucijalni temelj plesnoj kulturi današnjice što u našem podneblju do ovog albuma biva na margini poimanja ili bolje rečeno, o tome se počelo pričati tek uslijed predane i postupne infiltracije od strane šačice domaćih DJ-a i MC-a: jungle, reggae, roots, dub i srodnih stilova na hrvatsku party scenu.

    Dodatno ohrabreni najnovijim trendovima na svjetskoj glazbenoj dance sceni koji se unatrag par godina sve više oslanja upravo na tu ostavštinu, Kingston Sound ekipa se upustila u dvosjeklu avanturu. U procjepu između prihvačenosti hip hopa na nacionalnoj razini i nevidljivosti njegovog starijeg dancehall brata nigdje osim donekle u zagrebačkoj regiji, završnu će riječ po plasman Popayeve vizije imati upravo ta naširoko razvikana domaća hip-hop zajednica, koja ovom prilikom ima priliku potvrditi svoju bratsku nastrojenost.

    U svjetskim razmjerima hip-hop duguje dancehallu jednako koliko i techno grupi Kraftwerk. Ta spona, ta uzročna posljedičnost kod nas nije nikada transparentnije ispisana doli ‘ovdje i sada’, zbog oslanjanja domaćeg hip-hopa isključivo na već okoštali oblik žanra, da bi dosegavši zenitnu sferu i top liste kvazi urbanog predznaka postao u najboljem slučaju predvidljiv.

    Stoga, Popayevo društvance nam na najbolji mogući način ocrtava u gotovo školskoj varijanti jednu nanovo oživljenu finesu plesnog koraka, uz transfuziju svježe krvi na potencijalno perspektivni satelit te iste hip-hop scene.

    Album s jedne strane nudi snažan sociološko-političko-ekološki angažman: “hrvatski političari pjevaju Europi u guzu o hrvatskome bluzu“, isprepleten snažnom notom sarkazma, te skice razbibrižnog druženja i prosvjetljenja kroz konzumaciju THC-a: “a ja vućem masta dim, radim mikrofona štim, suptilnu masu osjećam bolje nego Morrison Jim“. Pjesme “Bum!“, “Koke linija” i “Šta to gori” već su klasici žanra, a za ostatak repertoara naštimajte Vaše uši na maksimalni nivo osjetljivosti.

    Pozdravimo još jednu zakašnjelu revoluciju na ovim prostorima, ali nikako običnu revoluciju! Ova je jednopotezno rezimirala tridesetogodišnju ostavštinu jamajkanskog izričaja s naglaskom na dancehall, raggamuffin, rub-a-dub i reggae, kako i zaskočila najaktualniju predodžbu o tome kako bi dancehall morao drmati guzice danas – ‘originalno i bez greške’!

    Višeslav Laboš

    Muziku podržava