Može majstor i sam

    2243

    Boško Jović

    Buđenje

    Datum izdanja: 29.10.2014.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Etno, Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Buđenje
    2. Sjećaš li se kad si lani
    3. Kraj tanana šadrvana
    4. Ah što ćemo ljubav kriti
    5. Eleno kerko
    6. Lijepi li su mostarski dućani
    7. Oj, golube, moj golube
    8. Imam jednu želju
    9. Kradem ti se u večeri
    10. Macedonian Song

    Kad tamo na koncertu u Vip Clubu ili, uskoro u Lisinskom, na pozornicu zakorači Amira Medunjanin, gotovo nitko ne ostaje emocionalno ravnodušan.

    Naboj, koji najbolji uvozni proizvod iz BiH stvara na koncertu, ostavlja
    po strani bend koji stvara ugođaj iza nje. A najčešće spominjano ime u
    bendu jest Boško Jović. Gitarist i, barem se tako doima na baš svakom
    njenom koncertu, osoba broj dva kolektiva koji toliko lijepo spaja
    sevdah i jazz.U istim, no ovog puta akustičnim, gabaritima Jović je dao nešto što bi se moglo i protumačiti – “Eto, ovako to zvuči prije nego Amira dade glas“, ali otišao je mnogo dalje, dodajući na nekim skladbama koji instrument više od gitare (i mandoline) koja dominira cijelim albumom.

    Tako, kada započne “Eleno kerko“, koju smo upoznali kao uvodnu pjesmu posljednjeg Amirinog albuma “Silk & Stone“, zaista samo čekamo da se uključi njen vokal. A to što ga nema, brzo postaje sjajno jer Jović ode u neku sasvim novu melodiju unutar iste pjesme. Tako da bi se te ‘Amirine pjesme’ (tu je i zaista predivno odsvirana “Kradem ti se u večeri“) mogle lako shvatiti kao proširivanje interesa i zaokruživanje priče gitarista.Kada je skladba isključivo gitaristička, prva je emocija koja pada na pamet sjeta zbog karakterističnog polaganog zvuka gitarističkih žica koje tek površno ispunjavaju tišinu, a kad joj se doda neki drugi instrument, kao truba u “Kraj tanana šadrvana“, tiho se razgoropadi. Ta se nit proteže cijelim albumom bez prestanka, kombinirajući samu Jovićevu gitaru s drugim zvucima ili je ostavljajući potpuno samu i ranjivu.

    Sve pjesme navedene su, osim uvodne i naslovne, kao ‘tradicionalne pjesme Balkana’, no to bi se moralo uzeti s rezervom jer se ovako aranžirane pjesme na Balkanu strahovito rijetko slušaju. Ostaju u ladacima neprodanih albuma izdavača ili u rijetkim laptopima i linijama entuzijasta koji takvu glazbu moraju sami uzeti, ona im nikada ne dolazi.

    A ovaj album vrijedi uzeti.

    Muziku podržava