Anjani Thomas
Blue Alert
Datum izdanja: 22.05.2006.
Izdavač: Columbia / Menart
Žanr: Pop
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Havajčanka Anjani Thomas surađuje s Leonardom Cohenom još od 1984., pjevajući back vokale (ponekad bi ti back vokali imali ključnu ulogu u pjesmi, kao u “First We Take Manhattan”), a na posljednjem Cohenovom albumu “Dear Heather” iz 2004. je i supotpisala dvije pjesme.
Na “Blue Alert” Cohen je producent i koautor svih pjesama. Album počinje naslovnom skladbom, tihim ponoćnim jazzom sa izvrsnim, duhovitim tekstom o femme fatale i njenoj opasnoj ljepoti. Anjani pjeva svojim šaptajućim, no bogatim i visoko stiliziranim glasom, a pjesma završava sa finim, diskretnim solom na bariton saksofonu.
Time je određen kurs za cijeli album. Aranžmani su tihi i ogoljeni, a temelj većine pjesama je Anjani s klavirom i glasom, praćena uglavnom s kontrabasom i bubnjevima s metlicama. “Innermost Door” je obojana jedva čujnim orguljama, “Half The Perfect World” akustičnom gitarom, a u “Thanks For The Dance” se pojavljuju klarinet i klavijature u ulozi mandoline.
Zahvaljujući tekstovima album zvuči kao Cohenov album otpjevan ženskim vokalom (pomalo hladnim i vrlo profinjenim, poput Cohenovog) i sa jazzom umjesto lo-fi synthesizerske poetike. A tekstovi nisu ništa manje izvrsni od prosjeka starog majstora.
Rastanci, osvajanja, drage uspomene opisane su sa slikovitom poetikom, uz pokoju ciničnu opasku, svojstveno Cohenu. “When I am alone/You’ll come back to me/It’s happened before/It’s called memory” pjeva Anjani u “Innermost Door“, pjesmi o ljubavnom rastanku.
Scene u “The Golden Gate” su opisane točnošću crno-bijelih filmova, “Never Got To Love You” pjeva o ljubavi u doba zatvaranja barova, a “Crazy To Love You” (“Had to do my time in the tower…“) i “No One After You” (“I’ve lived in many cities/From Paris to LA/I’ve known rags and riches/I’m a regular cliche/I tremble when you touch me/I want you more and more/I taught the Kama Sutra/But I never loved before“) su tipični primjeri Cohenovih ljubavnih tekstova.
Anjanin senzualni, ekspresivni glas je zamijenio je tamni Cohenov, a njen afinitet prema jazzu dao je njegovoj poeziji novu dimenziju. Rezultat je nepretenciozni album s vrhunskim pjesmama.