Glazbena raskoš sveopće pustoši

    1026

    The Flower Kings

    Desolation Rose

    Datum izdanja: 28.10.2013.

    Izdavač: InsideOut Music

    Žanr: Progressive Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Tower ONE
    2. Sleeping Bones
    3. Desolation Road
    4. White Tuxedos
    5. The Resurrected Judas
    6. Silent Masses
    7. Last Carnivore
    8. Dark Fascist Skies
    9. Blood Of Eden
    10. Silent Graveyards

    Poduža diskografska pauza, koja je trajala oko pet godina, između 2007. i 2012. i albuma “The Sum Of No Evil” i “Banks Of Eden“, očito je za The Flower Kings bila više onako relaksirajućeg formata, nego uzrokovana nedostatkom ideja i kreativnosti.

    Uz ranije spomenute raznorazne projekte njegovih članova u tim godinama, tome u prilog ide i podatak da su za manje od godinu dana složili još jedan, u konkretnom slučaju, dvanaesti studijski album. I to album kojeg bismo mogli svrstati u red najboljih izdanja benda u cjelokupnoj karijeri.

    Izdanje naziva “Desolation Rose” logički je nastavak prethodnika “Banks Of Eden”, tekstualno baziran na opasnostima od korumpiranih medija i vlasti, trajnih ratova, nasilja, vjerskog fanatizma, gladi, ekoloških i inih prijetnji kojima je svijet svakodnevno okružen i u sebi nosi jasnu poruku negodovanja i razočaranja, te potrebu donošenja osobnih stavova spram toga.U glazbenoj je formi također nešto kao produžena ruka prethodnika, graciozan, sofisticirani psihodelično-progresivni rock s utjecajima hard rocka, neoprogresive, fusiona, jazza, s time da je nešto više realističan, ozbiljan, odlučniji, s dubljom porukom, mračniji, pesimističniji, samim time i s manjim epskim utjecajem. Razlika je i u tome što su ovdje htjeli reći istu stvar u više segmenata, odnosno, u više pjesama, pa ih je u sat vremena smješteno dvanaest, što je duplo više od onih na zadnja dva izdanja. Po broju trackova, ne i po ‘količini’ ponuđene glazbe. Takvim omjerom, album je očekivano dobio na protočnosti, cirkulatorniji je, pronicljiviji, s više melodijskih linija po svim presjecima, iako ne u kontinuitetu, s obzirom da i pjesme kraćih trajanja znaju biti konstrukcijski zahtjevne, s dugim kompozicijama, poliritmičnošću, prijelazima, solodionicama i(li) s visokom razinom tehničke uvjerljivosti.

    Zvuk na “Desolation Rose” je dosta gust, težak, masivan, atmosfera pesimistična, depresivna čak, nekako više filmska, i to su također karakteristike koje ga makar i koračić odvajaju od prošlih albuma.

    Muziku podržava

    Vokali Hassea Fröberga su kao i uvijek uvjerljivi, stvarni i neposredni, uglavnom tamni, na momente i oštriji, prijeteći, grublji i osorniji, ali i osjetljiviji, s krasnim melodijskim linijama, a emotivni kontinuitet i melankolija odlike su pjevanja Roinea Stoltea, koji također zna pojačati i na snazi i na odlučnosti. Gitare kombiniraju nesputanu energičnost, iskričavost i smirenost kroz rifična i solo izražavanja, a akustike su izuzetno elegantne i mekane. Tomas se i ovoga puta istaknuo sjajnim klavijaturističkim linijama, koje moduliraju od tipičnih atmosferskih podržavanja, preko uozbiljenih, često isturenih neoklasičarskih formi, modernih simfonija, space improvizacija, pa sve do elektroničkih, synth popu svojstvenijih umetaka, s posebno razigranim, živahnim piano dijelovima.

    Felixovo bubnjanje je čvrsto, propulzivno, gotovo pa neukrotivo, bilo da se radi o standardnim, metodičkim izmjenama unutar laganih ritmova, dinamičnim prijelazima ili neurotičnim udaračkim eksplozijama. Jonas se i ovoga puta istaknuo raznolikim i okretnim, melodičnim, inventivnim i kontinuiranim sviranjem basa, tek manjim dijelom s ‘kapljucanjem’, odnosno povremenim upadicama u instrumentalnu kulisu, koju obogaćuju gudački aranžmani, doprinoseći simfonijskom ugođaju, ali i teatralnosti cjelokupne izvedbe. Stožerna stvar albuma je “Tower ONE“, trinaest i pol minutni prog rock polu-ep, s kombinacijom agresivnijih, žešćih i bržih ritmova, usporenijim, katkad težim tonovima, a katkad prozračnijim melodičnijim dijelovima, interludijem i univerzalnošću instrumentalnih izvedbi, u kojima se izdvajaju ambijentalne klavijature, modulativni vokali i nešto elektronike.

    Resurrected Judas“, iako pet minuta kraća, konstrukcijski je slična stvar, s lijepim akustičnim linijama na početku, središnjim poigravanjima space i simfonijskih klavijatura, čvršćim i bržim završnim dijelom ispunjenim jazzy kreacijama, ali i umirujućom emotivnošću, a “Dark Fascist Skies” spada u red kaotičnijih naslova s izraženijim višeglasjem i gitarskim solažama. “Sleeping Bones” je mirna, melankolična pjesma s onomatopejom grmljavine, synthevima, krasnim zvukovima mandoline, atmosferičnim klavijaturama i više gitarske i vokalne odrješitosti u drugom dijelu, a “Desolation Road” je otužna, mračnija pjesma, s uvodnim pianom, brojnim bubnjarskim prijelazima i gitarskim solažama, melodijskim kontinuitetom, sjetnim pjevanjem i basom s jazzy razigravanjima, te hard rockerskom, hammondovskom odjavom. “White Tuxedos” je napeta, dramatičarski nastrojena pjesma s naracijama, nešto malo psychedelic-pop ritmova, Pink Floydovskim gitarističkim i klavijaturističkim melodijama, te više energičnosti prema kraju.

    S “Desolation Rose” The Flower Kings složili su još jedan raskošan, zreo, kompaktan, prostran, ‘prosto-proširen’ album izuzetne snage i dubine, kojeg bi s pravom mogli nazvati krunom osamnaestogodišnje karijere. I album jasne poruke koja će, nažalost, ‘uzdrmati’ samo njihove i fanove ovakve vrste glazbe, dok će glavni krivci i oni koje, indirektno, s pravom prozivaju za devastaciju svjetskog poretka po svim razinama, i nakon ovog albuma ostati imuni na nove pozive na razum. Ipak, ostaje nam za nadati se da se ne govori uzalud kako ‘glazba mijenja svijet’.

    Muziku podržava