Ambiciozni plato za daljnji kreativni rast

    813

    S.C.U.M.

    Again Into Eyes

    Datum izdanja: 21.09.2011.

    Izdavač: Mute / Dallas Records

    Žanr: Art, Post-Punk, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Faith Unfolds
    2. Days Untrue
    3. Cast Into Seasons
    4. Amber Hands
    5. Summon The Sound
    6. Sentinal Bloom
    7. Requiem
    8. Paris
    9. Water
    10. Whitechapel

    Ako londonski post punk bend ironično nazovete prema radikalnom feminističkom manifestu iz 1967. godine (‘Society For Cuting Up Men’ ili ‘S.C.U.M‘) čija se autorica (Valerie Solanas) proslavila pucnjavom na Andya Warhola u newyorškoj Tvornici (The Factory), sasvim je sigurno da će vam britanski mediji osigurati nekoliko redaka više u rubrici ‘recenzije’, cijenili ili ne vaš prvijenac.

    Zvuk će zatim neminovno uspoređivati sa stvaralaštvom The Horrorsa, budući da dvojicu konkurentnih basista (Huw Webb i Rhys Webb) vežu ‘bratske spone’, a vijest kako pjevač S.C.U.M.-a Thomas Cohen (izgledom ‘wannabe’ Nick Cave iz faze The Birthday Partya) i zaručnica Peaches Geldof (inače kći Boba Geldofa) čekaju dijete, apsolutno će zasjeniti svaku umjetničku tendenciju.

    Na stranu bombastični publicitet i medijska naklapanja, “Again Into Eyes” nastaje tijekom i nakon intenzivnih dvogodišnjih nastupa diljem Velike Britanije i Europe od 2008. godine, te singla “Visions Arise”. Za producentsku domišljatost albuma zaslužni su Ken i Jolyon Thomas (ranije su surađivali s glazbenicima kao što su Sigur Rós ili David Bowie), a djelić kreativnog procesa potpisuje i Jim Sclavunos. Razlozi su to zašto ambiciozni ‘post punk revival’ aranžmani i gotovo maniristička ekspresivnost zvuka ne izazivaju (očito priželjkivani) avangardni efekt u većoj mjeri.

    Inzistiranje na art pristupu na trenutke rezultira zamornom pretencioznošću, ali psihodelična progresija i space ambijentalnost istovremeno najavljuju nove stvaralačke putanje unutar kojih bi se uočljiva glazbena svojstvenost S.C.U.M.-a mogla dalje razvijati.

    Muziku podržava

    “Again Into Eyes”, kratko rečeno, stvara eteričnu atmosferu metafizičkih paradoksa: eklektični tekstovi vrve mistikom, rezignacijom, vizualnim metaforama, ali i žudnjom, te svojevrsnim ’emocionalnim fluksom’. Naprosto se čini da lajtmotiv melankolije inspiraciju crpi iz istoimene litografije Albrechta Dürera iz 1514. godine.

    Osebujna estetika i instrumentalne perkusije (s naglaskom na synthove) korijene uglavnom vuku iz nasljeđa post punka/art rocka, a vokal Thomasa Cohena neodoljivo okuplja tri osnovne reference: David Bowie, Brian Molko (Placebo) i Brett Anderson (Suede).

    “Days Untrue”, “Cast Into Seasons”, “Amber Hands”, “Summon The Sound” te “Whitechapel” (nalik na zalutalu dance izvedbu sa soundtracka za “Trainspotting”) čine niz bučnih punk orkestracija.

    Drugi dio albuma, od “Sentinal Bloom”, kroz “Requiem”, preko “Paris” do instrumentalne skladbe “Water”, upravo suprotno, predstavlja prolongiranu verziju jezivo monumentalnih digitalnih apstrakcija, uz emotivni pleter klavirske dionice i prigušenih bubnjeva.

    Muziku podržava