Moderna metal pobjeda Davida nad Golijatom

    1624

    Subscale

    The Last Submission

    Datum izdanja: 14.03.2013.

    Izdavač: Gengeer Records

    Žanr: Industrial Metal, Metalcore, Progressive Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Interception
    2. Fictional Constructs
    3. Antecedent
    4. Method And Manner
    5. Pull The Threads
    6. Realization
    7. Outreach
    8. The Verdict
    9. The Last Submission
    10. Endgame

    Kakvo smo mi sprdačinsko tržište, Bože mili… Dok u SAD-u metalcore broji četveroznamenkaste brojke bendova koji imaju konkretne ugovore, kod nas se i u 2013. godini sve svodi na entuzijazam i bendova i poslovne ekipe koja im pomaže.

    I onda se dogodi da vam jedan album opali takvu šamarčinu da vam zbilja
    postane žao kad se netko rodi u krivo vrijeme ili na krivom mjestu.

    Subscale su, pogađate – naše gore listovi. Gitaristi Jay i Mario okupili su se oko moćnog kompjutera i brutalne riffove ugostili sampleovima, programiranim bubnjevima i čudima današnje tehnologije kako bi složili ultramoderan industrijalizirani metal album s odličnom elektronskom atmosferom. Tome su pridodani DJ Igor i vokal Karlo i eto konkretnog benda nastalog iz dubina bendova kao što su Machine Insufficiency i Mass Hypnosis. Osim konkretnog benda, eto nam još konkretnijeg albuma!

    The Last Submission” primjer je nečije predanosti i zaljubljenosti u muziku koju je danas moguće napraviti i u garaži, i u birtiji, ali i u spavaćoj sobi. Kada tome dodate činjenicu da je ovo napravljeno na ‘brdovitom Balkanu’, dobivate album koji je svoj metalcore predznak uspio spasiti od svih mogućih bjelosvjetskih (aka američkih) zamki – dosade, predvidivosti i neumornog ponavljanja.

    Muziku podržava

    Interception” je obilježena In Flames blast-beatovima, a potvrda atipičnog pjevanja za žanr je “Antecedent“, stvar s bombastičnim preciznim zvukom, vokalnim gostom Matijom iz Machine Insufficiency i onime što me posebno iznenadilo za ovakav bend – ljudi božji, čuje se bas gitara!

    Kako album polako ide iz minute u minutu, pjesme sve više dobivaju na kvaliteti, na slojevitosti i album polako počinje ploviti nekim novim prostranstvima. “Method And Manner” (također gostujući vokal Rino iz MBurns) brutalno je gaženje riffovima i pratećom mašinerijom koja je uspjela proizvesti apokaliptičnu atmosferičnost. I onda najkompletnija stvar albuma – “Pull The Threads“. Pogođen zvuk basa, ponešto melodičnih post-metal dijelova, zanimljive mirne gitarističke dionice preko masnog istrzavanja, pa bolni riffovi s urlicima “Where are we now?! What have you done?!” i eto nas na šest minuta pjesme koja definira ovakav bend.

    I sad dolazimo do uporne terminološke novotarije u metal svijetu – djent. Nadao sam se da ću se tijekom svog života uspjeti držati postojećih žanrova i kombinirati ih, ali očito nam je bila potrebna jedna riječ koja bi obuhvatila taj brutalni duboki zvuk i zahtjevnu gitarističku tehniku. No, da ne davim, to je vrijedno spomenuti jer im na “Realization” gostuje Angel Vivaldi (i zanimljiv ženski vokal), na “Outreach” Paul Wardingham, a na naslovnoj (i mrvicu prerazbacanoj) i Andreas Sala, svi redom svjetska imena obilježena upravo tom novonastalom frazom.

    Da upotpunimo popis gostiju – tu je i Dario iz thrash metalaca Violate (na “Endgame“), što zbrojeno pokazuje kako ovdje nije bila želja nabacati svojih sto ideja u deset pjesama, već dati frendovima i kolegama priliku da od ovog albuma naprave nešto što definitivno još nismo čuli na našim prostorima.

    A pored djenta, još jednog izraza sam se malo bojao – groovea. Nekako smo navikli da se time opiše zabavna pumpajuća pjesmica, iako samo značenje riječi daje dobar dodatni opis Subscaleu. I groove, i industrial, i metal, i atmosferičan, i zvučan, i težak, i širok, i bolan (posebno riječi “The sun is slowly drowning/The fires are seeding black/The seas cover us with silence/Endless oceans wash our sins away“). Nešto što sam u zadnje vrijeme pronašao samo kod dosta sličnog projekta – američkog Cloudkickera. Da mu dodamo još Chimairine agresije možda bismo prišli blizu.

    Dosta dijelova ovdje djeluje jako digitalno što izaziva potrebu da se u opis ubaci riječ ‘elektronski’, a bez pravog bubnjara dobili su priliku da svemu daju nadnaravnu sliku i zvuk gdje svaki instrument postoji upravo u službi same pjesme. Pa čak i vokal koji je kod djent i metalcore bendova jako često najveći kamen spoticanja i najveći razlog što nakon četiri pjesme svaki refren izaziva kolutanje očima.

    Subscale nije savršen bend, “The Last Submission” nije savršen album, ali kolutanja zbilja nije bilo! Ni blizu…

    Muziku podržava