Intrigantan album svestranog glazbenika

    2175

    Denis Razz

    In Umbra

    Datum izdanja: 16.07.2007.

    Izdavač: Dallas Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Birdissimo
    2. I’ll Remember April
    3. Razz Rhythm
    4. Confirmation
    5. My First Blues
    6. Soul Eyes
    7. In Umbra
    8. Lover
    9. Hard Worker

    Podatak da na ovogodišnjoj dodjeli diskografskih nagrada Porin, za razliku od prethodnih godina, nije bilo jazz kategorije (osim za najbolji strani jazz album) govori o teškom stanju u našoj diskografskoj industriji, ali i intencijama izdavača koji prije svega razmišljaju o financijskoj dobiti.

    Uostalom, objavljivanje albuma hrvatskih jazz glazbenika, uglavnom nekomercijalnih izdanja, ovisilo je o osobnim afinitetima neke od utjecajnih osoba u pojedinoj diskografskoj tvrtki ili pak o osjećaju potrebe uvrštanja u svoj katalog naslova kojima se mogu pohvaliti i podići ugled.

    Zato prva pohvala za objavljivanje albuma “In Umbra” kvarteta Denisa Razumovića ide Dallas Recordsu.

    Sudeći prema diskografskoj aktivnosti i na sljedećem bi Porinu mogla izostati jazz kategorija, jer pravila nalažu određeni broj izdanja da bi se mogla održati, a tako ni Razumovićev prvijenac neće imati konkurenciju i neće proći proces vrednovanja. No, možda to i nije tako dramatično jer uvijek se postavlja pitanje objektivnosti i realnosti procjene kvalitete.

    Muziku podržava

    Naime, zbog sustava glasovanja, posebice u kategorijama poput jazza koji ne prati velik broj ‘ljudi iz struke’, a većina njih si uzimaju pravo za glasovanje, najviše glasova često dobiju najpoznatiji glazbenici, a ne najbolja izdanja.

    Održi li se kategorija i glasaju li poznavatelji jazza koju su ga čuli, kompakt disk “In Umbra” će zauzeti visoku poziciju, a u protivnom ostaje ponos što je u današnja, za kulturu teška vremena, uspio objaviti album koji je odraz čvrstih uvjerenja, entuzijazma, ljubavi i zanosa prema glazbi, kvalitetama tako rijetkim u današnje doba kada je uspjeh sinonim za novac, a ne za rad.

    Razz je uspješna osoba jer je ustrajao u svojim zamislima, strpljivo i samozatajno kreirao vlastiti stil zasnovan na zdravim osnovama jazz tradicije. Značajnu ulogu u njegovu glazbenu razvoju imala je poticajna sredina u kojoj je stasao, liburnijski jazz krug koji je, uz zagrebački, na scenu izbacio najviše zrelih jazzista što djeluju u Hrvatskoj.

    Susreti u ‘Jazz konobi’, nesebične razmjene iskustava, suradnje starijih i mlađih glazbenika, pomoč glazbenika koji su vrijeme proveli na školovanju u inozemstvu, glazbene radionice, jazz festivali i prostori u kojima mogu nastupati, pomogli su cijelom novom naraštaju jazzista, pa i Razumoviću da ostvari svoje snove jazz glazbenika.

    Vidljivo je to i iz njegova sadašnja sastava u kojem djeluju legende liburnijske jazz scene i nesebični promicatelji jazz ideje: gitarist Spartako Črnarić i kontrabasist Darko Mihelić Boćo, ali i izbora glazbenika koji su, kao članovi njegova kvarteta, 2003. sudjelovali na snimanju albuma. To je iskusni zagrebački kontrabasist Mladen Baraković, te Razzovi ‘susjedi’: magistar gitare osebujna pristupa Darko Jurković i bubnjar Marko Lazarić koji je nakon povrataka sa školovanja u SAD-u nedugo postao član Big banda HRT-a.

    Zahvaljujući brojnim sessionima na kojima su do tada svirali kvartet djeluje uigrano i predano zajedničkoj zamisli: nepretencioznoj, opuštenoj svirci za svoju dušu. U izvedbama što su ih ostvarili od prve, bez nasnimavanja, uz Razumovića dojmljivim se improvizacijama predstavlja Jurković.

    Iako je od snimanja albuma prošlo četiri godine i Razumović danas ima bogatiji repertoar, dovoljan za novi, u potpunosti autorski album, “In Umbra” se odlikuje zrelom koncepcijom. Smisleno izmjenjujući vlastite skladbe i standarde ostvario je ravnotežu u repertoaru, ali i dinamici, što album čini skladnim glazbenim djelom. Razumović se na ovom albumu predstavlja svestranim glazbenikom koji poznaje tradiciju, te alt saksofonistom puna, te oštra i reska tona, vještim improvizatorom koji svira napadački, u maniri zdrave tradicije bebopa.

    I njegov je skladateljski rad pod utjecajem bebopa što nedvosmisleno i izravno pokazuje izvedbom vlastite skladbe “Birdissimo” što ju je posvetio legendarnom Charlieu Parkeru. Kao sljedbenik stila svoje glazbene afinitete razotkriva i kroz izvedbu Parkerove skladbe “Confirmation“. No, mudro je postupio suprotstavivši im standarde: “Ill Remember April” u latino ritmu i baladu “Soul Eyes“, ali i “Loverman” u kojoj je opet vodu naveo na svoj mlin, onaj stari, ali u sjanoj kondiciji, koji okreće, melje i mrvi u neobuzdanim boperskim improvizacijama.

    I svaka od ostalih Razumovićevih skladbi nudi drukčiji doživljaj što album čini zanimljivim i intrigantnim tijekom svih šezdeset i šest minurta: “Razz Rhythm” je još jedna posveta duhu bebopa, osjećaj za blues iskazuje kroz skladbu “My First Blues“, nježnost i coolerski pristup u “In Umbra”, a sklonost latino ritmu u “Hard Worker“. Odličan prilog za antologiju hrvatske jazz diskografije.

    Davor Hrvoj (Preuzeto iz Novog lista od 26. kolovoza 2007.)
    (Foto: Davor Hrvoj)

    Muziku podržava