Kai na tronu besmrtnih

    1251

    Gamma Ray

    Empire Of The Undead

    Datum izdanja: 28.03.2014.

    Izdavač: earMUSIC

    Žanr: Power Metal, Speed Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Avalon
    2. Hellbent
    3. Pale Rider
    4. Born To Fly
    5. Master Of Confusion
    6. Empire Of The Undead
    7. Time For Deliverance
    8. Demonseed
    9. Seven
    10. I Will Return

    Njemačka power metal sila, Gamma Ray, objavila je jedanaesti studijski uradak “Empire Of The Undead”, koji u skladu s velikom većinom prethodnih, ponovno nije razočarao, te je pružio pregršt dobrog zvuka i kvalitetnih pjesama.

    EP “Master Of Confusion” s dvije pjesme koje se nalaze i na ovom albumu, “Master Of Confusion” i “Empire Of The Undead”, objavljen je prošle godine, u vrijeme turneje s Helloweenom, a “Empire Of The Undead” stigao je četiri godine nakon “To The Metal!”.

    Zanimljiva i nesretna situacija koja je prethodila objavljivanju EP-a i albuma je što su svi instrumenti i pojačala te svi materijali, osim prve snimke novog albuma, izgorjeli u požaru koji se dogodio u Hammer studiju u Hamburgu. No ni takva situacija nije spriječila Kai Hansena da se našali na taj račun riječima: “Ako nas ovo nije moglo zaustaviti, ništa ni neće“, i jednostavno krene dalje. Gamma Ray je jedan od onih bendova koji je svoj glazbeni pravac ucrtao od početka postojanja i kojeg se drži. Kroz sve godine postojanja, Gamma Ray svakim novim albumom nudi dobru porciju klasičnog heavy i power metala. Svoj položaj riskirali su rijetko, s ponekim uratkom, no ni takve situacije nisu uzdrmale temelje.

    Njihov pomno isprobani, utabani put slijedi i “Empire OF The Undead“, bez znatnih slabih točaka osim nekolicine nešto prosječnijih pjesama, a inače zanimljiv, žestok i agresivan, te u isto vrijeme i melodičan. Unatoč ponekoj prosječnosti ili prežvakanosti, pjesme koje su napisane u obliku horror priča, s ponekom dozom humora, dovoljno su raznolike da ne bi bile dosadne, a kreću se u rasponu od balada, preko onih srednjeg tempa, pa do ultra brzih power ritmova, upotpunjenih duplim bas pedalama.

    Muziku podržava

    Naravno, čitav album je okarakteriziran utjecajima i prizvucima Maidena, Judas Priesta, Accepta i sličnih veterana, s grandioznim antemskim zvukovima, ‘divljim’ i isprepletenim gitarskim solažama i zborskim back vokalima, duplim bas pedalama i još uvijek odličnim Hansenovim vokalom širokih raspona i različitih stilova. Jedina novost u postavi benda je novi bubnjar Michael Ehré, koji je 2012. godine zamijenio Dana Zimmermana.

    Album otvara obećavajući, devetominutni komad “Avalon“, koji podsjeća na slavne dane i stari zvuk benda u stilu “Land Of The Free”. “Avalon” bez sumnje spada u jedne od boljih pjesama, a srednjeg je tempa upotpunjenog melodičnim refrenom, orkestracijama i zborskim vokalima, isprekidan brzim ritmovima, dugom solažom, a u zadnjem dijelu prerasta u bubnjarski galop. “Hellbent” je nabijena energijom i žestokim riffovima, a uz “Walls Of Jericho” fazu Helloweena, glazbeno i lirički neodoljivo podsjeća na Judas Priest.

    Još jedna agresivna i karakteristična po Kaievim hrapavim falsettima je “Pale Rider“, čija se melodija može nazvati pomalo čudnom ali privlačnom, te jedna od rijetkih u kojoj se može čuti Kaievo psovanje. Brzim tempom, te vokalnim stilom, njoj je slična “Born To Fly”, s očito neiscrpnom temom ‘orla koji leti visoko’, a obje se koncentriraju na riffove više nego na ostale aranžmane i orkestracije. Jedna od prosječnih pjesama je “Deemonseed”, koja zadržava srednji tempo i ne nudi ništa novo niti egzotično. Brzi tempo vraća se sljedećom, melodičnom i pamtljivom “Seven“, koja refrenski podsjeća na nešto što bi Bruce Dickinson otpjevao.

    “Empire Of The Undead” je još jedna uspješna kolekcija Gamma Raya, s pogođenim balansom među pjesmama, u smislu da album nije ni previše veseo ni previše agresivan. Kao takav predstavlja jako dobar materijal za bilo kojeg power metal ili Gamma Ray fana. Novog ili starog, svejedno.

    Muziku podržava