Duke Ellington
Piano In The Foreground (Reissue)
Datum izdanja: 22.10.2005.
Izdavač: Columbia / Menart
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Snimljen 1961., godinu dana nakon albuma “Piano In The Background“, koji je ostvario sa svojim orkestrom, ovaj Ellingtonov album donosi izvedbe kroz koje se ovaj slavni klavirist, skladatelj, aranžer i vođa orkestra predstavlja u kontekstu klavirskog trija. Snimio ga je s ritam sekcijom svojeg orkestra, kontrabasitom Aaronom Bellom i bubnjarom Samom Woodyardom.
Iako je i dalje ostao vjeran big band formaciji s kojom je daleko najviše snimao, ostvarujući se prvenstveno kao skladatelj i vođa orkestra (na snimanjima je često boravio u snimateljskom studiju prepuštajući mjesto klavirista Billyju Strayhornu, a nerijetko i najbolji poznavatelji njegove glazbe ne uspijevaju dešifrirati koji je od njih dvojice svirao), ovim je snimkama započeo značajniju afirmaciju i kao klavirist u čemu je bio jednako sjajan.
Iznimna potvrda uslijedila je samo godinu dana poslije albumima “Money Jungle”, što ga je snimio s također velikanima jazza: kontrabasistom Charlesom Mingusom i bubnjarom Maxom Roachom, te “Duke Ellington & John Coltrane”, što ga snimo sa slavnim saksofonistom Coltraneom uz ritam sekcije u kojam su se izmjenjivali članovi njihovih sastava. No, za razliku od “Money Jungle”, osnovna karakteristika albuma “Piano In The Background” zajedništvo je trojice glazbenika koji se poznaju u dušu, koji su skladbe uvrštene na njega prije snimanja zajedno svirali u bezbrojnim varijantama.
Radi se o briljantnim improvizacijama u izvedbama manje poznatih Ellingtonovih skladbi (još uvijek je daleko najplodniji američki i svjetski jazz skladatelj): “So“, “Blues For Jerry“, “A Hundred Dreams Ago“, “Fontainebleau Forest” i drugih, te puno poznatijih standarda poput “I Can’t Get Started“, “Body And Soul” i “Summertime“. Snimili su ih u jednom popodnevu, u dahu, a izvedbe se doimaju poput svirke trojice prijatelja koji svake večeri sjedaju na pozornicu zadimljenog kluba i sviraju sebi za dušu.
Sedam izvedbi koje su kao bonus uvrštene na ovo izdanje do sada je bilo objavljeno tek na nekim kompilacijskim kompakt diskovima. U šest od njih umjesto Bella kontrabas svira Jimmy Woode koji je u doba njihova snimanja, 1957. bio stalnim članom Ellingtonova orkestra.
Uz dvije izvedbe standarda “All The Things You Are“, te skladbu “Lotus Blossom” Ellingtonovog dugogodišnjeg suradnika, skladatelja i aranžera Billyja Strayhorna, što je ujedno najpoznatija skladba iz Ellingtonova repertoara uvrštena na ovaj album, to su i četiri klavirske improvizacije, neke u retro stilu pozivajući se na stride klaviriste ranog jazza, posebice onih što su djelovali u okruženju Harlema poput Jamesa P. Johnsona ili Fatsa Wallera.
Davor Hrvoj