Volbeat
Outlaw Gentlemen & Shady Ladies
Datum izdanja: 09.04.2013.
Izdavač: Universal Music
Žanr: Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Još i danas, a prošle su tri godine, ne mogu prežaliti što najveći dio medija ni gramić pozornosti nije posvetio Volbeatu kada je bio predgrupa Metallici u Zagrebu.
Rekosmo već, bilo je to totalno neprofesionalno od medija i od novinara, a osim što ih velika većina naginje kičastom mainstreamu pa ih jedan takav bend nije nimalo zanimao, mogli bismo se i zakleti da ih ogroman postotak za Volbeat dotad čuo nije. No što je bilo, bilo je, od prošlosti se ne živi, uvijek se treba fokusirati na sadašnjost i budućnost, pa se stoga vratimo na aktualna događanja.
Ili zavirimo ipak još malo u prošlost, odnosno odšećimo dvije i pol godine unazad, u period u kojem je Volbeat objavio dva studijska albuma, “Beyond Hell/Above Heaven” i ovaj ovdje, koja su mu širom otvorila vrata čak i kod medija i novinara gornjih profila ili glazbonazora. Ipak, ono što posebno veseli, koliko god da ga se gura u mainstream, jest to da je Volbeat i s ovim albumom pokazao da je čist, zdrav i korektan rock bend koji ne mari za trendove. Doduše, deveto mjesto na Billboardu moglo bi sugerirati nešto drugo, no glazba koju komponira u najvećem dijelu zadržava ‘radničku’ notu. Iako, ne može se negirati da je “Outlaw Gentlemen & Shady Ladies“, čiji se naslov referira na odmetnike i revolveraše 19. stoljeća, štogod melodičniji od prethodnika, s nekoliko pjesama koje imaju jači hit potencijal.
Michaelovi su vokali i na ovom albumu dosljedni, jaki, probitačni, ponekad možda djeluju nezainteresirano, no snažan su dio cjeline, koja uključuje i usklađene ritam sekcije koje svojom čvrstinom suvereno održavaju kompaktnost pjesama. Akustični intro u stilu soundtracka nekog vesterna s glazbom Ennia Morriconea uvod je u album, na koji se nadovezuje melodijska pjesma “Pearl Hart” s jačim himničnim potencijalom i kao takva djeluje pogodno za top ljestvice i za koncerte, slično kao i u slučaju “Cape of Our Hero” i “Lola Montez“.
“Dead But Rising” pjesma je ispunjena težim thrasherskim riffovima i modernijim rock melodijama, “Room 24” najmračnija je na albumu, s težim i tromijim doomerskim uvodom, kombinacijom heavya i thrasha i nudi premoćnu vokalnu suradnju s King Diamondom.
Dinamična punk/heavy/thrasherska stvar je “Black Bart“, novu kaubojsku atmosferu kombiniranu s rockabillyem, countryem i metalom donosi raslojena “The Lonesome Rider“, koja uključuje gostovanje kanadske pjevačice Sarah Blackwood (Walk off The Earth), a početni country ritam uz banjo u “Doc Holliday” ne daje naslutiti da se u nastavku krije pjesma koja neodoljivo podsjeća na Metallicu, uključujući i Michaelove vokale koji su skoro pa pljunuti Jamesovi. Odjava je melankoličnija i emotivnija u baladnom naslovu “Our Loved Ones“, oda onima koji nisu s nama, ali ih se rado sjećamo, a inspirirana smrću Michaelovog oca.
“Outlaw Gentlemen & Shady Ladies” album je kojim je Volbeat zadržao najveći dio svoje kompozitorske autentičnosti i glazbene prepoznatljivosti. Jedan od albuma za koji ćete odmah čim ga čujete pogoditi čiji je, odnosno, od kojeg je benda. A to u glazbi zna biti jako važno. Danas toliko rijetko da je i prevažno.