Dodana vrijednost na evergreene prve klase

    1160

    HGM Jazzorkestar Zagreb

    HGM Plays the Music of Ivo Robić

    Datum izdanja: 06.02.2014.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Rodni moj kraju
    2. Tiho plove moje čežnje
    3. Srce laku noć
    4. Stranci u noći
    5. Mona Lisa
    6. Morgen
    7. Septembar
    8. Samo jednom se ljubi
    9. Ta tvoja ruka mala
    10. Sedamnaestogodišnjoj
    11. Zamagljen prozor
    12. Beli Zagreb

    Negdje sredinom četvrtog desetljeća prošlog stoljeća, pa sve do kraja Drugog svjetskog rata, bigbendovski swing bio je najpopularniji žanr glazbe u svijetu.

    Stvoren kao svojevrsni odgovor na traženje publike za sve većim mogućnostima plesa i zabave uz glazbu, kasnije je zamijenjen od strane talentiranijeg i zamršenijeg bebopa. No, među vokalistima i pjevačima jazz glazbe u svijetu i dalje je ostao odlična podloga za pjevanje i prepjevavanje različitih šlagera, često ispred velikih bendova.

    Sličnu formu preuzeo je i Ivo Robić, prilagodivši ga sentimentu Zagreba i tadašnje države. Hrvatski Sinatra, Perry Como ili čak Bing Crosby, kakvu god povukli paralelu, činjenica je da nam danas zvuči itekako egzotično, pa i predivno da je bigbendovska glazba i ne tako davno bila čisti mainstream.

    Ivo Robić formulu lagano džeziranog popa, uz dodatak šansone ili šlagerskog popa, doveo je do savršenstva. To što je 1956. otpjevao i prvu pjesmu rock’n’rolla u Hrvatskoj, iako njegova verzija i nema dodirnih točaka s rockom, još je jedan podatak vrijedan divljenja.

    Zagrebački HGM Jazzorkestar glazbu Ive Robića dodatno je prilagodio za big band izvedbe temeljito prearanžiravši i dodajući jači jazz osjećaj snimkama starog lisca. Pjesme su produžene (“Morgen” traje osam minuta) i ubrizgana im je nova krv, a kao vokal je gostovao Danijel Čačija, koji je otpjevao sve pjesme, i sasvim solidno utjelovio zagrebačkog kralja šlagera.

    Muziku podržava

    Album počinje brzom “Rodni moj kraju” čiji najzanimljiviji dio počinje negdje nakon tri minute i 20 sekundi kad kao da se orkestar na 20-ak sekundi vraća u New Orleans 1920-ih i one zabavne snimke koje se danas najčešće povezuju s ranim radovima Louisa Armstronga. Zatim se nastavljaju “Tiho plove moje čežnje” i zanimljivo aranžirana “Srce, laku noć” koja završava s odličnom suradnjom vokala i orkestra.

    Album ne izostavlja one najpoznatije pjesme, možemo pretpostaviti u nekom smislu i idola gotovo svih zagrebačkih pjevača, posebno onih koji na ikoji način istražuju prošlost hrvatske glazbe. Tako su tu i “Stranci u noći”, i “Samo jednom se ljubi” (kojom dominira gitara!) te naravno “Morgen”. A tu se javlja možda i najveća ‘mana’ albuma za široku publiku, koja je naravno napravljena potpuno svjesno, jer su te pjesme temeljito izdžezirane, prilagođene big bandu, čak dosta usporene i ne mogu se slušati onako kako se mogu Robićevi dvominutni šlageri.

    Pjesme su produžene, u svakoj je neki instrumentalist imao svoju solažu, pa tako pred kraj “Stranaca u noći” Davor Dedić svira solažu na klaviru i daje poznatoj pjesmi dodatnu vrijednost, ali je i seli iz popa u jazz. To nas upućuje da ovaj album preporučimo prije svega jazz publici, što se naravno ni na koji način ne može protumačiti kao nedostatak, baš suprotno.

    Muziku podržava