Iz pepela gothica klija sympho metal

    970

    Katra

    Out Of The Ashes

    Datum izdanja: 29.10.2010.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Symphonic Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Delirium
    2. One Wish Away
    3. If There’s No Tomorrow
    4. Vendetta
    5. Out Of The Ashes
    6. Envy
    7. Mirror
    8. Anthem
    9. The End Of The Scene
    10. Hide And Seek

    U svom trećem pokušaju Katra je napokon uspjela objaviti album s kojim bi mogli biti ‘svi sretni i zadovoljni’.

    Naime, prvi (“Katra”) je bio namijenjen finskom tržištu i napisan na matičnom jeziku, a drugi (“Beast Within“) uglavnom sastavljen od pjesama s debija, prepjevanih na engleski.

    Pa bi se upravo stoga “Out Of The Ashes” mogao okarakterizirati na način naveden u uvodu, a dodatan razlog toj prosudbi je i taj da se napokon radi o jednom konkretnom i kohezivnom, tečnom albumu benda čija je pjevačica istog imena imala i eurovizijskih iskustava.

    Stoga i ne čude neke jednostavnije pop melodije ili (pre)milozvučnije pjevuckanje, no to je u velikoj inferiornosti nad izrazitom energičnošću kojom obiluje album, kojim se Katra udaljila od bezgraničnih i vječnih ‘patnji’ gothica, a jasno približila ostvarenjima koje najčešće opisujemo kao symphonic heavy metal.

    Muziku podržava

    Dakle, nositelji sheme su oštre pjesme srednjeg i brzog intenziteta s jakim i glasnim gitarističkim radom naglaska na ‘hevijanerizirane’ riffove, dominatnim, strastvenim ženskim visokim vokalima i orkestralnim pratnjama (doduše, manje nego kod klasičnih sympho bendova). Posebno treba pohvaliti i sound bubnjeva koji nikada ne ‘probija’ produkciju, baš kao i rijetko dobre i jasne baseve.

    I da, tu je i velika količina melodijskog izražavanja, protočna produkcija i zavidna razina sklonosti ka emocijama. Dobro je i to što nema nekih posebnih ograničenja niti klišeja, pa se tako mogu čuti pjesme s izrazito velikom koncentracijom žestine, ali i one s više melankoličnog ugođaja kojim ‘drmaju’ akustika i prirodan sound klavijatura, te jasne naznake da se na njima i po njima radilo.

    Naravno da takav omjer neupitno utječe i na instrumentalizacije, pa je logično da se kod bržih i srednjih pjesama većina toga vrti oko gitara i vokala, onih sporijih oko klavira ili gitarskih akustika, plus vokali, no niti to nije niti pravilo niti isključivost.

    Da jest, onda akustična balada “Envy” sigurno ne bi u svom središnjem dijelu ponudila jedan opako žestok ‘dijalog’ gitara i bubnja, baš kao ni “The End Of The Scene“, koja u svojim čvršćim segmentima nudi i zahvalne gitarističke solaže, što je također jedno od pravila albuma.

    To su naslovi iz drugog dijela albuma koji je, slučajno ili ne, nešto ‘mekaniji’ i manje zahtjevan od prvog, u kojem nalazimo više kontinuirano ‘hevijaneriziranih’ pjesama. U prvom redu potencijalno najvećih hitova kao što je “Delirium“, pjesma s poperskijim strukturama koje ‘razbija’ giatristički solo.

    Ili “One Wish Away“, inače i prvi singl-spot, s kontrastima klavira i gitara, više onako mladalačko-djevojačkim, lahorastim pjevanjem koje prate decentni back vokali, mirnim klavijaturističkim linijama, a krasi je još jedan u nizu melodični heavy solo.

    Alternativnih gitarističkih rock ideja nalazimo u srednjebrzoj “Vendetta“, a najviše razrade i raščlambe ima u finalnoj “Hide And Sick” koja na simboličan način, sa ‘suhim’ vokalima, završava svoj, a i put kojim je išao album.

    Bolji od prethodna dva, to nema sumnje, dobrim i lijepim za slušanje, prvenstveno onima koji se s nečim takvim nisu uopće ili nisu sretali često. Ekipa koja je to čula, čuje i ćut će, pogotovo ona kojoj se dopao zadnji album Tristanie, i ovom bi mogla dići palac gore.

    Muziku podržava