Eliane Elias
Something for You
Datum izdanja: 21.01.2008.
Izdavač: Blue Note / Dallas Records
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Svi vole Billa Evansa, pijanista koji je promijenio pojam klavirskog trija u jazzu svojim “Sunday at the Village” Vanguard (Riverside Records, 1961) i “Waltz for Debby” (Riverside Records, 1961).
Upravo su ti albumi donijeli tada neviđenu razinu interakcije između pijanista i kolega iz trija, basista Scotta LaFaroa i bubnjara Paula Motiana. Otada su se stvari promijenile. Postoji nebrojeno mnogo klavirskih trija na koje je utjecala ta inovativna grupa.
Pijanistica i pjevačica Eliane Elias, odrasla u Brazilu, upijala je zvuk slavnog Evansovog tria. Prva iskustva s jazz glazbom doživjela je slušajući kolekciju ploča svoje majke, u kojoj su bili i albumi Billa Evansa. Eliane se toliko sviđao njegov stil da je znala notu po notu transkribirati njegove snimke.
Vrativši se u Blue Note nakon sedam godina odsustva iz te izdavačke kuće, ta je umjetnica pružila iskrenu počast Billu Evansu albumom “Something for You“.
Pohvalno je kako Elias njeguje vlastiti klavirski ton i stil u interpretacijama Evansovih pjesama. Oživljavajući njegov duh, ona radije bira vlastiti način na koji će izreći potrebno nego da svira ‘poput’ Evansa.
Istodobno, njen pristup pjesmama pokazuje silno poštovanje prema autoru i njegovom inovativnom spajanju klasične i jazz glazbe (tzv. jazz trećeg smjera).
Svojim laganim portugalskim naglaskom i povremenim momentima tišine, neizbježna je usporedba s Astrud Gilberto. Ali Eliasin glas je bogatiji, osjećajnije rezonantan i zaista čaroban, osobito u pjemama poput “Minha” i “But Beautiful/Here’s That Rainy Day“.
“Something for You” veoma je intiman pristup stvaralaštvu Billa Evansa. Interpretacije poznatih pjesama, poput npr. “Blue in Green“, osjetno su različite od onih na koje je većina navikla. Rezultat svega je očekivana naklonost Evansu ali ne i imitacija.
Naziv albuma je naslov nedovršene skladbe na kojoj je Evans tek radio. Snimio ju je na kazetu i dao Marcu Johnsonu (Elianeninom mužu), tada članu njegovog zadnjeg trija. CD završava dijelom vrpce gdje Evans svira tu pjesmu. Prikladan je to završetak albumu koji tretira Evansovu glazbu kao nešto živo i blisko, ne dozvoljavajući da bude ‘muzejski izložak’.
Ovaj album veliki je uspjeh Elaine Elias i trebao bi zadovoljiti sve fanove Billa Evansa, kao i sve one koji vole jazz i klavirska jazz trija.