Dašak tradicije i bremenitosti modernog

    1075

    Alela Diane

    Alela Diane & Wild Divine

    Datum izdanja: 04.04.2011.

    Izdavač: Rough Trade

    Žanr: Country, Folk-Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. To Begin
    2. Elijah
    3. Long Way Down
    4. Suzanne
    5. The Wind
    6. Of Many Colors
    7. Desire
    8. Heartless Highway
    9. White Horse
    10. Rising Greatness

    Znakovito podignuta obrva nakon kratke izjave “Hm, to je klasični slučaj!”, vjerojatno bi označila reakciju slušatelja naklonjenog psihoanalitičkoj teoriji kada bi čitao o odnosima između Alele Diane i pojedinih glazbenika iz Wild Divine.

    Konopci odnosa otac-kći učvršćeni su za cjeloživotno razdoblje između Alele i gitarista Toma Meniga, no oko autorice i ‘drugog Toma’, basista/drugog gitarista Toma Bevitorija, obavijaju se tzv. ‘obećane’ ili supružničke spone.

    Nadobudne interpretacije ipak ćemo ostaviti sa strane, budući da su nam činjenice oko rodbinskih relacija manje važne za cjelokupan doživljaj kvalitete albuma, iako ponešto govore o umirujućoj atmosferi, mijenama u aranžmanu ili otkuda naziv trećeg albuma “Alela Diane & Wild Divine“. No, svakako vrijedi istaći kreativan utjecaj dugogodišnjeg producenta nekadašnjeg R.E.M-a, Scotta Litta.Etnomuzikolozi bi, međutim, sigurno negodovali oko spornih žanrovskih odrednica ‘folk’ i ‘country’. Ovdje se, naravno, suočavamo s osuvremenjenim, popularnim ritmom, te općenito ‘profinjeno isklesanim’ završnim radovima. Nailazimo, kratko rečeno, na vještu reinvenciju nasljeđa. Izvodi se svojevrsno koketiranje s bubnjem i klavijaturama karakterističnim za pop glazbu ’70-ih., dakako, upotpunjeno recentnom produkcijom, uz noseće, isprepletene, linije folk countrya, uz natruhe americane: neizostavni bendžo i harmonika, gdjegdje obogaćeni solažama rock gitare.

    “Alela Diane & Wild Divine” naprosto nije ni odličan, ali ni osrednji album: otkrivate ga u slojevima, jednostavno kao što gulite naranču. Svako novo slušanje drži vas u neizvjesnosti, nedostaci ostaju prikriveni, a izranjaju ključne odrednice kvalitetnog tekstopisca: neraskidivo sraštene kantautorske sposobnosti i kontinuitet prakse pisanja. Drugu okosnicu albuma, uz talentiranu, uvježbanu i kompaktnu grupu pratećih glazbenika, stoga čini raspon vokala i poetsko-pripovjedačke tehnike Alele Diane.

    Muziku podržava

    Na razini sadržaja autorica iz introvertiranih krajolika svijesti i emocija, dominantnih na prethodna dva albuma, iskoračuje u otvorene prostore, ali ne zanemaruje njihovu međusobnu povezanost, štoviše, mudro nastoji opisati cjelokupni kolor distinkcija.

    Iz opće problematike ‘blues karaktera’, reprezentirane neutralnim ‘mi’, izvlači repertoar snažnih ženskih i muških likova, ocrtava kompleksne individue, te se dotiče teme prolaznosti, smrti, majčinstva, prijateljstva, ljubavnih odnosa. Taj bismo spoj čak mogli nazvati djelomičnom country rock obnovom američke tradicije ‘romana ceste’, dopunjenu akustičnim folkom.

    Elijah“, “Suzanne” i “Desire” predstavljaju već spomenutu kombinaciju ‘bremenitog modernog’ folka s impresionističkim pop dionicama. Niz sačinjen od “Long Way Down“, “The Wind” i “White Horse” donosi kvalitativno razrađene stihove upotpunjene country rock, folk country instrumentalizacijom. Skladbe “Of Many Colors” i “To Begin” obogaćene su zaraznim refrenom i nose potencijal ‘šireg komercijalnog uspjeha’. “Heartless Highway” i “Rising Greatness“, s druge strane, odišu tematikom lutanja i traganja za slobodom, odnosno, u tragovima sadrže melodije americane.

    Muziku podržava