Miroslav Evačić
Portret
Datum izdanja: 27.12.2010.
Izdavač: Croatia Records
Žanr: Blues, Etno, Folk
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Za svoj novi album nazvan “Portret”, Miroslav Evačić ponovo je snimio svoja sabrana djela, s ciljem da slušateljima predstavi kako danas zvuči njegov Čardaš Blues Band.
Album je napravljen po uradi-sam filozofiji, Miroslav ga je sam snimio,
miksao i producirao u svom kućnom studiju, a ta neposredna, kućna
atmosfera itekako se osjeti na albumu.
Pjesme su bez srama snimljene u svom nebrušenom obliku, s nerafiniranim vokalom i melodijama grubih rubova. Reski zvuci električnih gitara kombiniraju se sa sitnim zvečanjem mandoline i bendža.
Spomenuta pjesma se na “Portretu” pojavljuje čak tri puta: prvo kao instrumental s ogoljenom, razlomljenom melodijom u stilu soundtracka s “Paris, Texas” Rya Coodera, zatim u također minimalističkom, laganom izdanju, te kao zaključna pjesma cijelog albuma u brzoj izvedbi uživo.
Od ostalih vrhunaca albuma spomenuo bih “Lotam Blues“, stilsku vježbu akustičnog bluesa kako u notama tako i u tipičnim bluzerskim stihovima, zatim zloslutni autorski blues “Mighty River” koji je otpjevala Gordana Evačić, dok među najuspjelije obrade tradicionalnih stvari valja ubrojiti “Zbira Miro deklice” i “Plave joči” kao primjere kako se hrvatska tradicijska glazba može čitati i na jedan drugi način, te kako se stranoj glazbenoj formi poput bluesa može dati domaći stih.
‘Službeni’ dio albuma zatvara “Voli ona” u kojoj gostuje Livio Morosin. Pjesma je spoj Istre i Podravine, no dok Miroslav i Livio gotovo ljutitim glasovima uvjeravaju jedan drugog da divojka voli baš njega, a zato vrijeme Čardaš Blues Band svira energičnu, prkosnu melodiju, ja nekako zamišljam da se priča odigrava na ličkoj preriji.
Nakon te pjesme slijede tri bonus pjesme snimljene uživo u zagrebačkom Pauku 2007. i 2008. godine. Osim spomenute “Volim ja”, tu su dva instrumentala: kratka, raskalašena “Šokačka“, te “Blues reke Drave” u čijih se jedanaest minuta izmjenjuju solaže na gitari i saksofonu, dok ćudljivi uvod vuče na “Riders Of The Storm” od The Doorsa. Sve tri pjesme dobro služe kao uzorak onoga što Evačić i Čardaš Blues Band nude uživo.
Ovaj album portret je jedinstvene glazbene pojave u Hrvatskoj, autora koji podjednako pripada Dravi i Mississippiju, te koji je dosad najuspjelije kod nas transformirao blues u zvuke i identitet vlastitog rodnog kraja.