Delain
Interlude
Datum izdanja: 03.05.2013.
Izdavač: Napalm Records
Žanr: Symphonic Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Delain je nizozemski symphonic metal bend koji je osnovao Martijn Westerholt, originalni klavijaturist grupe Within Temptation, koju je zbog Pfeifferove bolesti morao napustiti 2001. godine.
S obzirom da je s tom bolešću imao problema četiri godine, nije se mogao aktivno baviti glazbom, ali je svejedno u miru komponirao pjesme za projekt koje je slao na razne adrese i naišao na pozitivan odjek, pa čak i među poznatijim kolegama.
Prvo zajedničko izdanje kompilacija je novih bendovih pjesama, remikseva starih, obrada te koncertnih izvedbi na CD-u, odnosno dokumentarca, live i video brojeva na bonus DVD-u. Sve one, ili većina, odišu mainstreamskim potencijalom, neke više, neke manje, Charlotte nema sopranističku isključivost, vokali su joj topli, nježni, emotivni, a prije svega jako simpatični. Iako, zna ga ona i dobro povući. Gitarske melodije kombiniraju blaže forme sa žešćim i energičnijim, za heavy karakterističnim distorzijama, a fino je posložen klavijaturistički rad koji u kontinuitetu održava orkestralnu atmosferu, s povremenim upadima piana i popističkih syntheva.
Obje nove pjesme, “Breathe On Me” i “Collars and Suits” jakih su komercijaliziranih predispozicija, jednako kao i nova singl verzija naslova “Are You Done with Me“, a puno emocija sadrži balada “We Are The Others”. Zanimljive, ne i više od toga, obrade su pjesama “Such a Shame (Talk Talk)”, “Cordell” (The Cranberries) i najpoznatije među njima, “Smalltown Boy” (Bronski Beat), ovdje bitno usporene i akustičnim gitarama obilježene pjesme.
Drugi dio audio izdanja predstavlja bend u koncertnom svjetlu sa snimkom koncerta iz belgijskog Wiezea, u kojem očekivano sve zvuči puno čvršće, žešće i metalnije. To možemo uočiti već u prvoj u nizu koncertnih pjesama, “Mother Machine“, gdje se vokali čine slabijom karikom i ne snalaze se baš ‘u klinču’ s riffovima, koji su na momente i groove nastrojeni, te izraženijim orkestralnim klavijaturama. Piano i sampleove čujemo u hevijanerizirano-himničnoj “Get the Devil out of Me“, lagana “Milk & Honey” sadrži vrlo zahvalan i emotivan solo, srednjeritmična ima jači hitoidni potencijal i dosta nalikuje Within Temptationu, kao i orkestralijama nakrcana “Electricity“.
Bonus disk potvrđuje Delain kao solidnu live atrakciju, te pokazuje neke novije i neka starije spotove, kao i backstage atmosferu. Delain bi sigurno dosta dobro prolazio negdje početkom prošlog desetljeća, kada je ovakva glazba bila i više nego ‘in’ i kada bi mogao sakriti neke nedostatke, koji, usput, tada to i ne bi bili. No sada je to tek jedan dobar symphonic metal bend koji sve više i više zvuči ne samo kao da potkrada starije žanrovske kolege, već i samog sebe.
A takvih ima veliki broj i teško je da će u takvoj konkurenciji, a i u spomenutim okolnostima u kojima ova glazba bilježi dosta smanjeni interes među publikom, postići neki značajniji uspjeh. U biti, ako je imao veliku šansu, već ju je prokockao.