Nadarena mlada Irkinja koja tek treba odrasti

    748

    SOAK

    Before We Forgot How to Dream

    Datum izdanja: 29.05.2015.

    Izdavač: Rough Trade

    Žanr: Folk, Indie Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. My Brain
    2. B a noBody
    3. Blud
    4. Wait
    5. Sea Creatures
    6. A Dream to Fly
    7. 24 Windowed House
    8. Garden
    9. Shuvels
    10. Hailstones Don’t Hurt
    11. Reckles Behaviour
    12. If Everyone Is Someone – No One Is Everyone
    13. Oh Brother
    14. Blind

    Jednu stvar treba priznati tim Ircima, a to je nevjerojatan smisao za melodiju i vokali koji su toliko sugestivni i nježni da imate osjećaj kao da žilama tih vražjih otočana teče med, a ne krv.

    Taj očito geografski uvjetovan dar dopao je i 18-godišnju Bridie Monts-Watson a.ka. SOAK koja je nedugo svijetu predstavila svoj prvijenac. Svojim ugodnim vokalom ona će vas natjerati da zaboravite prilično lake note koje prevladavaju na albumu, kao i nerijetko banalne stihove tipa “The stars and moon remind me of you“. Posebno uspješno mlada Irkinja to radi u pjesmi “B a noBody“, pravoj ljetnoj laganici koja u svom narativnom kontekstu vezanom uz probleme tinejdžerskog poimanja svijeta zapravo i nije tako lagana kao što se to čini dok slušate glazbu bez obraćanja pozornosti na lyricse.Simpatična je i stvarčica “Blud” koja također suprotstavlja prilično tešku tematiku pitkoj melodiji neke pop brojalice.

    Sea Creatures“, zasad najeksponiraniji singl s albuma, neodoljivo podsjeća na nekoliko stvari, no znate kako ide s tim – kad se najjače trudiš prisjetiti neke pjesme ili albuma, mozak ti postane najbolji neprijatelj.

    Muziku podržava

    Puno bolje od malo prije navedene legla je pjesma “Shuvels“, eterična balada na čijem kratkom vrhuncu autorica dojmljivo pusti glas. Takav minimalistički pristup sjajno joj odgovara i možda je to jedan od smjerova u kojem bi u budućnosti ona mogla ili trebala otići.

    Ostatak albuma solidna je kolekcija pjesama, no muzikalno ne dovoljno jaka da bi ostavila za sobom pečat ili barem potrebu da se o njima promišlja, piše ili govori. Eventualno bih mogao izdvojiti jezivu, prijeteću atmosferu koju donosi “24 Windowed House“. Ovdje priču o neizbježnom užasu fino podcrtavaju pravovremeno dodani vokalni efekti.

    Kad gledam to ovako napisano na papiru, izgleda mi kao da kod ovog izdanja nema mjesta nekoj prevelikoj kritici. Ipak, taj dojam vara i nedostaci itekako postoje. A ono što Bridie Monts-Watson još uvijek debelo nedostaje jest hrabrost da u jednom momentu totalno okrene priču i zapanji slušatelja, pokazujući mu da dopadljiva djevojka lijepog glasa može biti i potpuno originalna, pomaknuta.

    No, kao što i to njeno ime kaže, SOAK je umjesto toga dobro upila trendove i ziheraški pilila po tome. Tu se nameće usporedba sa njenom godinu dana starijom susjedom Birdy u kojoj je očito našla uzor pa se često pitate: “Ok, je li to sad Bridie ili Birdy?“. Dilema bi bila dugotrajnija da kod Bridie nema tog dražesnog irskog akcenta i nešto zanimljivijeg vokala, no bit cijele priče za sad se svodi na isto.

    Zato, draga SOAK – čekamo te da još malo porasteš i pripremiš nam nešto posebno.

    Muziku podržava