Pogled s vrha planine

    999

    Haken

    The Mountain

    Datum izdanja: 02.09.2013.

    Izdavač: InsideOut Music

    Žanr: Progressive Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Path
    2. Atlas Stone
    3. Cockroach King
    4. In Memoriam
    5. Because It’s There
    6. Falling Back To Earth
    7. As Death Embraces
    8. Pareidolia
    9. Somebody

    Niti novi niti baš tako stari nije londonski progressive metal bend Haken, osnovan 2007. godine.

    Tu su negdje, oko sredine po roku trajanju na progresivnoj sceni, a glavna su osovina basist Tom MacLean i gitarist Richard ‘Hen’ Henshall, članovi engleskih progresivaca To-Mera, benda koji je sada ‘na čekanju’. Uz njih dvoje, u Hakenu su pjevač Ross Jennings, gitarist Charles Griffiths (ex-Linear Sphere), klavijaturist Diego Tejeida i bubnjar Ray Hearne.

    Spomenutom sekstetu ovo je već treći studijski album, s obzirom da su diskografski aktivni počeli biti tri godine po osnivanju, dakle 2010., kada je krenulo s “Aquarius”, “Visions” je stigao godinu iza, pa sada “The Mountain“, koji je po svemu logički slijed, iliti nastavak prva dva izdanja. Složen je to, kompleksan, intrigantan, melankoličan, istovremeno i zabavan progresivni metal s promjenama ritmova, raspoloženja, s potpunim instrumentalnim balansom, povremenom bombastičnošću i epskim nabojima.Bujni, slojeviti, harmonični, melankolično uozbiljeni vokali Rossa Jenningsa uvelike pridonose sveopćoj raskošnosti zvuka, gitarske izvedbe su intenzivne, riffovi čvrsti poput stijena, solaže melodične, ritam sekcije čvrsti temelj svake pjesme, a uključuju i solističke izlete, prije svega one bas gitara. Kazališnu atmosferu krasno dočaravaju izrazito odmjerene, protočne klavijature, a emotivni naboj jači je uz piano i akustike. Upravo je taj emotivni naboj nešto što je jače i izraženije nego na prijašnjim albumima, iako “The Mountain” djeluje mrvu sirovije. No zato u kompletu djeluje ukusnije, konciznije, tehnički zanosnije, melodijski ugodnije i konstrukcijski zahtjevnije, s atmosferom koja se podudara s lirikama, koje govore o svakodnevnim problematikama.

    The Path” je podosta tužan uvod u album, “Atlas Stone” jedna od pjesama s najviše prpošnosti u melodijama, finim epskim zborom, jazzy razigravanjem basa, bubnja i piana u središnjem dijelu, te hevijanerziranim gitarskim solom pri kraju. “Cockroach King” je stvar s grubljim, distorziranijim riffovima, vokalnim višeglasjem, djelomičnim kabaretskim ugođajem i žustrijim, hard rockerskim klavijaturama, “Because It’s There” počinje gregorijanskim pjevanjem na kojeg se nadovezuje a capella zbor, pa akustike, bas s naglašenom sjetom, prigušeno riffanje i dominaciju sporijih ritmova. Klasičnije prog metal obrasce nalazimo u “Falling Back To Earth“, “Pareidolia” i “Somebody“, pjesmama koje traju od devet do dvanaest minuta, zamršenijih su konstrukcija, s izmjenama ritmova, epskom atmosferom i vokalno/instrumentalnom divotom.

    Muziku podržava

    Suprotstavljajući različite stilove i teme, bez popratnog osjećaja da je tako nešto stvar logike ili kakvog pritiska, Haken je kreirao jedan spontani progresivni album, nakon kojeg će fanovi takve glazbe na njega ozbiljno računati i tražiti da u idućem pokušaju barem ponovi ovako nešto. Definitivno, došli su do točke kada se od njih puno očekuje.

    “The Mountain” je razlog takvim prosudbama, i sve slabije od ovoga u budućnosti bi za Haken bio neuspjeh. Mnogi planinari kažu da je teže spustiti se s vrha planine, nego se na njega uspeti, da za silazak treba puno više opreza i nije ništa manji uspjeh od samog ‘osvajanja’ vrha. Momci iz Hakena to sigurno dobro znaju.

    Muziku podržava