Kako uspješno spojiti naizgled nespojivo

    1145

    Algiers

    Algiers

    Datum izdanja: 04.06.2015.

    Izdavač: Matador Records

    Žanr: Post-Punk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Remains
    2. Claudette
    3. And When You Fall
    4. Blood
    5. Old Girl
    6. Irony. Utility. Pretext.
    7. But She Was Not Flying
    8. Black Eunuch
    9. Games
    10. In Parallax
    11. Untitled

    Novo ime na alternativnoj sceni su Algiers – bend iz Atlante koji su upravo izdali debitantski album nazvan jednostavno “Algiers”.

    Prije izdavanja albuma, bend je odradio turneju s Interpolom, dovoljno da se zaintrigiramo što nam to donose Algiers.A riječ je o zaista zanimljivom zvuku, mješavini gospela i post-punka, što je nešto potpuno novo i originalno. Nismo dosad svjedočili miksanju ta dva žanra, a u ovom slučaju to se pokazalo kao obećavajući eksperiment. Osim toga, tu su i tonovi bluesa, elektronike i jazz elemenata. No, u prvom je planu vokal Franklina Jamesa Fishera, pravi bariton s ogromnim mogućnostima i rasponom. To je prvo za što se zakačite kod ovog benda jer je malo neobično da post-punk matrica iznosi takav blueserski i jazz vokal. Pjesme su ispjevane stvarno impresivno i lako se navući na takvu izvedbu, no “Black Eunuch” je ta koja će postati hit.Distorzirani aranžmani, pametan tekst i snažan vokal – ova stvar ima sve. Ovdje su gitare jako izražajne, tu su post-punk riffovi umotani u gospel ruho. Taj novi zvuk koji Algiers stvaraju najmoćniji je u ovoj stvari.

    Blood” i “But She Was Not Flying” su sljedeća dva kandidata za hit – obje imaju tu gospel i jazz podlogu koja je jako inteligentno osmišljena i već na prvo slušanje privlačna.

    Muziku podržava

    Na većini su pjesama tekstovi prilično angažirani i sa snažnom referencom na društvenu problematiku, ali i na glazbenu industriju. Nema tu sladunjavih balada i patetike – oštro, britko i s izraženim senzibilitetom za pisanje.

    Ironija i autoironija se može osjetiti u “Irony. Utility. Pretext“, malo laganijoj stvari koja najviše priziva Interpol, no to je jedina takova na albumu. Algiers ima s Interpolom malo sličnosti, jedina je ta da oba benda inzistiraju na post-punku, no kod Algiersa je to samo jedna strana medalje jer su šaroliki utjecaji tu prisutni. Teško je naći bend koji ima sličnosti s ovim jer su zaista napravili nešto što se rijetko susreće na glazbenoj sceni.

    In Parallax” je možda najeksperimentalnija stvar na albumu u kojoj je taj miks doveden do krajnosti, ali bez pretjerivanja, nego potpuno smisleno i efektno. “Untitled” zatvara album s jednakim zvukom s kojim je i počeo i tako stvara smislenu cjelinu, potpuno zaokruženo i s poantom.

    Algiers su možda najveće otkriće ove godine. Malo je bendova koji tako uspješno mogu eksperimentirati s raznim žanrovima i ne izgubiti se u tome, nego donijeti nešto svježe i originalno što se ne može tako često čuti. Post-punk i gospel izgleda kao neobičan spoj, no u ovom slučaju zaista funkcionira. Sve je tu pametno posloženo tako da gotovo i nema slabih strana. Možemo reći uspješan početak za jedan novi bend i kvalitetno debitantsko ostvarenje.

    Muziku podržava