Jahač na rubu zeitgeista

    3016

    David Bowie

    Nothing Has Changed

    Datum izdanja: 14.11.2014.

    Izdavač: Parlophone / Dancing Bear

    Žanr: Art, Glam, Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Sue (Or in a Season of Crime)
    2. Where Are We Now?
    3. Love Is Lost
    4. The Stars (Are Out Tonight)
    5. New Killer Star
    6. Everyone Says ‘Hi’
    7. Slow Burn
    8. Let Me Sleep Beside You
    9. Your Turn to Drive
    10. Shadow Man
    11. Seven (Marius de Vries mix)
    12. Survive (Marius de Vries mix)
    13. Thursday’s Child
    14. I’m Afraid of Americans
    15. Little Wonder
    16. Hallo Spaceboy (Pet Shop Boys mix)
    17. The Hearts Filthy Lesson
    18. Strangers When We Meet
    1. The Buddha of Suburbia
    2. Jump They Say
    3. Time Will Crawl (MM remix)
    4. Absolute Beginners
    5. Dancing in the Street with Mick Jagger
    6. Loving the Alien (single remix)
    7. This Is Not America with the Pat Metheny Group
    8. Blue Jean
    9. Modern Love
    10. China Girl
    11. Let’s Dance
    12. Fashion
    13. Scary Monsters (and Super Creeps)
    14. Ashes to Ashes
    15. Under Pressure with Queen
    16. Boys Keep Swinging
    17. Heroes
    18. Sound and Vision
    19. Golden Years
    20. Wild Is the Wind (2010 Harry Maslin Mix)
    1. Fame
    2. Young Americans (2007 Tony Visconti mix of U.S. single edit)
    3. Diamond Dogs
    4. Rebel Rebel
    5. Sorrow
    6. Drive-In Saturday
    7. All the Young Dudes (previously unreleased stereo mix)
    8. The Jean Genie (original single mix)
    9. Moonage Daydream
    10. Ziggy Stardust
    11. Starman (original single mix)
    12. Life On Mars? (2003 Ken Scott mix)
    13. Oh! You Pretty Things
    14. Changes
    15. The Man Who Sold the World
    16. Space Oddity
    17. In the Heat of the Morning
    18. Silly Boy Blue
    19. Can’t Help Thinking About Me
    20. You’ve Got a Habit of Leaving
    21. Liza Jane

    Ako izuzmemo kompilacije raznih izvođača te opsežne box-setove, rijetko gdje ćete na manje nosača zvuča čuti toliko različite muzike kao kod Davida Bowiea i to na njegovoj novoj kompilaciji “Nothing Has Changed”.

    Osim što je bio muzičar kameleon, David Bowie je bio sve: pristojni ‘lopov’ (poslušajte refren “Starmana” i “Somewhere Over The Rainbow” – što je i sam izvodio jedno prije drugog, a i Mick Jagger se rado sjeća kako je Bowie ‘posudio’ Guya Peelarta za omot “Diamond Dogs”), neumorni tragač novih trendova (taj čovjek je anticipirao gotovo sve u ’70-ima i ’80-ima), Majka Tereza rock’n’rolla ’70-ih godina 20. stoljeća – ako već nije spasio, produljio je ili obogatio karijere grupe Mott The Hoople, Lulu, Iggya Popa (dvaput u ’70-ima), Loua Reeda, gotovo svima redom podarivši hitove, odnosno albume karijera, redom: “All The Young Dudes” (hit i album), The Stoogesima sredio ugovor za “Raw Power”, s Lulu je snimio “The Man Who Sold The World”, zatim je s Iggyem radio “Idiot” i “Lust For Life”, a s Mickom Ronsonom producirao “Transformer” Lou Reeda. Bowie je prije svega, jahač na rubu zeitgeista. Bowie je imao uho, nos i grlo za nove stvari u popularnoj muzici! U 50 godina diskografski dokumentiranog bavljenja muzikom (prve snimke datiraju još iz 1964.!) dotakao je glam rock, punk, new wave, electro-pop, disco, folk-rock, psychedelic rock i ostao svoj. Aha, još je imao seriju fantastičnih albuma koje se ‘mora’ slušati u cijelosti. Bilo kakvo kompiliranje? Nemoguća misija! Kako bi se jedino moglo Bowiea kompilirati na dva ili tri diska? Samo da se pjesme stave u mp3 formatu. Bez obzira na sve teškoće, u prodaji se pojavila kompilacija “Nothing Has Changed” i to u trosveščanom izdanju, dvosveščanom i izdanju na jednom kompaktnom disku. Svima je zajedničko da počivaju na provjerenom terenu Davida Bowieja, na njegovim singlovima. Tog je imao uvijek, uglavnom izvrsnih, ako to ne, onda bar podnošljivih. Zbog racionalizacije prostora samo su tri pjesme iz ‘berlinskog’ perioda, ali je zato podastrta “All The Young Dudes” prije nego što je dana na upotrebu grupi Mott The Hoople. Ključne pjesme s albuma (“Rock and Roll Suicide”, “Panic In Detroit”…)I zato su tu “Absolute Beginners” (originalno je izdana kao dio ‘soundtracka’), suradnje s Pet Shop Boysima (“Hallo Spaceboy”), Mickom Jaggerom (“Dancing in the Street”), grupom Queen (“Under the Pressure”) i Pat Metheny Groupom (“This Is Not America”). Najveća zamjerka trosveščanoj kompilaciji ide na redoslijed pjesama koji je obrnuto kronološki, uslijed čega se nikako se ne mogu naviknuti da kompilaciju otvara Bowiejeva nova pjesma, big band jazzom nadahnuta “Sue (Or In a Season of Crime)” koja zvuči kao odjavna špica filma o Jamesu Bondu koja je stvorena da zaključi priču, a ne da bude prva postaja na krivudavim putima Davida Roberta Jonesa, poslije preimenovanog u Bowie.

    Štoviše, kratki nadobudni garažni brojevi s početka karijere su stvoreni da poput kakve mini-bombice izazovu orijentacijski refleks kod slušatelja te ga motiviraju za dalje preslušavanje, prije nego na zaključivanje.

    Muziku podržava

    Naravno, svatko ima pravo imati svoje favorite i svoj način slušanja, osobno mi teže pada odsustvo možda najbolje pjesme koju je Bowie ikad napisao, “Station To Station” u kojoj se možda zrcali čisti nepatvoreni Bowie: kinematičan, ambiciozan, ekscitiran,neurotičan, prepotentan, emocionalno udaljen, himničan, spreman na lutanje, skupljanje utjecaja po putu i da nespojivim stvarima da svoj osobni pečat.

    S druge strane, ova kompilacija najbolje demonstrira tko je David Bowie: umjetnik kojem je preslušavanje tri sata muzike dovoljno tek da dobijete približan i površan uvod u njegov izrazito divergentan rad.

    Muziku podržava