Nesputanost srednjevjekovnih duša

    735

    Minotaurus

    The Call

    Datum izdanja: 17.05.2013.

    Izdavač: Limb Music

    Žanr: Folk Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Free Our Souls
    2. Wanna Be Your Wife
    3. Erlkönig
    4. Hinterhalt
    5. Love Song
    6. The Call
    7. Varus Battle
    8. Chains Of Captivity
    9. Spirit Island
    10. Defenders Paradise
    11. Father And Son
    12. Princess Of Destruction (Version 2013)

    Minotaur je pola čovjek, a pola bik u staroj grčkoj, a Minotaurus folk/metal bend iz Aschaffenburga u Bavarskoj, u modernoj metalnoj mitologiji.

    U šesnaest godina postojanja “The Call” mu je tek četvrti studijski
    album, a u usporedbi s prethodnikom “The Lonely Dwarf” (2009.) nešto je
    teži, kompleksniji, samim tim dijelom i kompliciraniji.

    Iako, u osnovnoj formi ne odstupa puno od prokušane formule koja se sastoji od melodičnog i power metala u kombinaciji s celtic/folk melodijama, srednjevjekovnom atmosferom, jakim himničnim kapacitetom i kao rezultat donosi dojmljive i memorabilnije pjesme. Uz snažne metalne gitare s lijepim i ugodnim, čak bismo rekli optimističnim riffovima i moćnim, slojevitim i sveprisutnim bubnjevima, naglasak je na dojmljivim catchy melodijama, mnoštvu bas solaža i jasnim folk utjecajima, koji ovo izdanje uobličuju u poprilično dobar glazbeni proizvod.Dakako, sve to ne bi bilo potpuno bez odlične vokalne suradnje Julie Steward i Olivera Klumpa, koji pjesmama daju na odlučnosti, energičnosti, ali i emotivnosti, senzibilitetu i melankoliji. Julijino pjevanje je, iako ženstveno, senzibilno, osjećajno, na momente i dosta snažno i fino se uklapa s Oliverovim dubljim, mračnijim i strasnijim intonacijama. Cjelokupni sound obogaćuju dijelovi s akustikama, flautama, te naročito violinama, koje uglavnom optimističnoj atmosferičnosti daju potrebnu dimenziju ozbiljnosti i teatralnosti, koju pronalazimo i u povremenim zborskim pjevanjima.

    Pjesme su ritmički raznolike, od sjetnih balada, preko opreznih srednjih ritmova, do jurišnih, razveseljenih ubrzanja s poprilično razrađenim gitarskim radom koji odlikuje nekoliko slojeva riffanja i soliranja u gotovo svakoj pjesmi. Univerzalnost, kontinuitet i intenzitet nalazimo u basu, u bubnjeve se lupa velikom snagom, s dosta, za power metal tipičnih, ultra brzih dvostrukih bas dijelova, a u paru čine jednu zaista utjecajnu, probojnu i gusto poslaganu ritam sekciju.

    Muziku podržava

    Brzi i melodični power pronalazimo u “Free Our Souls“, pjesmi u kojoj muški vokali ispadaju iz harmonije, kao da se tek pripremaju za ono što ih kasnije čeka. Srednjih ritmova, dosta gitara, ponešto violina, višeglasja, ženskih vokalnih emotivnosti i pojačane epike nalazimo u “Wanna Be Your Wife“, “Erlkönig” je na njemačkom otpjevana, melankolična balada sa sjetnim akustikama, utjecajnim violinama, glasnim riffovima i više emocija u pjevanjima, a “Hinterhalt” je pjesma također pjevana na njemačkom, s izmjenom srednjih i brzih ritmova i puno bas solaža.

    Himnični kapacitet s ultra catchy refrenima ima ubrzanija “Love Song“, popriličnu količinu dramatike, phantasy atmosfere, lijepo posloženih paralelizama u riffovima i solažama, ubrzavajućih duplih bas bubnjanja puna je poliritmična “The Call“. Nešto slično kao i epski naslov “Varus Battle“, s grmljavinom, marševskim ritmovima, uvodnim ženskim pjevanjem nalik naricanju, otužnim folk melodijama protkanim flautom, akustikom i violinom, nešto grubljim muškim, ali općenito sugestivnim Julijinim i Oliverovim pjevanjem. Thrasherska kombinacija riffa i basa stiže u uvodu poweru ipak naklonjenije i epikom nakrcane “Spirit Island“, a “Father And Son” tipičan je epski naslov s uvodnim akustikama, distorziranijim basom, dosta zborovanja, milozvučnijeg sola i jake srednjevjekovne atmosfere.

    Onu priču da vas u gomiletini kojekakvih bendova, pogotovo onih generičko-poweraških od kojih se normalnom čovjeku doslovce povraća, svako malo neki zna ugodno iznenaditi ponovismo već nekoliko puta. E, pa Minotaurus pripada u jedan od tih bendova. Ne da nije možda, već nije sigurno previše poseban album, no da je jako ugodan, prozračan, dojmljiv i memorabilan, to je nedvojbeno.

    Muziku podržava