Carcass
Surgical Steel
Datum izdanja: 13.09.2013.
Izdavač: Nuclear Blast
Žanr: Death Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Godine 1988. ovaj je britanski bend objavio prvi studijski album “Reek Of Putrefaction” i automatski privukao pažnju šire javnosti u svijetu metala, a pravi procvat i puni sjaj doživljava nekoliko godina poslije objavljivanjem albuma “Necroticism – Descanting The Insalubrious” (1991.) i “Heartwork” (1993.), koji ga svrstavaju među najznačajnije death metal bendove.
Uslijedio je još jedan album, “Swansong” (1996.), i nakon toga raspad koji je potrajao više od desetljeća, da bi se pred koju godinu okupili i uglavnom nastupali na open-air festivalima. A sada, na radost svih poklonika, Carcass objavljuje povratnički album s kojim su opet zasjali u punom sjaju, na kojem su starosjedioci Jeff Walker (bas, vokali) i Bill Steer (gitare) ‘regrutirali’ Daniela Wildinga (bubnjevi) i Bena Asha (gitare).
Rekli bi da Carcass nastavlja tamo gdje je stao i na neki način rekonstruirao karijeru ukrašenu s modernim dodacima, prije svega u produkciji (Colin Richardson), koja je omogućila uistinu kristalna zvukovna obilježja, s naglaskom na melodičnost u gotovo svim segmentima. Album ima korijenitih dodira s grindom, težak je, ali i spretan u naglašavanju svoje melodičnosti, gitarske izvedbe su u najvećem dijelu čiste, okrenute heavyu s djelomičnim utjecajima groovea, vokali kontinuirano bolno vrištavo-režeći, bubnjevi brzi, metodički i rasprskavajuće-mitraljirajući, a atmosfera poprilično siva.
Srce albuma i pjesma koja se sama po sebi izdiže daleko iznad ostalih jest “The Granulating Dark Satanic Mils“, najmelodičnija, a isto tako i rasturački nastrojena, uz već prepoznatljivo Jeffovo pjevanje, onako puno bijesa. Odmah uz bok joj je “Unfit For Human Consumption“, pjesma tipična za “Heartwork” album, s lomljivim gitarskim melodijama i višeglasnim pjevanjem, poglavito na refrenu.
S pjesmom “Captive Bolt Pistol” javnosti je predstavljen album, tako da je mnogima već poznata i spada u sam vrh albuma, po melodiji, brzom tempu, te opetovanom višeglasju. Za sam kraj ostavljena je najduža pjesmu u karijeri Carcassa, osamminutna “Mount Of Execution“, koja se ne može povezati niti s jednom na albumu, a ni u cijeloj im karijeri. Započinje akustičnom gitarskom dionicom, melodična, atmosferična, s hrpom riffova i solaža, pravilnih bubnjarskih ritmova, nešto osornijih groovea, uglavnom umjerenog tempa i kao takva dobrim dijelom osvježavajuća.
Unatoč dugogodišnjem izbivanju sa scene, ovaj je album dokazao da Carcass još uvijek ima snage, znanja i moći i da je trebao fanovima diljem svijeta. Na staru školu ekstremnog zvuka i korijene nije se i ne smije se zaboraviti, nego ih njegovati iz generacije u generaciju, a Carcass je bend koji i više nego zaslužuje naći se u toj priči.