Post bop i fusion paljevina

    1333

    Herbie Hancock

    V.S.O.P. (Reissue)

    Datum izdanja: 02.10.2006.

    Izdavač: Sony / Menart

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Piano Introduction
    2. Maiden Voyage
    3. Nefertiti
    4. Eye Of The Hurricane
    1. Toys
    2. You’ll Know When You Get There
    3. Hang Up Your Hang Ups
    4. Spider

    Tvrtka Sony je na dvostrukom kompakt disku reizdala ovaj sjajan album što je ga je originalno objavila Columbija na dvostrukom LP-ju. Radi se o snimci koncerta održanog 29. lipnja 1976. u New York City Centeru na glasovitom Newport Jazz Festivalu. Iako je snimljen na istom koncertu album doonosi tri različite cjeline, povezane nositeljem projekta, slavnim klaviristom i skladateljem Herbiem Hancockom.

    Naime, promotor George Wein, organizator Festivala, predložio je Hancocku da održi koncert na kojem će predstaviti svoje dotadašnje djelovanje. Zamisao je bila pokušati okupiti tri najznačajnija sastava koje je vodio, a stjecajem okolnosti svi su glazbenici mogli participirati.

    Iako donose tri različita stila, sve izvedbe odlikuju snažan naboj, paljevina svojstvena najvećim sastavima, virtuozne improvizacije vodećih glazbenika, te Hancockov skladateljski rukopis. Sedam od osam uvrštenjih skladbi napisao je on, sam ili u suradnji s članovima sastava.

    Na prvi CD-u uvrštene su izvedbe što ih je ostvario u kvintetu sa suradnicaima iz nekadašnjeg sastava Milesa Davisa: tenor i sopran saksofonistom Wayneom Shorterom (koji će kao zvijezda nastupiti Zagreb Jazz Festivalu 06), kontrabasistom Ronom Carterom (koji je na istom festivalu nastupio prošle godine) i bubnjarom Tonyjem Williamsom, te trubačem Freddiem Hubbardom.

    Muziku podržava

    U toj postavi Hancock svira električni, ali koncertni klavir koji postiže zvuk akustičnog. Nakon njegova dužeg solo uvoda uigrano, nabrijano i nadahnuto izvode Hancockove skladbe iz njegova ranog razdoblja karijere obilježenog snimanjima za tvrtku Blue Note: “Maiden Voyage” i “Eye Of The Hurricane“, te Shorterovu “Nefertiti” pisanu za kvintet Milesa Davisa, po kojoj je nazvan i sjajan Davisov album iz 1967. Odsvirane su u duhu Davisova kvinteta iz šezdesetih kao posveta velikanu i tom, jednom od najznačajnjih malih sastava u povijesti jazza.

    Prva polovica drugog CD-a donosi snimku sastava iz prijelaznog razdoblja prema fusionu. Uz već spomenuti, Hancock svira i električni klavir i druge klavijature, a uz njega su trubač Eddie Henderson, trombonist Julian Priester, flautist Bennie Maupin, basist Buster Williams i bubnjar Billy Hart.

    U tim se izvedbama osjeća pristup kojim je Miles Davis krajem šezdesetih i početkom sedammdesetih zarazio cijeli naraštaj mlađih jazz glazbenika: odmak od boperskog pristupa, eksperimentiranje zvukovima, posebice korištenjem elektronike i čvršći ritam.

    Nastavak je u znaku fusiona, a Hancock je okružen svom silom klavijatura i elektronike. Uz njega sviraju tenor i sopran saksofonist Bennie Maupin, gitaristi Wah Wah Watson i Ray Parker, Jr., basist Paul Jackson, bubnjar James Levi i udaraljkaš Kenneth Nash. Zvuk je bliži soulu i rocku, a izvedbe, poput onih iz prvog dijela, pune feelinga i groovea.

    Iako se radi o snimci jednog koncerta, snimku možemo gledati kao svojevrsnu kompilaciju, best off dotadašnjeg petnaestogodišnjeg Hancockovog djelovanja. Bez obzira u kojem stilu svira njegova je glazba močna i bogata.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava