Obećanje (ni)je ludom radovanje

    847

    Sandstone

    Delta Viridian

    Datum izdanja: 07.06.2013.

    Izdavač: Limb Music

    Žanr: Progressive Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Cat’s Cradle
    2. Almost Grateful
    3. King Of Cipher
    4. Winter
    5. Red Mist
    6. Cartesia
    7. Promise Me
    8. Monument
    9. Beneath The Scars
    10. Fortress
    11. Transgression
    12. Vitruvian Man

    Bend koji je svojedobno pohvalio i sam Bruce Dickinson, polako se ali sigurno probija na površinu prog-metal scene, dokazujući iz albuma u album da posjeduje konstantu kvalitete. Koju još uvijek ne nagriza kvantiteta, odnosno činjenica da je unatrag četiri godine objavio tri od ukupno četiri studijska albuma. I to (najmanje) treći uzastopni dobar, u konkretnom slučaju možda čak i svoj najbolji album.

    Delta Viridian” izdanje je koje se, poput prethodnika, temelji na intrigantnoj progressive rock/metal podlozi, nadograđenoj s heavy i power metalom, te hard rockom, u kombinaciji gdje se subžanrovi nimalo ne sudaraju, već se de facto prelijevaju jedan u drugog, bezbolno izmjenjujući glavne sa sporednim ulogama u pjesmama. Koje ovdje djeluju izgrađenije i razrađenije, konkretnije, substancijalnije, u konačnici konkretnije i zrelije. Rekosmo već da Sandstone komponira melodičniju verziju progresivnog metala, s privlačnim, ali ne nužno izdvojenim refrenima, koje je katkad teže razaznati i izdvojiti od strofičnih dijelova, pa to nedvojbeno vrijedi i ovdje.

    Melodičnost bismo tako bez dvojbe mogli promovirati u glavnu karakteristiku albuma, no isto tako treba reći da se naziru jasne konture agresivnosti, pogotovo u impresivnom i na momente silovitom bubnjarskim radu Deckya Donohuea, prepunom dinamičnih izmjena ritmova i maštovitih prijelaza. Koncepcijski bismo ga čak dijelom mogli doživjeti kao kombinaciju prijašnja dva albuma, “Purging The Pas” i “Cultural Dissonance”. Gitarski rad također je moćan, prepun energije, čas mračan, čas osvijetljen, s riffičnom slojevitošću i solističkom razigranošću, tu su i za emocije zadužene akustike i piano, bas je teatralan i poprilično prodoran, a klavijature, uz uobičajenu decentnost, svojim neoklasičarskim stilom materijalu daju snažan simfonijski pečat.No prvi se put pojavljuju i mali vokalni problemi inače vrlo dobrog pjevača Seana McBaya, performera s dosta zgodnim vokalnim melodijama, no neke razvučenije pjesme, pogotovo raskošniji dijelovi koji zahtijevaju povišenije tonove, znaju mu stvoriti probleme. Atmosfera je uglavnom melankolično-dramatičnije naravi, s izmjenama svjetla i dubljeg mraka, emocije i psihodelije. Orkestralno opredjeljenje najavljuje uvodni instrumental “Cat’s Cradle”, “Almost Grateful” jedna je od progresivi naklonjenijih pjesama sa zamršenijom konstrukcijom i catchy refrenima, “Winter” je pokunjenija pjesma s dosta piana i emotivnih solaža, a tim je segmentom nakrcana još jedna konstrukcijski zahtjevnija, prog/power pjesma “Red Mist“, s profinjenijim bubnjarskim prijelazima i naglašeno melodijskim pjevanjem.

    Cartesia” je lijepa srednjeritmična pjesma ispunjena melodijskim kontinuitetom, “Monument” mračnija i ozbiljnija, sporog i srednjeg ritma sa simfonijskim klavijaturama u glavnoj roli, “Transgression” numera s emotivnim akustikama, probojnim basom, jakim, orkestralijama naklonjenim klavijaturama, sjajnim i melankolijom obojenim vokalnim linijama, a “Promise Me” mračniji prog/power. Na čelu agresivnijih pjesama je najduža, devetominutna “Vitruvian Man“, koja počinje pianom u srednjem ritmu, orkestralnim solom i čvrstim heavy ritmovima, no gitare su u najvećem dijelu grube, s jako puno groovea u riffovima, srednji ritam preuzima dominaciju, a Seanove vokale potpomažu rasprskavajuće izvedbe Rippera Owensa.

    Ta je pjesma ujedno i highlight albuma koji bi morao instalirati ovaj bend među ozbiljnija imena progresivnog metala, te najaviti ozbiljnu kandidaturu za nasljednike Thresholdovih i Royal Huntovih albuma s početka prošlog desetljeća. Tako nešto nije bilo lako ostvariti, ali, eto, Sandstoneu, jednom ‘malom’ bendu iz jedne ‘male’ zemlje, to je uspjelo.

    Muziku podržava