Balkanski country-punk

    1878

    The Penny Black Remedy

    No One's Fault But Your Own

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Soundinistas

    Žanr: Country, Gypsy, Punk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. 95 Charing Cross Road
    2. Don’t Count On Us
    3. Come Back When You Have More Ambition
    4. You Have Wasted Your Life, Now Please Stop Wasting Your Money
    5. The First Time I Saw Angels
    6. I Won’t Argue When I’m Dead
    7. Hit Hard, Aim Low
    8. I Used To Have Such Nice Dreams
    9. Bring Back Brando
    10. Gypsy Hospital Death March

    Upravo tako The Penny Black Remedy opisuju svoju glazbu i toj definiciji se uopće nema ništa za dodati niti oduzeti.

    U posljednje vrijeme, neki hrvatski mediji su posvetili dio svoje pažnje ovom bendu jer se u njemu nalazi jedna članica (Marijana Hajdarhodžić), a na samom albumu “No One’s Fault But Your Own” su gostovali još poneki ovdašnji glazbenici i dizajneri za omot albuma koji su se na kraju ponajmanje pozabavili samim albumom i glazbom koju stvaraju, jer kako to obično biva, ne prodaje se ‘glazba’, već ‘uspješnost’ Hrvata u svijetu.

    Naslov recenzije sam posudio s njihove službene stranice i stvarno najbolje opisuju glazbu koju sviraju. Kada se spomene punk s balkanskim elementima, vjerujem da većini prvo padne na pamet Gogol Bordello što je u ovom slučaju vrlo dobra asocijacija samo što se moraju nadodati velike količine klasičnog country-zvuka koji ipak nije dobro došao u svakoj od pjesama albuma jer se njime malo smirio ugođaj inače vrlo zanimljivog albuma.

    Inače, Marijana (pjevačica i udaraljkašica) je otišla u ‘bijeli svijet’ prije skoro 20 godina i odlučila tamo (u Londonu) ostati na neodređeno vrijeme. Skompala se sa Škotom, Nizozemcem i naravno Englezom i prije nekoliko godina su zajedno osnovali The Penny Black Remedy koji je već i u ranim demo-trenucima skrenuo pažnju na sebe dobrim koncertima i nagradom Indy Award 2008., tako da je prvi cijeli album “No One’s Fault But Your Own” logičan slijed događaja.

    Muziku podržava

    Kao što sam već i ranije rekao, ubacivanjem countrya u svoj zvuk djelomično su izgubili svoju britkost što se najbolje može osjetiti odmah nakon ubitačnog gypsy-punk početka, počevši s “Come Back When You Have More Ambition“. S druge strane, nešto brži i energičniji bluegrass-elementi su pogođeni na pravo mjesto pa ipak ima smisla miješati ta dva dosad rijetko spojiva elemenata u jedno. Na kraju spomenute pjesme započinje ‘balkansko kolo’ koje pjesmi daje prolaznu ocjenu.

    Uvodna “95 Charing Cross Road” se igra toplo-hladnim elementima jer započinje kao pseudolaganica da bi pred prvi refren poludjela do krajnjih granica u koje su potom spojene usna harmonika, ska-ritmovi, žestoke gitare… Tu bi se moglo pronaći mnogo detalja koje koristi i Manu Chao, tako da vjerujem da bi The Penny Black Remedy lakoćom naišao na istomišljenike u Hrvatskoj.

    Marijana dolazi u prvi plan u pjesmi “Don’t Count On Us” koja zvuči kao gypsy-cabaret, “You Have Wasted Your Life, Now Please Stop Wasting Your Money” zvuči i glazbeno i tekstualno kao klasični Gogol Bordello, dok je najbolja pjesma country-štiha “The First Time I Saw Angels“.

    Uzimajući u obzir cijeli album i vrijeme u koje dolazi (debelo nakon proslavljanja gypsy-muzike koja se dogodila posljednjih godina), “No One’s Fault But Your Own” spada među dobre albume koji nisu u cijelosti ispunili očekivano, odnosno premašili velike standarde koje su postavili Gogol Bordello koji su čak svirali i s kraljicom Madonnom.

    Međutim, glazba koja se nalazi na ovom disku ipak je dovoljno zanimljiva, plesna, razonodna i tekstualno ugođena, tako da bi se uz mnogo truda i rada kroz sljedećih nekoliko godina The Penny Black Remedy mogli izdići iz anonimnosti, te bi se kod nas o njima počelo pričati u smislu glazbe, a ne samo zbog toga što jedna Hrvatica svira tamo. Vjerujem da je ovo tek početak nečeg što bi moglo prerasti u nešto veće – koliko veće, vrijeme će pokazati…

    Muziku podržava