Povratak dive visokih tonova

    3060

    Sarah Brightman

    Symphony

    Datum izdanja: 14.04.2008.

    Izdavač: Manhattan Rec. / Dallas Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Gothica
    2. Fleurs Du Mal
    3. Symphony
    4. Canto della Terra (Duet with Andrea Bocelli)
    5. Sanvean
    6. I Will Be With You (Where the Lost Ones Go) (Duet with Paul Stanley)
    7. Schwere Träume
    8. Sarai Qui (Duet with Alessandro Safina)
    9. Storia D’Amore
    10. Let It Rain
    11. Attesa
    12. Pasión (Duet With Fernando Lima)
    13. Running
    14. Sarahbande (bonus)

    Nakon pet godina pripreme i čekanja, svjetlo dana ugledao je novi album poznate sopranistice Sarah Brightman nazvan “Symphony“. Isplatilo se čekanje jer je ovo vrlo vjerojatno njen najbolji uradak do sada. I dalje u okvirima pop glazbe, uz bogatu orkestralnu produkciju, većina pjesama mogla bi se naći na nekoj kompilaciji contemporary pop glazbe.

    Poput mnogih drugih pop pjevača koji s godinama rada žele i neki odmak ‘pop pjesmuljaka’ i zaraznog zvuka, i Sarah je odlučila blago zakoračiti u druge vode. No, nije dugo potrajalo.

    Naime, pjesma “Gothica” kao uvod u album najavljuje blagi rock metal zvuk, iako malo zamagljeno, da bi odlično zaživjela u sljedećoj pjesmi, “Fleurs Du Mal” snažnim nastupom zbora, orkestra i električnih gitara koji doista blago odmiču od poznatih pop zvukova. Definitivno najbolja pjesma albuma.

    Taman nas je tom pjesmom uvela u moćne zvukove i već sam se razveselila misleći da je takav cijeli album, da bi se već sljedećom pjesmom, “Symphony” ponovno vratila u dobro poznati pop bogatog orkestralnog aranžmana, iznad čega njen visoki glas kao da u oblacima nježno dodiruje tonove.

    Muziku podržava

    Od nekoliko dueta koliko ih je na albumu, izvrsna je suradnja s Andreom Bocceliem u pjesmi “Canto della Terra“. Nakon velikog hita “Time to Say Goodby” bilo je vrijeme da tako uspješan tandem ponovno surađuje i još jednom razveseli ljubitelje popa i opere koji će sigurno biti zadovoljni ovim snažnim uratkom, naročito zbog snažnog zvuka zbora koji pojačava doživljaj.

    Sanvean” je mirno glazbeno iskustvo prelijevanja boja gudača, nježnog pop glasa i električne gitare u elegantno iščekivanje sljedeće pjesme “I Will Be with You“, slatkog pop dueta s Paul Stanleyem iz grupe Kiss. Zapravo, pjesma je poznata pod nazivom “Where the Lost One Goe” norveške pjevačice Sissel s njenog albuma iz 2001. godine.

    Po prvi put Sarah je propjevala i na njemačkom jezikom, vrlo mirnom pjesmom “Schwere Träume” koja podsjeća na lirske, srcedrapajuće operne arije. No to je samo priprema za duet koji slijedi s talijanskim tenorom Alessandrom Safinom.

    Vrlo pristojno je otpjevana pjesma “Sarai Qui“, talijanska verzija pjesme Faith Hill “There You’ll Be”. Iskreno, osim što je na talijanskom jeziku, ne vidim po čemu je pjesma značajna i zašto joj je trebala na albumu jer smo je svi čuli već nebrojeno puta. No nema veze, suradnja s talijanskim tenorom uvijek dobro dođe jer se mogu natjecati tko može pjevati višlje i snažnije.

    Opuštajuća “Storia d’Amore” maštovito je putovanje nježnog glasa i prelijevanja harmonija zvukovima gudača. Ništa više ni ne treba u takvoj nježnoj ljubavnoj priči.

    Intimna pop pjesma “Let It Rain” vjerojatno bi se mogla naći u eteru neke radiostanice. Predvođena klavirom, u refrenu nas podsjeća na izgubljenu ljubav i traženje. Vrlo jednostavno i učinkovito.

    Ponovno slijedi talijanska romantika, balada “Attesa“, koja je u izričaju najbliža klasičnoj glazbi, ponekoj Verdievoj ariji, ali upravo nas ta povezanost glazbe i lijepe melodije ne odvaja od slušanja jer u sebi ima nešto čarobno.

    Posljednji duet albuma je s meksičkim pjevačem Fernadnom Limom. “Pasión” je doista posebna lijepa pjesma kojom Sarah stoji uz bok velikim glazbenicima pjevačima. Nalazi se i na albumu Fernanda Lime, a također je i najavna pjesma meksičke sapunice “Pasión” (kod nas “Strast”).

    Nisu bez razloga te sapunice posebne (u romantičnom smislu) jer je španjolski jezik posebno privlačan i romantičan naročito u takvim nježnim pjesmama kao što je ova. Ipak u tome ima ona posebna vatra.

    Posljednja pjesma albuma “Running” izvodila se kao moto-pjesma na International Association of Athletics Federations Green Project. U početku djeluje kao moderni koral uz veliki zbor i orgulje da bi prerasla u vrlo ritmičnu himnu planete zemlje, sporta i ljudi koji žive na njoj. Pjevana uz veliki zbor, podsjeća na “Fleurs Du Mal” i svojom snagom doista je pravi izbor za pjesmu sportskih natjecanja.

    Kao bonus track “Sarahbande” je obrada Haendlove barokne skladbe “Sarabanda”. Vrlo maštoviti spoj staroga i novoga, elektronskog zvuka. Izgleda da je ovo najosobnija pjesma albuma, a nije ni bez razloga tako nazvana, jer je tu slobodno mogla svome glasu koji doista seže do neba dati oduška i pokazati tko je ona zaista.

    “Symphony” je vrlo ambiciozan album s nekoliko stvarno kvalitetnih i dobrih pjesama, a to su zapravo one koje odmiču od već dosadnog contemporary popa. Vratila se na scenu s onime u čemu je dobra i to je doista dobro izvela. Izvedbe su snažne, bilo da pjeva više operno ili kao mala nježna djevojčica, no uvijek su tonovi kristalno jasni i precizni.

    Ovim albumom očito je željela stvoriti neku magiju koja je uspjela ili ne, ovisi o slušateljima. Ipak, album prati odličan cover albuma u kojemu je ona elegantna, ženstvena plavuša u gotičkom okruženju i zajedno sve to ima nekog smisla, neku priču iz pozadine.

    Muziku podržava