Common
Nobody's Smiling
Datum izdanja: 22.07.2014.
Izdavač: Def Jam Records / Universal Music
Žanr: Rap
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nakon doba prohibicije i Al Caponea, Chicago proživljava svoje najkrvavije godine. Maloljetne bande vladaju ulicama, brutalnije nego ranijih godina, brutalnije nego u drugim dijelovima Amerike.
Tinejdžeri s automatskim puškama tumaraju južnim dijelom Chicaga, istim onim koji je Elvis otpjevao u “In the Ghetto”. Po podacima američke televizijske mreže ABC iz 2012.godine broj poginulih porastao je za 25 posto u odnosu na prošlu godinu. U gradu je bilo 100.000 pripadnika bandi naprama 12.000 policajaca.
Četrdesetdvogodišnji reper autor antologijskih ‘conciouss hip-hop’ albuma poput “Ressurection”, “Like Water for Chocolate”, “Be”, holiuvdski glumac, celebrity, aktivist, hip-hop intelektualac rodom je iz Chicaga. Kao netko tko je miljama udaljen načinom razmišljanja od članova bandi, a isto tako kao netko to se iskreno zanima za stanje afro-američke mladeži, pogotovo u svome rodnome gradu, te je sposoban to artikulirano izreći u obliku pjesme, logično je da se njegov deseti album “Nobody is Smiling” dočekivao s zanimanjem.
Naslov albuma i cover koji podsjeća na osmrtnicu, tamni su poput stanja u kakvom svoj Chicago vidi Common. On se ovdje odlučio neke priče ispričati iz kuta članova bande, a druge kao promatrač, poput dobrog gradskog duha. Problem albuma je što, iako Commonov flow je standardno dobar, a tekstovi smisleni i promišljeni, ništa novo nije rečeno što ne možemo čuti od ostalih repera sličnih afiniteta, a ni tako dobro kao na ranijim antologijskim reperovim albumima.
Često Commonov vokal, iako je izuzetno vješt MC, zvuči monotono. Ono gdje album biva najuspješniji je u suradnji s ranije navedenim Lilom Herbom, te još jednim mladim MC-om, Vinceom Staplesom. Produkciju na albumu se bavio Kanyeov suradnik, No. I.D.. Beatovi su vrlo dobri, na tragu onog najbolje iz ’90-ih, sa suptilnim trenucima koji ih dovode u vezu s Youngom Chopom.
Najuspjeliji glazbeni trenuci su crkveno zborno pjevanje u “Kingdom Come“, glazba kakva se slična može čuti na sprovodima mnogih mladića u Chicagu, i koja stvara filmski ugođaj, te posveta velikom J Dilli u “Real“, s beatom koji kao da ga je on sam napravio. Također, treba spomenuti i feminističku “Hustel Harder” s vrlo dobrom repericom Drizzy.
Najveći promašaj albuma je “Diamonds” s Big Seanom. Ne ulazeći ovdje u kvalitete Big Seana, ali na albumu ovakve teme i ugođaja on stvarno se čini kao uljez. Lil Herb je na svom prošlogodišnjem mixtapeu govorio kako on nije iz Hollywooda ili Beverly Hillsa, već s mjesta gdje majke ne vole svoju djecu, a bebe pogibaju. Common iako mu je srce na pravom mjestu, danas je možda bliži Hollywoodu, nego južnom Chicagu.