Claudia Acuna
En Este Momento
Datum izdanja: 22.10.2009.
Izdavač: Marsalis Music / Universal Music
Žanr: Jazz, Latino
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Kada kritičareva osjetila naiđu na albume čiji popisi pjesama ne prelaze krucijalnu brojku deset, rečenice recenzija često zrače suzdržanošću i prikrivenim negodovanjem.
Oštroumne primjedbe u tom se slučaju tiču nepridržavanja nenapisanog
pravila: ‘solidni album ili glazbeni uradak koji zaslužuje naziv album
mora sadržavati više od deset izvedbi’.
Kršeći nenapisano pravilo, glazbeni kreativci, s druge strane, svojim ‘minijaturama’ ostvaruju upravo kvalitetne i zapažene radove različitih žanrovskih opredjeljenja. Čileanska glazbenica Claudia Acuna svojim posljednjim albumom “En Este Momento” na izrazito zanimljiv način ruši kritičarske zablude i neosnovana očekivanja.
Nadahnuta čileanskim pionirima folk-pop-rocka Victorom Jarom i Violetom Parraom, odnosno otkrivši američkog klasika popularne glazbe Franka Sinatru, Acuna započinje eksperimentirati s glazbom još u danima ranog djetinjstva. Doselivši u Santiago 1991. godine upoznaje se s lokalnom jazz scenom, surađujući s glazbenicima poput Wyntona Marsalisa, Michela Petrucciani, Joea Lovana i Danila Pereza.
Veća prekretnica njene glazbene karijere zasigurno je odlazak u New York 1995. godine. Upoznaje pijanista Jasona Lindnera, s kojim ostvaruje plodnu suradnju do današnjih dana, te sve više gravitira zvucima jazza, stječući iskustvo u live-nastupima po raznim newyorškim klubovima.
Obazrivije i zapažene kritike stječe debi-albumom “Wind From The South” iz 1999. godine, te sljedećim izdanjem za Verve Records “Rhythm of Life” iz 2001. godine. Suradnja s Arturom O’ Farrillom na albumu “In These Shoes” iz 2008. godine rezultirala je uspješnim kombiniranjem ritmova kubanskog funka, sambe, rock-balada i jazza, odnosno neobičnim aranžmanima mnogih klasika južnoameričke glazbene tradicije.
Albumom “En Este Momento” s lakoćom razrađuje teksturu južnoameričkih ritmova ukomponiravši decentni jazz eklekticizam. Zajedno s bendom, koji čine Jasono Lindner (piano), Juancho Herrera (gitara/mandolina), Omer Avital (bas) i Clarence Penn (bubnjevi, perkusije), istodobno ostvaruje neodoljivo dražesnu, ali oštroumnu cjelinu – heterogenih, no kompaktnih, deset pjesama na albumu.
Njen odmjereno razigrani vokal sofisticirano se stapa s instrumentalnim dionicama, bez napornog afektiranja. Iznimno zrelo vodi blizak razgovor s bendom prilikom jazz razrada, vokalno gravitirajući između emotivne, senzualne i dirljive interpretacije k dramatičnim tenzijama.
Obrađeni dijapazon motiva uključuje vjeru, slobodu, prolaznost, beznađe, tugu, mržnju, ali i ljubav, strast, snove, snagu, mir, sudbinu, kao i nerazlučiv odnos između duhovnosti i tjelesnosti. Poetski efektnom problematizacijom implicitne političke tematike dokazuje distinktivni status glazbenice na latin-jazz sceni.
Istančan ukus i ljubav spram južnoameričke glazbeno-kulturne tradicije također iskazuje obradama klasika “El Cigarrito“, “Te Recuerdo Amanda” i “El Derecho De Vivir En Paz“, značajnog čileanskog predvoditelja pokreta ‘Nueva Canción Chilena’, kazališnog redatelja i političkog aktivista Victora Jare (ubijenog 1973. godine), “La Mentira (Se Te Olvida)” Alvara Carillona ili “Sueno Contigo” Rubena Rade, pjevača i svirača urugvajske ‘candombe’.
Koautorstvom na pjesmi “Tulum” s Juanchom Herrerom, odnosno s Jasonom Lindnerom na pjesmi “That’s What They Say” (slabijoj izvedbi na engleskom jeziku, s nekolicinom stihova na španjolskom), Acuna iskazuje i vlastite sposobnosti tekstopisca.