Orhideje s one druge strane

    881

    Orchid

    The Mouths of Madness

    Datum izdanja: 26.04.2013.

    Izdavač: Nuclear Blast / Maldoror

    Žanr: Metal, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mouths of Madness
    2. Marching Dogs of War
    3. Silent One
    4. Nomad
    5. Mountains of Steel
    6. Leaving It All Behind
    7. Loving Hand of God
    8. Wizard of War
    9. See You On The Other Side

    Američka skupina Orchid, koja dolazi iz San Francisca, svojom glazbom daleko više naginje europskoj nego američkoj sceni i stoga nije nimalo čudno da je nakon zapaženog debitantskog albuma “Capricorn” (2011.) uz pomoć Nuclear Blasta krenula u osvajanje europske publike.

    Bend je osnovan 2007. godine, osim spomenutog albuma prvo službeno
    izdanje bio mu je EP “Through The Devil’s Doorway” (2009.), a još je
    dva, “Heretic” i “Wizard of War”, izbacio lani za Nuclear Blast, s nekim
    novim i nekim starijim pjesmama.Teren za novi album očito se jako pomno pripremao, a kada je napokon stigao, može se reći da se uglavnom kreće ranije zacrtanim glazbenim smjerom. Naime, “The Mouths of Madness” album je oslonjen na teži, mračniji i psihodeličniji doom/proto metal Black Sabbatha u kombinaciji sa stoner rockom/metalom. S time da je ovaj album poprilično izravniji, konkretniji, slobodno možemo reći i hrabriji od prethodnika. I osjetno melodičniji, ali zato ne puno manje zamračeniji. Očito je da je i Orchidu, baš kao i zemljacima im The Sword, glavna inspiracija Black Sabbath.

    Pjesme su poprilično duge, izuzmemo li otprije poznatu “Wizard of War” s nešto malo iznad tri minute, dok sve ostale traju između pet i pol pa sve do sedam minuta. Netko bi u takvim vremenskim omjerima možda očekivao značajniji opseg progresivi naklonjenijih kompleksnih kompozicijskih struktura, no toga ili nema ili je svedeno na najmanju moguću mjeru. Usprkos svojoj dužini, izmjenama ritmova u rasponu od sporih, preko srednjih, pa sve do dosta brzih, pjesme kroz konstantni osjećaj naboja i dinamičnosti održavaju napetost i traže potpunu koncentraciju slušatelja.

    Muziku podržava

    Theo Mindell svojim je izraženo psihodeličnim retro-rock vokalima pokretačka snaga albuma, a kod instrumentalnih izvedbi nailazimo na gotovo pa ravnomjernu zastupljenost. Jest da riffična izražavanja, koja se kreću od teških, tromih, muljevitih, spram osvjetljenijih, povišenijih i jasnijih tonova, imaju primat, no izuzetno je jak angažman basa i bubnjeva., pogotovo u uznemirujućim doboš/činela izvedbama, tako da se s vremena na vrijeme čini kao da su ritam sekcije preproducirane ili jednostavnije rečeno – preglasne i prenapadne.

    Pjesmama je plus to što se ne ponavljaju, što u njima ima poprilično raznolikosti, teško je naći dvije iste, tek slične, to da. “Mouths of Madness” ima teži doomerski početak, ali i kontinuitet riffične žestine, melodije sa snažnim bas/bubanj sekcijama i blacksabbathovskom atmosferom. Iommijevski riff i žestoko udaranje u činele, uz tmurni solo koji je odlično legao dio su psihodeličnije pjesme “Marching Dogs of War“. Onomatopeju ratišta uz bombardiranje, marševske ritmove, nešto čišće, ali kontinuirano energične heavy riffove i produžene solaže, pa usporenije melankolične vokale, tutnjajući bas, središnje blues ritmove sa solažom usnjaka i basa sadrži stoneru naklonjen naslov “Marching Dogs Of War”.

    Silent One” u početnim riffovima ima nešto više kakofonije i atonalnosti, uz kombinaciju sporih i bržih ritmova, bubnjanje u stilu neprežaljenog Bonza i dosta epskog ugođaja u doom formi. Kombinaciju sporih i brzih ritmova s nešto o(t)puštenijim riffovima, lijepom akustičnom podlogom i melodijama u basu, psihodelično pjevanje, uz fini, razvučeniji gitarski solo i razigrani jazzy piano sadrži “Nomad“, u “Leaving It All Behind“, pjesmi posvećenoj Theovoj majci, početni riffovi gotovo da kopiraju one iz “Paranoida”, a čišće melodije i vokali u stilu Blackiea iz W.A.S.P.-a, pjesmi daju retro glam pečat.

    Puno psihodelije nalazimo u usporenijoj “Loving Hand Of God“, kontinuiranu brzinu, himničnost i razigranost u trominutnoj “Wizard of War“, a heavymetalniju stranu Black Sabbatha u svom prvom dijelu donosi “See You On The Other Side“. Središnji joj je dio vrlo ugodan i atmosferičan uz akustike, spori ritam i staloženo pjevanje, da bi u zadnjoj trećini opet pokazala svu svoju energetsku raskoš.

    Raskoš kakvu sadrži i ovaj album, benda za koji bi bilo šteta da je ostao stisnut i sakriven negdje u bespućima odurnog američkog mainstreama u kojem nema razumnih kriterija i kraj kojeg se nikada ne bi uspio provući i pokazati što i koliko može. A može – puno.

    Muziku podržava