Božanski boem

    1166

    Concert Köln, Werner Ehrhardt

    Il Divino Boemo: Josef Mysliveček Symphonies

    Datum izdanja: 27.11.2006.

    Izdavač: Deutsche Grammophon / Aquarius Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Overture In A major
    2. Sinfonia In F major
    3. Sinfonia In C major
    4. Sinfonia In G major
    5. Sinfinia In E flat major
    6. Sinfonia In C major
    7. Concertino In E flat major

    Josef Mysliveček (1737-1781), u Italiji od milja zvan ‘Il Boemo‘ (nisu znali izgovoriti njegovo ime), u svoje je vrijeme bio poznat prvenstveno kao skladatelj opera i oratorija. Napisao je i mnogo instrumentalnih djela, uglavnom simfonija, njih čak osamdeset i pet u osamnaest godina, postavši tako njihov značajan stvaraoc. Iako jezgrovite i bez nekih novih otkrića, one ipak pokazuju kako je Mysliveček bio strastven i sposoban skladatelj.

    Nema sumnje ni da je Myslivečekov talijanizirani stil uvelike utjecao na Mozartovo stvaranje kako opera i simfonija, tako i violinskih koncerata. Skladao je i najranije primjere gudačkih kvinteta (prije 1767.), instrumentalnu formu kojom se Mozart kasnije proslavio.

    Ansambl Concerto Köln posvetio se, između ostalog, i izvođenju djela onih skladatelja koji su u ostvarivanju svog ugleda imali manje sreće od nekih svojih suvremenika. Jedan od njih je i Josef Mysliveček, prebrzo bačen u zaborav zbog svoje prerane smrti.

    Prikladan je to nastavak na prošli projekt Concerta Koln, album “Mozart: Concerto Koln”, koji se smatra jednim od boljih orkestralnih albuma Mozartove glazbe izdanim u Mozartovoj 2006. godini.

    Muziku podržava

    Il Divino Boemo” sastoji se od šest djela, ne dužih od 10 minuta (izuzevši zadnje, “Concertino u Es duru”, u trajanju od 15 min). Myslivečekova glazba je galantna i potpuno se uklapa u milje sredine 19. stoljeća. Ipak, ona posjeduje i daleko više imaginacije nego što je bilo uobičajeno za glazbu toga vremena. Ugodna i pitka, zvuči prihvatljivo u izvedbama prosječnih sastava, ali u ovoj Concerta Köln zaista joj je udahnut život.

    Mysliveček, iako redovito sniman, ostao je većini nepoznat. Nadajmo se da će zalaganje i trud Concerta Köln pomoći da se bar do neke mjere njegovo stvaralaštvo približi široj publici.

    Umjesto tipične, prosječne snimke glazbe 19. stoljeća, dopadljive, ali ne i one koja će vam ostaviti trajni utisak, “Il Divino Boemo” pokazuje da je Mysliveček ipak iznad prosjeka razdoblja klasike.

    Muziku podržava