Ne tako blistav solo rad

    1264

    Pete Townshend

    Anthology

    Datum izdanja: 07.10.2005.

    Izdavač: SPV / Trolik

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. English Boy
    2. Secondhand Love
    3. Little Is Enough
    4. Heart To Hang Onto
    5. Sheraton Gibson
    6. Sea Refuses No River
    7. Brilliant Blues
    8. Now & Then
    9. I Won’t Run Anymore
    10. Keep Me Turning
    11. Let My Love Open The Door
    12. Slit Skirts
    13. Friend Is A Friend
    14. Let’s See Action
    15. Street In The City
    16. Empty Glass
    1. Rough Boys
    2. Give Blood
    3. Exquisitely Bored
    4. Jools & Jim
    5. Crashing By Design
    6. Don’t Try To Make Me Real
    7. Face The Face
    8. Uniforms (Corp D’espirit)
    9. My Baby Gives It Away
    10. Outlive The Dinosaur
    11. Keep On Working
    12. White City Fighting
    13. All Shall Be Well
    14. Time Is Passing
    15. I Am Afraid
    16. Misunderstood
    17. Pure & Easy
    18. Parvardigar

    Antologija samostalnog rada Petea Townshenda, gitariste i autora većine rada grupe The Who, na mene je ostavila potpuno drugačiji dojam od očekivanog. Nažalost, nakon preslušavanja oba diska ostavila me potpuno ravnodušnim i bez ikakvih preupečatljivih dojmova. Moram priznati da sam očekivao nešto puno zanimljivije od čovjeka koji potpisuje neka zaista posebna rock djela i pjesme, ali ne neovisno nego u sklopu The Whoovaca.

    Čini se da je Pete drugačije funkcionirao tamo, očito je bio okružen ljudima koji su mu mogli reći kad je dosta, kad je pretjerao i otišao predaleko. Zato mi nekako njegov rad u The Who djeluje bolje, kao da je više energije potrošio tamo, a ono što je ostalo uobličio u svoj solo rad.

    Nije mi jasno da li je ta priča ona prava, tj. ono najbolje iz sebe dati u The Who, a sve preostalo uobličiti u vlastiti rad, ili je istinita ona obrnuta – u The Who se ograničiti, a iz svih svojih ‘najboljih’ ideja napraviti nešto posebno i neovisno. Izgleda da je istina negdje između te dvije priče, čas bliže prvoj, čas drugoj, pa možda otuda i toliko mlak, mediokritetski proizvod samostalnog rada.

    Ne osporavam ovdje njegovo gitarsko i aranžersko umijeće, to nikako, ali ono što se nalazi na ovoj dvostrukoj antologiji je u većini pjesama stvarno pomalo dosadna, neinventivna, pa čak i pomalo iritantna verzija rock muzike. Kao vokal, Pete zapravo ima predispozicije i potencijala, u tom području mu nemam zamjerki, sve teme kojih se dotakao (odrastanje, ljubav, politika, odvikavanje) otpjevao je s vidno uloženim trudom i vrlo srčano.

    Muziku podržava

    Da ne izostavim podatke o građi ove kompilacije, moram spomenuti da je “Anthology” retrospektiva njegovih sedam studijskih albuma, od prvog “Who Came First” (1972.) pa do “Psychoderelict” iz 1993. godine. Odabrane su 34 pjesme koje nisu poredane kronološki, iz knjižice koja dolazi uz diskove i koja sadrži mnoge rijetke fotografije Petea u studiju može se saznati njegovo objašnjenje svake pjesme, a uključena je i biografska priča o njegovom životu i nastajanju pojedinih albuma.

    U Japanu i Europi ovo izdanje predstavljeno je kao “Anthology”, a za američko tržište izlazi kao još jedno dvostruko “Gold” izdanje za Universal Music Group. Za kraj, moram priznati da kad se zaželim Townshenda da radije poslušam The Whoov legendarni “Live At Leeds” iz 1970., ili nešto u tom stilu, gdje mi se puno više sviđa ono što Pete svira (i pjeva, uz Rogera Daltreyja).

    Muziku podržava