Gilles Peterson
Worldwide Exclusives
Datum izdanja: 27.04.2004.
Izdavač: Mercury / Aquarius Records
Žanr: Elektronika
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Kao što je svima poznato, biti DJ danas znači puštati jedan do dva smjera glazbe, fokusirati se na taj zvuk koji je odabran, gledati i razvijati se u tom pravcu i ponekad malo skrenuti u neke druge glazbene pravce, ali uglavnom držati se jednog zvuka. Gilles Peterson je od svojih početaka bio drukčiji.
Za njega pojam glazbeni pravac ne postoji, već on pušta i sluša sve (naravno u okvirima elektronske glazbe). Biti najpoznatiji selektor manje poznate glazbe danas je vrlo teško, a da li je on u tome uspio saznat ćete ukoliko nastavite čitati ovaj tekst.
Prvo riječ-dvije o Gillesu i njegovoj karijeri. Počeo je prije 20-ak godina na piratskoj radio-stanici Invicta, a prve primjećene DJ nastupe ostvaruje u klubu Electric Ballroom, na klupskoj večeri tada poznatog i cijenjenog DJ-a jazza Paul Murphya, što mu je otvorilo vrata u mnoge klubove u kojima se pušta crnačka glazba. Emi Records ga upošljava 1985.g. (radi velike popularnosti jazz-dancea) da istraži najbolja izdanja najjače jazz diskografske kuće Blue Note i tako nastaju kompilacije “Blue Bossa 1&2”. U istom periodu prekida suradnju s piratskim radio-stanicama i zasluženo dobiva prvi posao na BBC radiju i započinje suradnju s Patrick Forgeom, kao domaćin klupske večeri Talkin Loud & Saying Something na kojoj ugošćuje tada već poznate izvođače poput Brand New Heavies, Push, Galliana(2 banks of 4),Roy Ayersa, Dave Pikea…
Paralelno, također sa Patrick Forgeom organizira acid-house događanja pod imenom Cock Happy na kojoj su nastupali pioniri ove scene kao što je Terry Francis, Mr. C …Gilles kao tvorac termina Acid Jazz i njegov inicijator 1988.g. zajedno s Eddie Pillarom osniva label Acid Jazz, kojim je ovaj pravac lansiran, no nakon 2 godine ovaj label mijenja ime u Talkin Loud Records, čije stvaranje je omogućila veća diskografska kuća Phonogram Records i koja je također omogućila ulaganje u tada nepoznate izvođače poput Jamiroquai, Brand New Heavies, Incognito…Uspješni početak Talking Loud labela, Gillesu su omogućili daljnje eksperimentiranje s izvođačima poput 4 Hero, Carl Craig, The Roots, Courtney Pine, Raw Deal, UFO, Nu Yorican Soul, Young Disciples i stilovima poput house-a, hip-hopa, tech-jazza, drum’n’bassa…
U ovom periodu napreduje i Gillesova radijska karijera, 1990. kraće radi za Jazz FM s kojeg odlazi kao preprogresivan, 8 godina provodi na Kiss FM radiju, stanici koja pušta isključivo plesnu glazbu, a 1998. prelazi na BBC Radio One i pokreče emisiju Worldwide i tako nastaje najizbirljiviji, a opet najsvestraniji radio show na svijetu! U Hrvatskoj je nastupio zadnji put na Kontrapunkt festivalu 2004.Gilles Peterson nam je na “Worldwide Exclusives” pripremio najnovije i ‘najbolje’ skladbe iz njegovog svijeta.
Na CD-u se nalazi 14 stvari, tj. 14 različitih glazbenih smjerova tako da ćemo tu naći downtempa, breakbeata, hip-hopa, soula, electronice, jazza, cuban-jazza, swinga, bossa-nove, laganog drum’n’bassa, kao i lagane pjesme (Gotan Project) koje me podsjećaju na nekakvu sjetnu cigansku muziku. Izbor pjesama je uglavnom zanimljiv, ali naravno, postoji i nekoliko stvari koje su (meni) nezanimljive. Ni na ovom CD-u nije mixao osim na prijelazu između 8 i 9 stvari što nažalost umanjuje ocjenu ovog inače vrlo dobrog izdanja. Od poznatijih imena tu se nalaze: Umod (inače Domu iz Rime, nastupili su na Kontrapunktovom festivalu ove godine), Nicola Conte, Jazzanova, Two Banks Of Four (također su nastupili na Kontrapunkt 2004.), Gotan Project…
Ovaj CD bi preporučio svima, i onima koji smatraju Petersona genijem, i onima koji su za njega tek čuli čitajući ovu recenziju. Ukoliko sam vas zaintrigirao onim što sam gore napisao svakako si pribavite ovaj CD, jer nećete požaliti!