Nas
Hip Hop Is Dead
Datum izdanja: 01.01.1970.
Izdavač: Def Jam / Aquarius Records
Žanr: Hip-hop
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nasir Jones poznato je ime u krugovima štovatelja hip-hop glazbe, a svoju je karijeru počeo početkom devedesetih godina, da bi preko noći stekao slavu sjajnim albumom “Illmatic” objavljenim 1994. godine.
S godinama je uslijedilo još šest solističkih uradaka kojima je potvrdio svoj status rap ikone, iako su mnogi govorili kako nije do danas uspio snimiti materijal dostojan prvijenca. Ove je godine objavio i osmi album znakovitog naslova “Hip Hop Is Dead“, koji je naišao na hvalospjeve kako kritike tako i publike.
Moram priznati da, za razliku od većine, nikad nisam bio posebno impresioniran Nasom. Daleko od toga da čovjek nije vješt tekstopisac, no moram priznati da meni osobno nikad nije sjeo. No za posljednji album zaista je teško naći riječi pokude.
Već na samom otvaranju Nas kreće žestoko u obračun s posljednjim valom rappera, postavljajući sebe na pijedestal i gledajući ih s visoka. Koliko god to zvučalo arogantno, treba priznati da nije daleko od istine. Album se nastavlja u tom mesijansko-hedonističkom tonu, a Nas naizmjenično preuzima ulogu spasitelja hip-hopa i trendsetera koji na bankovnom računu ima milijune i ne srami se pričati o tome.
Tajna je u činjenici da to radi s dozom ukusa koja je gotovo nepoznata u ovom glazbenom žanru. Čak i “Black Republican” u kolaboraciji s nekad žestokim protivnikom Jay-Z-em zvuči moćno i iznenađujuće kvalitetno. Kroz cijeli materijal provlače se reference na veterane hip-hopa kojima Nas odaje počast i čijim spominjanjem dodatno ukazuje na pomanjkanje karizmatičnih i kvalitetnih glazbenika na sceni.
Druga polovica “Hip Hop Is Dead” zvuči nešto mekše, ‘radio friendly’ i iako to ne mora nužno biti loše, subjektivan je dojam vašeg recenzenta da ipak zaostaje za prvim dijelom albuma. Čak ne toliko tekstualno koliko samim glazbenim podlogama, od kojih posebno jeftino i malčice presladunjavo zvuči “Blunt Ashes“.
Pjesme koje svakako odskaču kvalitetom su “Money over Bullshit“, “You Can’t Kill Me“, “Carry On Tradition” i dokazani hit “Hip Hop Is Dead”, a osobni favorit je oda velikanima rapa “Where Are They Now“, produkcijski možda i najbolje odrađena pjesma na albumu.
U svakom slučaju, pretjerano je Nasa nazvati mesijom hip-hop glazbe, no treba priznati da na tržištu nema mnogo mainstream rap albuma koji zvuče ovako dobro. Treba vidjeti hoće li taj, u njemu probuđeni revolucionarni duh, pozitivno utjecati i na daljnji rad.
Novi album već je najavljen za početak iduće godine i moram priznati da me izuzetno zanima kakve se stvari skrivaju iza jednostavnog i krajnje kontroverznog naslova “Nigger”.