Istinski glasnik sintetskog popa

    1280

    Solvent

    Demonstration Tape 1997 - 2007

    Datum izdanja: 28.01.2008.

    Izdavač: Ghostly International

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Science With Synthesizers
    2. In Light
    3. Wish
    4. Hello Pop
    5. Basildon
    6. Creepy Crawler
    7. Think Like Us
    8. Pineapple Boy
    9. Googly Eyes
    10. For You
    11. A Panel Of Experts
    12. Sample And Hold
    13. My Blue Car
    14. An Introduction To Ghosts (Extended)
    1. My Radio (Extended)
    2. Flexidisc
    3. Built-In Microphone
    4. Black Turtleneck
    5. Quiet Life
    6. Tonka Truck
    7. When The Sun Hits
    8. Duckie
    9. Some Assembly Required
    10. Flexidisc (ADULT. Remix)
    11. Think Like Us (Alter Ego Remix)
    12. My Radio (The Mitgang Audio Remix)
    13. For You (JDSY Remix)

    I dok se dobar dio synth-pop legendi osamdesetih s vremena na vrijeme vraća u život ubijajući vlastitu legendu (najnovija glasina je da se ponovno okuplja i duo Yazoo), Jason Amm već je iznio čitav niz doktorata na temu ‘synth-pop’ vrativši jednoj sofisticiranoj formi njezino dostojanstvo.

    U eri opće ekspanzije tzv. ‘electroclash’ glazbe, zasnovane na kombinaciji kiča, perverzije i djetinjavog synthie-zvuka, Amm zgrožen takvom banalnošću kreće u opravdani protunapad – 1997. godine pokrenuvši svoj projekt Solvent.

    Paralelno njegovom djelovanju, a u skladu s time i svojevrsnom oživljavanju elektro-pop scene Toronta, uz Ammove bliske suradnike – Lowfish, te njihove europske kolege – projekt Skanfrom i G.D. Luxxea, i detroitska inačica synth-popa kasnih devedesetih zasjala je kao ravnopravna antiteza besciljnom ‘electroclash’ isfuravanju unatoč činjenici kako su zvukom bliskiji istom; famozni Ersatz Audio, točnije – njegovi pokretači Adult. te njihove dojučerašnje kolege, nažalost ugašeni, odličan electro-punk trio Tamion 12 Inch.

    Kao isključiv hommage pionirima elektro-popa koje nikad nije suvišno spominjati – OMD, Depeche Mode, Kraftwerk ili Silicon Teens ali i žešće primjere elektronskog podneblja (poput Skinny Puppy, Frontline Assembly ili Front 242) – svi uključeni u tu malu tzv. ‘bedroom synth-pop’ revoluciju zaintrigirali su nove generacije slušatelja svojom djetinjavom, pomalo subverzivnom, simpatično mračnom pop-formom.

    Muziku podržava

    S glazbom Solvent susreo sam se sasvim slučajno, sada već davne 2001. godine. Doslovno naletivši na famozni Epitonic.com, istražujući repertoar s besplatnom glazbom za download, negdje u prikrajku dotične web-stranice dostupan za skidanje vrebao je zajednički uradak Solvent i Austrijanca G.D. Luxxea – pjesma “Quiet Life”, izvorno objavljena za jednu iz serije kompilacija Ammove etikete Suction – ‘Snow Robots’.

    Na prvo slušanje zaigrala su sva osjetila – elektronska scena periodički se susreće s problemom zasićenosti no primjeri poput “Quiet Life” čine jednu zdravu distancu od isforsiranih pokušaja. Predivan umirujući sekvencer s umjerenim plesnim ritmom i pažljivo doziranom, vokalno-melodičnom nadogradnjom u nastavku pjesme iskreni je hommage ostavštini rane Mute produkcije, koju Jason Amm do danas nastavlja njegovati kroz vlastite minimalistički prožete nijanse crnog i bijelog.

    Kompilacija “Demonstration Tape” prati impresivan desetogodišnji angažman projekta Solvent i opravdano predstavlja zbirku najfinijih sintetskih slatkiša. Ovdje nema stilskog šaranja; sve je podređeno jednoj strogo discipliniranoj estetici zvuka, oslobođenoj bilo kakvih prearanžiranih ambicija – zvuka koji je danas po nekom svojem ‘defaultu’ praktički i uvriježen kao Solvent, unatoč vječnom inspirativnom duhu elektro-genija među kakve opravdano spadaju jedan i jedini Vince Clarke ili Daniel Miller.

    Solventov angažman u održavanju zdrave ravnoteže između stroge sintetike i njezinih pop-aspekata postavio je nove standarde koje nastoje slijediti i drugi, stariji ili noviji glazbeni elektro-esteti.

    Ammova je misija od početka bila jasna – na službenim stranicama njegove, nažalost ugašene etikete Suction, bio je iznesen duhovit manifest u kojem je između ostalog jasno istaknuto kako Suction ‘ne preferira glazbu kakvu rade, primjerice – Autechre’.

    Iako je između ostalog i sam inspiriran radom Autechre koji su nedvojbeno pokrenuli vlastitu elektronsku revoluciju, u eri apstraktnog zvuka za masovnu laptop-eksploataciju, Ammu su upravo oni poslužili kao paradigma, čime je jasno ukazao na općeprihvaćenu krajnost elektronskog zvuka bez forme – što je rezultiralo novim stereotipima s obaveznim ‘underground’ predznakom a protiv kakvih Solvent konkretno istupa.

    Ova je kompilacija značajna i zbog materijala koji već godinama nije dostupan u okvirima regularnih izdanja (nastupni “Solvent”, uz albume “Solvently One Listens” i “Solvent City”), uz presjek singlova i kompilacijskih izdanja među kojima se našlo i spomenuto remek-djelce “Quiet Life“.

    Pretežno instrumentalni uratci, u kojima se uživa svim osjetilima, uz diskretne robotizirane vokale obogaćeni su i s dodatkom nekoliko izuzetnih remikseva; odličan “Flexidisc” realiziran u suradnji sa spomenutim dvojcem Adult, Mitgang Audio verzija teme “My Radio” i van svake konkurencije – izuzetan remiks od strane dueta Alter Ego, “Think Like Us“.

    Omanja zamjerka kompilaciji jest da se ovdje već ponavlja djelić sadržaja dostupnog na jednako impresivnom kompilacijskom albumu remikseva Solvent, “Elevators & Oscillators”, paralelnom izdanju posljednjem studijskom remek-djelu, “Apples & Synthesizers”, objavljenom već poodmakle 2005. godine za novog izdavača – Ghostly International.

    Iako Solventa unatoč njegovoj neodoljivoj melodičnosti nemamo često prilike čuti na plesnom podiju, njegova futuristička seansa još uvijek pruža dovoljno i van nekakvih masovnih klupskih okvira. Skromnost prije svega – ili možda bolje, prema tvrdnji Jasona Amma, kao mala parafraza uvodnom temom ovdje – ‘Znanost pomoću synthesizera’.

    Muziku podržava