Balkan Beat Box
Give
Datum izdanja: 05.03.2012.
Izdavač: Nat Geo Music
Žanr: Dancehall, Elektronika, Hip-hop, World Music
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Američko-izraelski trio Balkan Beat Box izdao je novi, četvrti po redu, album “Give“. I na ovom se albumu osjećaju fragmenti world musica, točnije glazbe Mediterana, Balkana i Afrike, electronice, dancehalla i hip-hopa.
Ovako nabacani glazbeni pojmovi nalik su bosanskom loncu u kulinarskoj
terminologiji i iako na prvi pogled izgledaju nespojivi, svi koji su
čuli neki od njihovih prijašnjih albuma mogu potvrditi da to i nije
nemoguća misija.
Tako se dogodilo da je glazbeni materijal s uvjetno nazvane mediteranske fuzije skliznuo više na područje digitalnog zvuka, electronice. Da je manje plesnog karaktera, a više socijalno angažiran. Što to donosi s umjetničkog aspekta, lako je zaključiti: netko tko je rodonačelnik glazbenog stila i napravi odmak prema bilo kojem drugom pravcu, nije nužno otprve na probitku.
Političke poruke nisu dominantno ekspresivne, nego se temelje na repeticiji stihova u pjesmama “Money” s temom pohlepe za novcem, “No Man’s Land” kojom upozoravaju da nismo vlasnici Zemlje, ne istupajući protiv, već bivajući za i “Political Fuck” – poziv na preuzimanje kontrole nad vlastitom sudbinom iz ruku političara. Potonju krasi fantastično odrađen trubački dio.
Ponavljanje koje oponaša automatiziranu dobrodošlicu stjuardesa u SAD-u je i provodni motiv “Enemy In Economy“, koja je nastala na osobnom iskustvu Tomera Yosefa kojeg je u avionu maltretirala Agencija za sigurnost transporta američkog Ministarstva za domovinsku sigurnost pod pretpostavkom da je muslimanski terorist.
Uz pjesme političke provenijencije, Balkan Beat Box karakteriziraju i pjesme nabijene seksualnošću. Na ovom albumu to su “What A Night” koja u uvodnom dijelu zvuči kao TV kanal za odrasle, da bi se primarno ostvarila pod utjecajem dancehalla koji prate scratchevi, i “Porno Clown” kojoj je ubrzani ritam potenciran ponavljanjem i igrom riječi come/cum, te provodnim motivima orijentalne trube, idealna za klupsku atmosferu.
“Suki Muki” još je jedna izrazito plesna kombinacija židovskih tradicionalnih zvukova i dubstepa. Njoj se po plesnim ritmovima u istu skupinu može pribrojati i “Look Like You“, kojom dominiraju dancehall i hip-hop elementi te “Urge to Be Violent“, izvorni Balkan Beat Box orijentalni/hip-hop spoj s političkom temom čistog i zanimljivog vokala. Osobno, manje volim spojeve socijalne angažiranosti i glazbe, no pjesmama poput ove potonje te već navedene “Political Fuck” s glazbenog aspekta dajem svaku pohvalu.
“Intro (Taste Of Where I’m From)” tekstualno je najavni remiks pjesama “Porno Clown” i “Part of the Glory“. Ova posljednja vesela je i samoironična pjesma koja o ljudskoj lakomosti i želji za slavom govori kroz lepršav, ovaj put afrički ritam. Ali zato je valjda i hit.
“Minimal” je glazbeno ogoljela ispovijed čovjeka koji se s vrha strmoglavio u labirint svojih sjena slijepljena naizmjence od gitare, elektronskog elementa, trube i roga. S obzirom da je jedina tog tipa doima se poput usamljenog pačeta.
Pomak koji je bend napravio vidljiv je, prije svega, zato što je proizvod njih samih – pokazali su nam kakvi su bez gostiju na albumu. Što su još željeli njime, možemo pretpostaviti: ne zaglibiti u ponavljanju i ostati na površini. Originalni jesu ostali. No, oni su i u svom dosadašnjem izričaju postavili vrlo visok prag koji izvođači njihovog tipa glazbe s naporom nastoje dostići. Album je tu i djeluje kao putokaz za nastavak puta, ne kao oznaka za cilj putovanja. Vidjet ćemo i kamo nas namjeravaju odvesti.