Velibor Nikolić
Čovek Peva Posle Rata
Datum izdanja: 01.01.1970.
Izdavač: Manekeni Bigza
Žanr: Folk-Rock, Psychedelic
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Velibor Nikolić bio je frontmen Jewy Sabataya, a sada je član Briganda. Sam si je zadao da izda solo album prije svog 30. rođendana i uspio je u tome.
Za razliku od spomenutih bendova koji teže metalskom zvuku, Velibor je za svoj solo prvijenac uzeo akustičnu gitaru u ruke i pokušao isposlovati niz psihodeličnih folk komada. Sve je napravio potpuno sam, u okruženju vlastita četiri zida, uz tek neznatnu pomoć prijatelja na pojedinim pjesmama.
Ipak, ovo nije klasičan folk album jer Velibor sigurno korača i drugim žanrovskim opredjeljenjima što dodatno intrigira igru melodija na albumu. Tako često možemo upasti u vrlo atmosferične dionice, razna poigravanja s udaračkim instrumentima, ponegdje ga nosi dark-wave, a jasno se vidi da pripada alternativno-metalskom nivou iako ovdje tog nema u prvom planu.
Kao primjer za takvu situaciju mogu uzeti “Miris katrana u proleće” koja mi se čini nekako prejednostavna, kao da je postavljena na album tek toliko da se popuni koncept albuma. Neprestano ponavljanje naslovnog stiha u refrenu daje pjesmi dodatnu iritantnost koja se teško može probaviti. Da je pjesma samo nešto stišanija, mogli bismo je bezbrižno zamijeniti s nekom pjesmom našeg Pavela.
Iznenađenje albuma je svakako “Horizontala” koja je totalno netipična za ostatak materijala jer je vrlo bučna i bazira se na materijalima kakve Velibor inače sklada. U pjesmi nema folka, već je sve alternativno-stonerski s raznim muzičkim i vokalnim bravurama. Njoj možemo nadodati i uvodnu “Vedrfolnir” koja odskače zbog svog vrlo ambijentalnog zvuka.
Ostatak albuma sigurno balansira psihodeličnim folk brojevima koji imaju jednostavne, a opet podosta zanimljive tekstove uz koje slušatelju lako može biti jasna poruka pjevača.
U zadnjih godinu dana preslušao sam nekoliko albuma ljudi iz regije koji su privremeno ‘pobjegli’ iz svojih matičnih bendova da zadovolje vlatiti ego. Mogu reći da su uspješno to napravili. U prvom redu imamo primjer Wooden Ambulancea koji je napravio odličan posao na “Intersectionu“, dok “Čovek peva posle rata” nešto kaska za njim, ali je i dalje to vrlo dobar album.
Na kraju možemo biti zadovoljni što je Velibor bio na misiji solo albuma prije 30. rođendana, te da ga nije složio zbrda-zdola, već da je “Čovek peva posle rata” kompaktan album u kojem se može uživati.