Bumerang treba znati i uhvatiti

    1652

    Don Byron

    Do The Boomerang: The Music Of Junior Walker

    Datum izdanja: 03.10.2006.

    Izdavač: Blue Note / Dallas Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Cleo’s Mood
    2. Ain’t That The Truth
    3. Do The Boomerang
    4. Mark Anthony Speaks
    5. Shotgun
    6. There It Is
    7. Satan’s Blues
    8. Hewbie Steps Out
    9. Pucker Up, Buttercup
    10. Tally-Ho
    11. What Does It Take (To Win Your Love)
    12. (I’m A) Roadrunner

    Zamišljajući album koji bi predstavljao adekvatan naklon liku i djelu legendarnog tenor saksofonista i pjevača rythm&bluesa i soula Junior Walkera (1931-1995) klarinetist i saksofonist Byron koncipirao je “Do The Boomerang” kao kombinaciju Walkerovih skladbi i standarda koje izvodi jaka srednjostrujaška ekipa (među ostalim jazz gitarist David Gilmore i orguljaš George Colligan) potcrtana zanimljivim gostima.

    Među imenima se ističu blues gitarist Chris T. King – kojeg se možda sjećate kao gitarista koji prodaje dušu vragu u odličnom filmu braće Cohen “O Brother, Where Art Thou?” – pjevač Dean Bowman, ali, daleko više, legendarni Curtis Fowlkes na trombonu, kojeg smo s Roy Nathansonom gledali na odličnom koncertu prije dva mjeseca na No Jazz Festivalu.

    Kad se sve zbroji, ispada da Byron – koji na ovoj ploči svira tenor sax, bas – i obični klarinet – ide svojom uobičajenom linijom cijenjenog svestranog čeprkala, s tom razlikom što je ovaj put u fokusu R&B i funk – a imena koja je skupio su, generalno, respektabilna.

    Walkerova ostavština u tom smislu predstavlja dodatni osigurač. Ako je itko iole bezobraznije šarao po potencijalima ranog i umivenog R&B-ja, bio je to upravo Walker, pa se dodatno prečitavanje njegove ostavštine čini opravdanim i štoviše dobrodošlim potezom. Dovoljno za stavljanje CD-a u liniju sa solidnom dozom interesa.

    Muziku podržava

    Nakon preslušavanja nameće se samo jedan zaključak. Cijeli Byronov napor da se Walkerov nabrijani R&B-soul transponira u punokrvni funk-groove, čemu su valjda trebali dodatno pripomoći i standardi, ne vrijedi više od jednog pravog jauka nedavno preminulog Jamesa Browna. Ne zbog toga što je svirka nezrela, neumješna ili zgrčena, naprotiv – u pitanju je solidni zanat.

    Upravo to je, međutim, i glavni problem, jer ploča je toliko krcata solidnim zanatom da ćete se morati dobro prisiliti kako biste ovih sat i sitno uistinu pozorno odslušali do kraja.

    Aranžmani su glatko izbalansirani i pomno osmišljavani, ali nalikuju rutiniranom rješavanju jednadžbi dobro uigranih matematičara. Drugim riječima, idealna autopilotska glazba za veseli nedjeljni roštilj-tulum, ali za ikakvo zahtjevnije slušanje jednostavno neće proći. S druge strane, album ne funkcionira bogznakako ni kao propitivanje Walkerove ostavštine, jer se nigdje, osim u skladbi “Satan’s Blues“, ne pojavljuje nota seksualnosti, drskosti i energije koju Walker zaslužuje; što je posebno poražavajuća činjenica ako se zna da su na album uvrštene i najuspjelije Walkerove skladbe poput “Shotgun“, ili “Pucker Up Buttercup“.

    Konačni čavao u lijes svojih funk napora Byron, nažalost, zabija sam sebi u daleko najboljoj skladbi čitave ploče. Koja nije niti (!) Walkerova, nego – pogađate – James Brownova “There It Is“, dovoljno žestoka i na rubu opakosti da se upitate zašto sve stvari nisu napravljene u tom duhu, jedinom kojeg funk nakon Kuma Soula uopće može trpjeti. Može se zaključiti kako Byron možda čak i nije imao viziju što s Walkerom, ali zna što bi trebalo s Brownom.

    No, pored bilo kojeg iole boljeg albuma blaženopočivšeg Jamesa Browna ovakav “Do The Boomerang” nema nikakve šanse niti predstavlja imalo bitno postignuće, osim možda kao obzirni uvod upravo u – ne Walkerovu, već (paradoksalno) – Brownovu ostavštinu.

    Time ovaj album definitivno promašuje cilj. Možda i nije u pitanju podbačaj, odnosno neugodno iznenađenje, jer Byron i tako slovi za eklektika koji daje prepoznatljiv, ali ne i istraživački štih svemu što radi.

    Ovdje, u konačnici, nema ni prepoznatljivog štiha. Samo zanat.

    Muziku podržava