Pjesmom i humorom protiv ugnjetavača

    2037

    Le Zbor

    Hrvatske budnice

    Datum izdanja: 17.05.2012.

    Izdavač: Dirty Old Records

    Žanr: Etno, Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Moja mala
    2. Dodolska
    3. Po šumama i gorama
    4. Katjusha
    5. Ay Carmela
    6. Jovano Jovanke
    7. Crveni makovi
    8. Riječke pičke
    9. Das Model
    10. Moj dečko je gay
    11. Personal Jesus
    12. Internacionala

    “Hrvatske budnice” prvi je album ženskog pjevačkog zbora Le Zbor, čije je djelovanje u prvom redu motivirano borbom protiv homofobije i transfobije.

    Kako bi skrenule pažnju na poruku koju šalju, cure se ponekad koriste subverzivno-provokativnim metodama, ali bome im ne fali ni humora počevši od sugestivnog pakiranja CD-a.Za sebe tako kažu da su prvi ‘ženski mješoviti’, lezbijsko-feministički zbor u ovom dijelu Europe. Igra riječima u imenu samog zbora prilično je očita, a naslovom albuma želi se pozvati na jednu novu vrstu društvenog preporoda – preporoda u toleranciji i razumijevanju drugačijih od sebe. Hrvatske budnice” sastoje se od 12 obrada domaćih i stranih pop-rock i etno pjesama. Neke pjesme su tu kao vicevi, poput uvodne “Moja mala”, “Riječke pičke” i urnebesne “Moj dečko je gay”. “Po šumama i gorama” i “Crveni makovi” netko bi mogao shvatiti isključivo kao provokaciju, no kad ih se stavi u kontekst u kojem su još “Katjusha”, “Ay Carmela” i “Internacionala” koja zatvara album, jasno je da su one tu zbog svoje antifašističke povijesti, jer svaki oblik netolerancije je vrsta fašizma. Najbolje od njih funkcionira “Ay Carmela” čiji stihovi protiv “ugnjetavača i njihovih pomagača” u izvedbi Le Zbora dobivaju novo značenje.

    Tu su i prilično zanimljiva obrada “Das Model” Kraftwerka i nešto manje uspjela “Personal Jesus” Depeche Modea, te dvije tradicionalne pjesme, “Dodolska” i “Jovano Jovanke”, koje su sa strane čiste glazbene realizacije ponajbolji trenutci albuma.

    Muziku podržava

    Nekoliko pjesama otpjevano je a capella, dok ih većina ima diskretnu pratnju sastavljenu često samo od bubnja i harmonike. U “Personal Jesus” iznenadi saksofon solo, “Jovano Jovanke” prati fini vez na akustičnoj gitari, a “Po šumama i gorama” obrađena je u zanimljivom aranžmanu koji je na pola puta između tanga i vojničkog marša.

    Bez obzira što je poruka “Hrvatskih budnica” naizgled važnija od sadržaja, Le Zbor je prilično uvjerljiv i zanimljiv zbor i u glazbenom pogledu. Ove godine djevojke su nastupile u audiciji za emisiju “Do posljednjeg zbora”, a nadam se da će idući put nastupiti i u završnom showu čime bi se njihov glas i glas LGBTIQ populacije koju zastupaju još glasnije čuo i dopro do većeg broja ušiju.

    U vremenu u kojem radikalni politički stavovi opasno jačaju, pa i pobjeđuju na izborima po Europi, a u Hrvatskom saboru kojekakvi primitivci iznose svoje neartikulirane šovinističke stavove, važno je dići glas u obranu tolerancije, humanosti i razuma, pa u subverzivno-duhovitom duhu Le Zbora prema tima i takvima povikati: “Malo vas je, malo vas je pi-čki-ce!“.

    Muziku podržava