Threshold
Wounded Land / Psychedelicatessen (Definitive Edition)
Datum izdanja: 07.09.2012.
Izdavač: Nuclear Blast / Maldoror
Žanr: Progressive Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Godine koje su nudile dominaciju američkih bendova u progresivnom metalu ipak su izbacile i jedno značajno ime na europskom kontinentu koje se koliko-toliko moglo ‘natjecati’ s njima.
Radi se o britanskom bendu Threshold, koji se, usprkos
neprijepornim kvalitetama, nije mogao mjeriti s američkim kolegama, a
osnovni razlog leži u činjenici da je izostala adekvatna diskografska
potpora. Naime, prvi su se albumi snimali za manje poznatog britanskog
izdavača Giant Electric Pea, koji je pratio rad ‘otočkih’ progresivaca.
U svom tekstualnom dijelu, album govori o Zaljevskom ratu, drogama, uništavanju okoliša, a “Intervention” je pjesma napisana o ratu u Bosni i Hercegovini, koja je u originalnoj verziji izašla godinu ranije, a nije objavljena na “Wounded Land” izvorniku. “Consume To Live” iz reda je dužih naslova, u uvodu nudi apokaliptične dijelove kombinirane s ambijentalno-orijentalnim klavijaturama, a u desetominutnim “Sanity’s End” i “Surface To Air” nalazimo i na sjetne, emotivne, spore dijelove. Kontinuiraniju brzinu, melodiju, ali i kaotično-apokaliptičnu atmosferu nude “Days of Dearth” i “Mother Earth”, a album okončava kratkom akustičnom baladom “Keep It with Mine”, ‘kontaminiranom’ orkestralijama naklonjenim klavijaturama.
Godinu kasnije Threshold je objavio novi album, a na njemu je već napravljena ključna izmjena u postavi. To je, naime, jedini studijski album s Glynnom Morganom na vokalima, a također i jedini s bubnjarom Nickom Harradenceom. Vokalom koji je za Thresholdovu glazbenu koncepciju ipak imao malo ‘presvijetle’ vokale, pa su oni ‘duplani’ back izvedbama, među kojima i s onima dubljih, mračnijih tonova. No kreativna osovina ostala je ista, Karl Groom i Richard West, pa je tako i ovaj album imao prepoznatljiv sound ispunjen gitarama, ovdje s većim udjelom solaža, i atmosferom tamnijeg predznaka koju održavaju klavijature, s jednim od najopsežnijih angažmana među svim Thresholdovim izdanjima.
Religija je ovaj put bila tema koja je dominirala u tekstovima, pa otuda i činjenica da je atmosfera iz crne prešla u tamnosivu, no još je to daleko od optimistične, a zanimljivost leži i u imenu “Psychedelicatessen“, koje je u biti složenica od riječi ‘Psychedelic’ i ‘Delicatessen’. On bi se mogao podijeliti u dvije cjeline, u dva dijela, od kojih je prvi onaj s nešto zahtjevnijim, pjesmama zamršenijih konstrukcija i ritmova, poput “Sunseeker”, “A Tension of Souls” ili “Into The Light”, te drugi, heavyu nastrojeniji, s više gitarskih melodija, himničnijih refrena, protočnijih i bržih ritmova, poput onih u “Babylon Rising” i “He Is I Am”. Balada “Under The Sun”, obojena akustičnim gitarama i orkestralijama, ‘lomi’ album na dva dijela, još jedan lagani naslov, “Innocent”, svojom se agresijom uklapa u okruženje u kojem se nalazi, dok bi se “Devoted” svojom staloženošću i neoklasičnim ambijentom bolje snašla među početnim naslovima.
“Psychedelicatessen” je prvi album s logom kakav će krasiti sva kasnija izdanja, bogatiji sa svojom ‘bonus’ ponudom, pa tako možemo čuti Thresholdove live vrijednosti, a jedna od verzija je i nanovo, s Glynnom snimljena pjesma “Intervention”.
A sve zajedno pokazuje vrijednosti ovog benda na početku karijere, kada na njega nije baš računalo toliko ljudi kao danas i bilo je teže zamislivo da će na sceni izdržati sada već gotovo 20 godina. Dva desetljeća vrijednog i predanog rada, koji je rezultirao uvrštavanjem među značajnije progressive metal bendove današnjice, gdje Threshold, bez ikakve dileme, ima svoje čvrsto i sigurno mjesto.